K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 12:49   #1
Rikkesejer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Rikkesejer er ny på vejen
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob

Hej derude.

jeg fik stoppet mine sygedagpenge for 8 måneder siden, hvilket er ved at drive mig, og min kære familie i *******, ligepludselig har vi kun 1 indtægt. det har være LANGE 8 MÅNEDER, og der er stadig ingen afklaring i min sag. da jeg fik stoppet mine sygedagpenge, fik jeg oveni afslag på fleksjob, begrundelsen var ( fra lægekonsulenten) til sagsbehandleren, at når jeg går på smerteklinik er der store chancer for at mit funktionsniveau bliver bedre, på troda af speciallægen fra smerteklinikken+ anden speciallæge og egen læge, har skrevet at min funktionsniveau ikke bliver bedre, og at min lidelse er stationær, dette underkendte lægekonsulenten fuldstændigt, derfor ingen penge og afslag på fleks.. vi har selvfølgelig anket til beskæftigelses ankevævnet, som fik min anke i januar, og har så for 4 uger siden, fået af vide at de LIGE skulle bruge 8 uger mere til at vurdere min dag

vi mener jo selv at jeg var berettet til §27 stk 4 da min lidelse er stationær, og at både speciallæger, og kommunen selv, skriver i min journal, at jeg ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.. MEN NEJ NEJ denne paragraf fik jeg ikke tilkendt.. har derfor nu gået uden penge i 8 måneder, og er ved at blive sindsyg..
håber snart at høre fra beslæftigelsesafd.
Rikkesejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 12:51   #2
Rikkesejer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Rikkesejer er ny på vejen
Unhappy

glemte lige at skrive , mener også jeg har ret til fleksjob, da min arbejdsprøvning viste 15 timer om ugen,, selvom det var tisse hårdt med de timer , klarede jeg det.. og ville så gerne være en del af det sociale derude.
Rikkesejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 13:01   #3
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Rikkesejer.

Det lyder lidt ligesom min historie, at lægekonsulenten mener der er mulighed for bedring efter behandling på smerteklinik, trods alle andre siger noget andet

Jeg har fået forlænget efter den § 27 stk 1 ,nr 4 som du gerne vil forlænges efter. DETTE giver dig ingen sikkerhed,desværre jeg er lige blevet smidt ud af forlængelsen, kun fordi lægekonsulenten har udtalt at hun tror på bedring, dette har hun selv fundet på.

Men som du har gjort, er at anke og fremvise alle dine lægejournaler, så tror jeg på retfærdigheden sker fyldest, da lægekonsulenten ikke må komme med hendes gætninger uden at have en baggrund for det..

Held og lykke til dig
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 13:05   #4
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Hej Rikkesejer!

Er det et helt blankt NEJ til fleks du har fået?

Jeg har også selv lige fået afslag efter 2 arbejdsprøvninger som viste 3-4 timer om dagen. (har været uden indtægt i 2 år) Fleksnævnet mener at jeg skal afprøves endnu en gang på RevaHusets værksted, og det skønt alle incl. sociallæger og speciallæger har skrevet at min situation er varig og stationær og at jeg er afprøvet indenfor ethvert erhverv, og at yderligere prøvning er åbenlyst nytteløst!

Har lige anket sagen til kommunen, og venter spændt på deres svar!

mvh
Mariann
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Telefonisk besked om afslag på fleksjob og stop af sygedagpenge Nucca Spørgsmål ang fleksjob 22 30-05-2010 00:07
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension