K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 19:53   #11
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Har lige fået at vide.....

af en sagsbehandler at jeg får sygedagpenge og ikke ledighedsydelse, og det er fordi for at få ledighedsydelse skal man stå til rådighed for fleksjob, og det gør jeg jo ikke.....

Sidst redigeret af Susanne2412; 16-08-2010 kl. 19:56.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:57   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen, for mig lød det altså også mærkeligt at man bare forbliver på ledighedsydelse selvom man er syg. Men hvad så når du bliver rask, kommer du så tilbage på ledighedsydelse, eller skal du til opfølgning og afklaring igen ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:37   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jamen, for mig lød det altså også mærkeligt at man bare forbliver på ledighedsydelse selvom man er syg. Men hvad så når du bliver rask, kommer du så tilbage på ledighedsydelse, eller skal du til opfølgning og afklaring igen ?
Min læge bad mig faktisk for 1 uge siden om at overveje en FP, fordi min tilstand er kronisk, og det bliver ikke bedre, og når jeg slås bare for at få en alm. hverdag til at fungerer så mente han at det er det bedste, så det er faktisk det jeg skal igang med.
Men ellers ja jeg ville være berettiget til ledighedsydelse.... jeg var jo ansat i 1 år og 7mdr.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:00   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne,

Jeg husker ikke din lidelse, men pas på med de "alm" praktiserende læger, det er bedre med special lægerne. Dog har du måske selvsamme fornemmelse det ved jeg ikke ?

Faktisk gik jeg ftp. vejen da en veninde sagde om jeg ikke skulle over veje det, herefter faldt alle brikker på plads, alle skulder puder, alle sofa puder, alle overvejelser og der har ingen tvivl været ligesiden., men jeg har jo heller aldrig været fleksjobber!!

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:58   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jamen, for mig lød det altså også mærkeligt at man bare forbliver på ledighedsydelse selvom man er syg. Men hvad så når du bliver rask, kommer du så tilbage på ledighedsydelse, eller skal du til opfølgning og afklaring igen ?
Fordi det jo som sagt står i loven....

Læs selv § 74 stk. nr. 3 i denne lov: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

samt § 74 stk. 5 i samme lov igen, hvor der står bla.:

Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel.

Der står også i § 74, at man har ret til ledighedsydelse, når man bliver ledig, og det blev du susanne jo fra 1. august.

Men som sagt, så var Susanne2412 stadig ansat, så derfor er ledighedsydelse først til stede fra den 1. august....

Det var indtil oktober 2009 man kunne få sygedagpenge, men loven er blevet lavet om, så man ikke bliver fulgt op som dem på sygedagpenge. Sygemeldte fleksjobbere skal følges op individuelt, som nævnt i § 74.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 11:48   #16
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Fordi det jo som sagt står i loven....

Læs selv § 74 stk. nr. 3 i denne lov: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

samt § 74 stk. 5 i samme lov igen, hvor der står bla.:

Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel.

Der står også i § 74, at man har ret til ledighedsydelse, når man bliver ledig, og det blev du susanne jo fra 1. august.

Men som sagt, så var Susanne2412 stadig ansat, så derfor er ledighedsydelse først til stede fra den 1. august....

Det var indtil oktober 2009 man kunne få sygedagpenge, men loven er blevet lavet om, så man ikke bliver fulgt op som dem på sygedagpenge. Sygemeldte fleksjobbere skal følges op individuelt, som nævnt i § 74.
Dette er taget fra Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside og der står:

Betingelser for at få ledighedsydelse

Det er en betingelse for at få ledighedsydelse efter, at du er visiteret til fleksjob, at du umiddelbart inden har haft en vis tilknytning til arbejdsmarkedet eller har modtaget revalideringsydelse.

Udbetalingen forudsætter i øvrigt, at du opfylder en række betingelser bl.a., at du ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob. Det forudsættes endvidere, at du er til rådighed for tilbud om fleksjob mv.

Og fordi jeg ikke står til rådighed er det sygedagpenge.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan beregnes det beløb man får i sygedagpenge? zamara Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 20-03-2012 08:58
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05
forlængelse af sygedagpenge - hvordan??? whyme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-07-2010 13:50
Hvordan er reglerne med tilbagebetaling af sygedagpenge ?? Marolle Alt det andet 10 16-04-2009 08:52
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension