K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2012, 10:12   #111
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Stribe: det er jo ikke fordi du ikke har fortjent din pension, ligesom alle andre. Det er også lige så synd for dig, som for alle os andre, der er blevet ramt af sygdom. Misundelse over, at du tilfældigvis måske er lidt bedre stillet end gennemsnittet, handler det heller ikke om.
Faktisk tror jeg ikke det er din intention at virke respektløs, men det kommer nemt til at lyde respektløst, hvis man, når nogle skriver om, at det kan være enddog meget svært at få en fp til at slå til, blot svarer med, at man selv er dybt taknemmelig og sagtens kan få fp til at slå til...
Det handler vel om, at man prøver at forestille sig, at andres situation kan være en helt anden en ens egen.
Jeg tror heller ikke min gamle kollegaer (eller en del af dem) helt forstod, hvorfor jeg ikke kunne klare mere efter to timers arbejde (til sidst kun to timers arbejde hver anden dag), når de nu selv formåede at klare en hel dag, og slet ikke, at jeg så ikke engang havde overskuddet til at deltage i diverse arrangementer efter arbejdstid. Det er vel en kunst at øve sig i at forstå at andres liv ikke er en kopi af ens eget - at vi alle kommer med forskellige udgangspunkter, og nogle gange er det måske bedre at øve sig lidt i at forestille sig, hvordan det mon ville være, hvis ens egen situation så helt anderledes ud.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:25   #112
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
FRUP

det må du da gerne mene..jeg havde så arbejdet 25 år inden jeg fik den - hvoraf 1o på fleksjob....og jeg har aldrig hørt jeg ikke har fortjent den - ude i det virkelige lv...men det er heldigvis også andre intanser end k1o - kommunen der afgør hvem der skal have det - og ikke ha det

min gik let igennem - da det kom dertil - uden arbejdsprøvning..
og det skammer jeg mig ikke over..jeg nyder det - som jreg kan....

og jeg har altid været LAVLØNNET..jeg har bare sparet op hele livet

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:33   #113
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
FRUP

det må du da gerne mene..jeg havde så arbejdet 25 år inden jeg fik den - hvoraf 1o på fleksjob....og jeg har aldrig hørt jeg ikke har fortjent den - ude i det virkelige lv...men det er heldigvis også andre intanser end k1o - kommunen der afgør hvem der skal have det - og ikke ha det

min gik let igennem - da det kom dertil - uden arbejdsprøvning..
og det skammer jeg mig ikke over..jeg nyder det - som jreg kan....

og jeg har altid været LAVLØNNET..jeg har bare sparet op hele livet

stribe ftp
Det var jo slet ikke det han sagde..
__________________
Førtidspensionist pr. 01.06.11.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:44   #114
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
FRUP

det må du da gerne mene..jeg havde så arbejdet 25 år inden jeg fik den - hvoraf 1o på fleksjob....og jeg har aldrig hørt jeg ikke har fortjent den - ude i det virkelige lv...men det er heldigvis også andre intanser end k1o - kommunen der afgør hvem der skal have det - og ikke ha det

min gik let igennem - da det kom dertil - uden arbejdsprøvning..
og det skammer jeg mig ikke over..jeg nyder det - som jreg kan....

og jeg har altid været LAVLØNNET..jeg har bare sparet op hele livet

stribe ftp
Ved du hvad Stribe, nu synes jeg at
det grænser til overlegenhed, og jeg er bare dygtig udtalelse! Der er altså osse andre end dig, der har haft job i 25 år, og efterfølgende har været i fleksjob 5-10, inden de efter en lang , psykisk nedbrydende sagsbehandling, langt om længe er blevet visiteret til FTP. Det har så bare ikke være muligt, at lave en tilknytning til erhvervsskadesselskaber, så man herved kunne opnå en bedre mdl ydelse.
Pedro

Sidst redigeret af Pedro; 18-06-2012 kl. 10:48.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:44   #115
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Stribe: det er jo ikke fordi du ikke har fortjent din pension, ligesom alle andre. Det er også lige så synd for dig, som for alle os andre, der er blevet ramt af sygdom. Misundelse over, at du tilfældigvis måske er lidt bedre stillet end gennemsnittet, handler det heller ikke om.
Faktisk tror jeg ikke det er din intention at virke respektløs, men det kommer nemt til at lyde respektløst, hvis man, når nogle skriver om, at det kan være enddog meget svært at få en fp til at slå til, blot svarer med, at man selv er dybt taknemmelig og sagtens kan få fp til at slå til...
Det handler vel om, at man prøver at forestille sig, at andres situation kan være en helt anden en ens egen.
Jeg tror heller ikke min gamle kollegaer (eller en del af dem) helt forstod, hvorfor jeg ikke kunne klare mere efter to timers arbejde (til sidst kun to timers arbejde hver anden dag), når de nu selv formåede at klare en hel dag, og slet ikke, at jeg så ikke engang havde overskuddet til at deltage i diverse arrangementer efter arbejdstid. Det er vel en kunst at øve sig i at forstå at andres liv ikke er en kopi af ens eget - at vi alle kommer med forskellige udgangspunkter, og nogle gange er det måske bedre at øve sig lidt i at forestille sig, hvordan det mon ville være, hvis ens egen situation så helt anderledes ud.
vores situation er lige forskellig som vores baggrund

nogen har været på kontanthjælp hele livet, andre har sparet op og været i arbejde mange år.

men en ting ligger fast, en FP kommer ikke op på 25000 kr om måneden de første mange år. det har samfundet ikke råd til.

Ja man bliver ikke rig af en FP og de fleste vil også heller være i arbejde.
Men hvis man kigger på de andre EU lande, så har de alså ikke mere end i Danmark.

har også sagt til alle som jeg kender, husk og få lavet en forsikring som dækker erhvervsevne tab.
for alle kan blive syge
samt dem som ikke har sparet noget op, vil også få det rigtig svært når man overgå fra FP til folkepension.

om 17000 kr som enlig er nok, kan man altid diskutere
men der er bare ikke et flertal i regeringen til at sætte den op
tværtimod vil de spare

så denne debat er faktisk lidt irrelevant, så længe det ikke kan ændres
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 11:05   #116
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
MTVRV1

enig
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 11:11   #117
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
FRUP

det må du da gerne mene..jeg havde så arbejdet 25 år inden jeg fik den - hvoraf 1o på fleksjob....og jeg har aldrig hørt jeg ikke har fortjent den - ude i det virkelige lv...men det er heldigvis også andre intanser end k1o - kommunen der afgør hvem der skal have det - og ikke ha det

min gik let igennem - da det kom dertil - uden arbejdsprøvning..
og det skammer jeg mig ikke over..jeg nyder det - som jreg kan....

og jeg har altid været LAVLØNNET..jeg har bare sparet op hele livet

stribe ftp
Stribe: øhhhh.... Jeg skrev jo netop, at du har fortjent din pension lige så meget som alle andre, der bliver tilkendt pension. Forstår ikke helt dit udbrud???
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 11:28   #118
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
FRUP


UNDSKYLD.....mange gange.....misforstod det første gang...bær over med mig
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 11:49   #119
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Stribe, du har ret, alle må have sin mening. Men man må ikke skrive, hvad man vil. Der regler for god tone og webmaster læser med, og nogen har for nyligt fået en over snuden af webmaster, der ejer den her butik..

Selvfølgelig kan man ændre beløbet på førtidspensionen, det er igen en politisk beslutning. Og det er flertallet i folketinget, der beslutter satsen på førtidspensionen.

Regeringen og blå blok (minus DF) vil på sigt tage ca. 13.000 kr. fra f.eks. en enlig førtidspensionist. Venstre har haft snakket om, at indefryse overførselsindkomsterne. Flere på højrefløjen synes overførselsindkomsterne er for høje.

Og hvis S, SF og enhedslisten havde flertal ville de hæve beløbet. SF nævnede et beløb på 5000 kr. Men flertallet fik de desværre ikke. Og for dem ville det være "a walk in the park" at finde penge til det.

Så er der underskud på statsfinanserne, så kan det da kun gå for langsomt med at få de multinationale selskaber til at betale skat i Danmark, få fundet alle skattesnyderne med konti i udlandet, få Mærsk til at betale mere i skat for indteningen i Nordsøen og få indført en millionærskat.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 11:56   #120
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
SMÆKKERLÆKKER

ved godt der blir læst med.....
jeg synes heller ikke ftp-en er for høj...dem fra før 2oo3 er også hårdt ramt...
mht til førtidspensionen er vi begge bare små mennesker i det store spil..og vi ka desværre ikke gøre ret meget - nogen af os...end at vente og håbe..det bedste

jeg skal nok tænke over det med god ro og orden -MEN DET BØR DU OGSÅ SELV....

ka i ha en rigtig god dag - i det vist nok kolde dk
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension