K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2013, 13:11   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Billig Indbo forsikring til førtidspensionist?

Hej alle

Nogen der ved hvor det er billigst at tegne en indbo forsikring helst uden selvrisiko. Og er der nogen steder der giver rabat til førtidspensionister?

hvor har i og hvad giver i?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 13:36   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er jo et meget åbent spørgsmål, for hvad vil du bruge forsikringen til ?

Forsikringer dækker vidt forskellige ting, og i forskellige situationer.

ALKA har forskellige billige forsikringer for forskellige "grupper" måske hører du ind under dem... men jeg kan bestemt ikke anbefale alkas billige indbo forsikringer, jeg havde en kollega der havde forsikring der, 995 kr, men forsikringen dækkede så sparsomt og der var så høj selvrisiko og arbejdsgangen ved skader så svær, at det ikke var de håndører værd som den gav ved skade, faktisk var det ægte spild af 995 kr at have den.

Jeg har en super i GF, aldrig vrøvl.
Skader anmeldes telefonisk og pengene kommer samme dag (altså ved småskader)
Jeg har ingen selvrisiko og betaler derfor 2500
Men jeg har ikke den laveste dækning så den kan nok komme længere ned hvis man vil.

Men måske skulle jeg prøve at spørge dem om afslag til pensionister nu det også bliver aktuelt for mig.

En anden tinger "Ældresagen" alle kan være medlem uanset alder... der er mange rabatter at få for medlemmer... se evt på deres hjemmeside.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 13:42   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis du vil have uden selvrisiko er prisen også derefter, det er sådan at alle forsikringer stiger ret meget uden selvrisiko, ved ikke om nogen giver rabat til pensionister.

Jeg har fundet en billig, hedder noget med ddf kan finde det til dig, hvis det er noget
det er en rimelig pris og det bedste er man kan betale hver mdr uden ekstra pris og da vores penge er små, passer det os godt.
Prisen er rimelig.
Havde også kikket på alka men deres bil forsikring ville koste os 15000,- årligt nu giver vi 5000,-
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 15:09   #4
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Jeg har altid sparet forsikringer væk men begynder og føle det er for farligt. Når man har så lidt penge vil det jo også være katastrofalt at stå hvor alt fx er brændt eller lign. nu spørger jeg meget dumt for ved intet.

hvordan beviser man hvad man ejer efter fx brand eller tyveri? man har jo ikke kvitteringer på gaver osv... fx smykker? og tøj? hvis man tager billeder hvordan er det så et bevis det kan jo være billeder folk har fundet på nettet eller lign de sender ind. ? eller skal ens ansigt være på de billeder

når jeg googler ddf forsikring kommer der intet frem?

godt være jeg skal vælge med noget selvrisiko men i og med jeg ikke ejer vildt dyre ting skal det jo også bare kunne betale sig
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 15:31   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
De skader jeg har haft har i GF, har de stolet fuldt og fast på det jeg sagde jeg ejede, kun en gang spurgte de om jeg havde et bilede af en ring, hvilket jeg ikke havde, men da den var omkring 2000 kr sagde de det var ok.

Da der var oversvømmelse i kælderen for et par somre siden, gad de end ikke at jeg sendte lister eller billeder.
De spurgte hvad jeg troede det var værd, jeg sagde et beløb, og så sagde de at jeg kunne få det, men så var sagen også lukket, ellers kunne jeg sende billeder og lister ind og vente 4 måneder (det var nemlig hele storkøbenhavn der var oversvømmet ved den lejlighed) jeg sagde pænt ja tak til det de tilbød, og beløbet var på min konto samme eftermiddag... ET opkald !

Men forsikringer ved jo også godt at folk har ting af værdi, så det er på ingen måde usandsynligt at folk har den ene eller anden genstand, også selvom de ikke har er kvittering på det.

Fordi jeg har haft indbrud flere gange er mine smykker nu bag lås og slå i banken.

Jeg synes det godt kan betale sig at "købe" selvrisikoen "væk" også selvom det koster noget mere.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 15:37   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
[email protected] det er nok fordi den hedder dfa, undskyld er lidt påvirket i dag , men skriv til dem, så kan du da få et tilbud, det var det billigste jeg kunne få og så med rimelige betalinger og når man har bil er det lidt vigtigt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 15:45   #7
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
[email protected] det er nok fordi den hedder dfa, undskyld er lidt påvirket i dag , men skriv til dem, så kan du da få et tilbud, det var det billigste jeg kunne få og så med rimelige betalinger og når man har bil er det lidt vigtigt.
Jeg tror du mener www.dfaforsikring.dk og ikke en mail adressen.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 15:55   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
hvis du er enlig, bor til leje og ikke har mange værdier, og blot skal have den billigste indbo/ansvar uden selvrisiko, var www.alka.dk den billigste på markedet sidste år.

Også selvom man evt. vil have lidt tillægsforsikring, på f.eks elektronik.

Jeg synes det er klogt tænkt af dig - det er et slemt sted at spare, OG - udgiften anerkendes på en Økonomisk Beregning ved bl.a. Enkeltydelsesansøgninger/andre ansøgninger om økonomisk hjælp!

Du kan også melde dig ind i COOP, 200 kr. én gang for alle, inclusive gratis SAMVIRKEblad hver måned når du alligevel handler, pointopsamling ved indkøb i både Fakta, Brugserne og Irma, og så få billig forsikring derigennem.

(Samt også gratis COOP-bank, hvis du er medlem.)

du kan også krydse af hvad du har brug for og sammenligne forsikringspriser her: http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/default.aspx
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 23-11-2013 kl. 16:00.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 16:00   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
hvis du er enlig, bor til leje og ikke har mange værdier, og blot skal have den billigste indbo/ansvar uden selvrisiko, var www.alka.dk den billigste på markedet sidste år.
Men ALKAs billige forsikring har jo stort set heller ingen dækning, og så er man vel lige vidt
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 18:02   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan se på den mangler dfa og købstedernes forsikring som også er ret billige, det kan godt betale sig og bruge et par timer på tilbud, så man sparre i det lange løb.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension