K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 15:19   #1
fromme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
fromme er ny på vejen
Fra sygedagpenge til dagpenge

Hvis jeg kun lige akkurat havde anciennitet nok til dagpenge da jeg kom ud for en arbejdsskade, og nu kommer til at gå sygemeldt et lille år, kan jeg så komme på dagpenge bagefter. Altså i-og-med jeg kun lige havde nok timer den gang vil der jo være røget en masse anciennitet mens jeg har gået sygemeldt eller...?
fromme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 16:02   #2
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Dagpenge

Det er bedst, at du spørger din A-kasse.

De kender reglerne, som også bliver opdaterede i ny og næ.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 17:38   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af fromme Se meddelelser
Hvis jeg kun lige akkurat havde anciennitet nok til dagpenge da jeg kom ud for en arbejdsskade, og nu kommer til at gå sygemeldt et lille år, kan jeg så komme på dagpenge bagefter. Altså i-og-med jeg kun lige havde nok timer den gang vil der jo være røget en masse anciennitet mens jeg har gået sygemeldt eller...?
Fandt denne: Citat

Periode
Der kan udbetales dagpenge i en periode på 2 år (104 uger) inden for 3 år.
De 104 uger kan sammenlignes med et klippekort på 104 klip med en gyldighedsperiode på tre år. Du bruger af dine klip, hver gang du får udbetalt ydelser fra a-kassen. Du bruger et klip, uanset om du får fulde dagpenge eller supplerende dagpenge.
Alle ydelser tæller med. Den eneste undtagelse er orlov til børnepasning. Du bruger også af dine klip, når du er i arbejde med løntilskud. Perioder med sygedagpenge forbruger også klip, hvis du er ledig, når du er syg. Sygeperioder udover seks uger forlænger perioden på tre år.


Spørgsmålet er så om sygeperioden i de første seks uger, tæller som "klip" Hvis de gør det, så skal du have mindst 6 uger i overskud pt, hvis du skal kunne få dagpenge når du bliver rask ?????
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension