K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2012, 10:21   #1
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Er der nogen "glade" historier om godkendelse?

.. Af FP.

Jeg er som bekendt af nogen, visiteret til felxjob. Men på trods af terapi gennem længere tid, er jeg ikke blevet hårdhudet nok, til at klare mig på arbejdsmarkedet.

Da mine problemer udelukkende er af psykisk natur, kan jeg jo godt arbejde, sådan rent fysisk. Men jeg slæber rundt på en dejlig lille personlighedsforstyrrelse, som gør mig meget sårbar, overfor diverse indtryk.

På en måde føler jeg mig ret tyndslidt efterhånden. Tør næsten ikke håbe på, at jeg kan få et stabilt liv, på det "kolde og kyniske" arbejdsmarked.

Og man bliver jo noget nervøs og depri på forhånd, ved at læse om den lange og hårde vej, mod FP. Men det skal vel heller ikke være "for let"

Er der ikke nogen "glade" FP tilkendelseshistorier?
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 10:34   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af YingYang Se meddelelser
.. Af FP.

Jeg er som bekendt af nogen, visiteret til felxjob. Men på trods af terapi gennem længere tid, er jeg ikke blevet hårdhudet nok, til at klare mig på arbejdsmarkedet.

Da mine problemer udelukkende er af psykisk natur, kan jeg jo godt arbejde, sådan rent fysisk. Men jeg slæber rundt på en dejlig lille personlighedsforstyrrelse, som gør mig meget sårbar, overfor diverse indtryk.

På en måde føler jeg mig ret tyndslidt efterhånden. Tør næsten ikke håbe på, at jeg kan få et stabilt liv, på det "kolde og kyniske" arbejdsmarked.

Og man bliver jo noget nervøs og depri på forhånd, ved at læse om den lange og hårde vej, mod FP. Men det skal vel heller ikke være "for let"

Er der ikke nogen "glade" FP tilkendelseshistorier?
Selvfølgelig findes der masser af glade pensions historier.... du er bare kommet et forum hvor hovedtemaet er "Stedet hvor syge menesker er kommet i klemme i systemet" - og så er det klart at de triste historier fylder mest...

Hvis nu du lod være med at se på arbejdsmarkedet som kold og kynisk, så kunne det være at du kunne finde en niche hvor du kunne trives..

Hvis du har en udd. og har været på arbejdsmarked, så kunne du evt se hvor du kunne "passe" ind indenfor det arbejdsfelt.. og så evt selv være opsøgende med en hjemmestrikket løsning på et flexjob til dig... Jeg ved godt at flexjob ikke hænger på træerne... og det kan være hårdt arbejde at finde et...

Jeg har ikke læst dine andre tråde.. så det bliver udelukkende et svar på det jeg læser i denne tråd
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 10:39   #3
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs up Tja, jeg fik jo

På egentlig relativt kort tid, da jeg endelig selv nåede frem til, at det nok var det rette- for mig.

Det, der tog længst tid var ventetiden til speciallæger, den sidste var en psykiater, der konstaterede at jeg har en uspecifik personlighedsforstyrrelse. 1 måned efter kommunen fik hans svar, var jeg indstillet til FP.

Men jeg fejler så også en masse fysisk, og fordi jeg selv ikke ville på FP, så har jeg nok også brugt mig selv mere end godt er. Jeg har lægeskræk, så der skulle virkelig langt tilløb til alle speciallægerne.

Du ønskes held & lykke med det hele! (Y) (Y) (Y)
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 11:08   #4
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Selvfølgelig findes der masser af glade pensions historier.... du er bare kommet et forum hvor hovedtemaet er "Stedet hvor syge menesker er kommet i klemme i systemet" - og så er det klart at de triste historier fylder mest...

Hvis nu du lod være med at se på arbejdsmarkedet som kold og kynisk, så kunne det være at du kunne finde en niche hvor du kunne trives..

Hvis du har en udd. og har været på arbejdsmarked, så kunne du evt se hvor du kunne "passe" ind indenfor det arbejdsfelt.. og så evt selv være opsøgende med en hjemmestrikket løsning på et flexjob til dig... Jeg ved godt at flexjob ikke hænger på træerne... og det kan være hårdt arbejde at finde et...

Jeg har ikke læst dine andre tråde.. så det bliver udelukkende et svar på det jeg læser i denne tråd
Du har ret. Det behøver ikke at være så "koldt og "kynisk", som jeg selv siger. Det er mere at det der med, at jeg konstant føler mig anderledes (og det gælder livet generelt for mig) samt at jeg selv føler mig for svag, rent psykisk, til at klare det.

Men jeg ville elske at have et godt job. Jeg er desværre ikke udd. noget, så jeg ved ikke rigtigt, hvilken retning jeg skal kigge.

En af mine drømme, kunne være noget kommunalt i en sportshal, hvor jeg også kunne bruge mig selv rent fysisk. Jeg er meget glad for at røre mig og har løbet reglmæssigt de sidste 5 år, samt jeg også er begyndt på at løfte på mine håndvægte sådan ca. hver anden dag:-)
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 11:32   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af YingYang Se meddelelser
Du har ret. Det behøver ikke at være så "koldt og "kynisk", som jeg selv siger. Det er mere at det der med, at jeg konstant føler mig anderledes (og det gælder livet generelt for mig) samt at jeg selv føler mig for svag, rent psykisk, til at klare det.

Men jeg ville elske at have et godt job. Jeg er desværre ikke udd. noget, så jeg ved ikke rigtigt, hvilken retning jeg skal kigge.

En af mine drømme, kunne være noget kommunalt i en sportshal, hvor jeg også kunne bruge mig selv rent fysisk. Jeg er meget glad for at røre mig og har løbet reglmæssigt de sidste 5 år, samt jeg også er begyndt på at løfte på mine håndvægte sådan ca. hver anden dag:-)
Jamen du er anderledes.. du er et menneske og ikke en klon af en eller anden .. og heldigvis for det

I min by er der idræt i dagtimerne ... byens ledige og andre kan for meget små penge komme og dyrke næsten alle former for motion hver dag .. og her skal der jo personale til... både til undervisning, men også til mange andre ting...

Hvis din by har noget lign .. så tag da fat i din jobkonsulent... eller tag en dyb indånding og opsøg stedet for at se hvad det er for noget... du kan vel kun blive positivt overrasket

Bravo med dine løbeture og håndvægte.. jeg ville sådan ønske at jeg kunne lunte lidt .. men det må blive i mit næste liv...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 29-05-2012 kl. 11:59.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 11:46   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
yingyang..


min tid for at få ftp gik let iforhold til mangr andre..
jeg mangler noget af de ene hånd,var igennem 7 operationer,tonvis af læger,ergoteraouter,normal læger og smerteklinik..
det tog 4.5 år fra arb.ulykken til pensionen..mem det var ikke kun komunens skyld - men en masse ventetid fra den ene behandling til næste..
jeg har haft ok sb-er,men pga kaos i kommiunen måtte de ansætte privat socialrådgivere til at få min sag og et par andres færdig..
men jeg har ikke noget at klage over..hver gang jeg har snakket tlf med sb-er el.været til møder har jeg fået et kopi af samtalen,med mulighed for at rette..

sb-erne sagde altid lov var lov til mig,men jeg er blevet behandlet venlig og fair hele vejen..
og fået sdp hele tiden og jeg har ikke følt mig jagtet.

men vil sige jeg er total chokket over at høre om det folk er udsat for - tænker k1o..det burde ikke ku ske i dk..ka godt forstå hvis folk går ned med flaget inden de er færdige med deres sag
stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 12:11   #7
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Mit sagsforløb var ganske uproblematisk. Har kun mødt velvilje og forståelse "hele vejen rundt" i systemet. Fra første sygemeldingsperiode til jeg var tilkendt pension gik der vist lige omkring 10 mdr. Faktisk gik det hele så stærkt at jeg ikke rigtig selv var med i processen - det har været / er hårdt for selvopfattelsen og identiteten at skulle gå fra at være souschef i en større privat virksomhed til førtidspensionist på så kort tid.
Min arbejdsevne er nedsat på en kombination af fysiske og psykiske forhold.
Husk, at langt de fleste sagsforløb forløber ganske positivt og uden de store tværslag.
Pøj pøj.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 12:18   #8
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Smile

Selvom min sag tog 4 år fra jeg startede i systemet til jeg fik ftp, så har det egentligt været ganske uproblematisk. Men jeg har også et kronisk handicap, så det gjode det måske en smule nemmere for mig.

For den ene gang kommunen gav afslag på flexjob , ankede jeg det til BAN og efter en aktindsigt , fik de sendt samtlige akter der manglede ( dvs alle lægepapirer) og 2 mdr efter min anke fik jeg medhold fra BAN.
selvfølig var jeg igennem flere arbejdsprøvninger, men til sidst , kunne alle se at det ikke hjalp noget og så fik jeg min ftp.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 14:41   #9
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har præcis den samme baggrund som trådstarter. Jeg er inde i en meget positiv dialog med min sagsbehandler om et sidste forsøg i arbejdsprøvning/opkvalificering, og ellers hedder det pension. Er hele vejen igennem blevet behandlet helt fair og har fået meget god hjælp.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 14:51   #10
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
yingyang..


min tid for at få ftp gik let iforhold til mangr andre..
jeg mangler noget af de ene hånd,var igennem 7 operationer,tonvis af læger,ergoteraouter,normal læger og smerteklinik..
det tog 4.5 år fra arb.ulykken til pensionen..mem det var ikke kun komunens skyld - men en masse ventetid fra den ene behandling til næste..
jeg har haft ok sb-er,men pga kaos i kommiunen måtte de ansætte privat socialrådgivere til at få min sag og et par andres færdig..
men jeg har ikke noget at klage over..hver gang jeg har snakket tlf med sb-er el.været til møder har jeg fået et kopi af samtalen,med mulighed for at rette..

sb-erne sagde altid lov var lov til mig,men jeg er blevet behandlet venlig og fair hele vejen..
og fået sdp hele tiden og jeg har ikke følt mig jagtet.

men vil sige jeg er total chokket over at høre om det folk er udsat for - tænker k1o..det burde ikke ku ske i dk..ka godt forstå hvis folk går ned med flaget inden de er færdige med deres sag
stribe førtidspensionist
Helt sikkert. Man kan godt blive noget skræmt
Gør mig ondt, at høre om din ulykke
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension