K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2012, 16:49   #1
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
søge hvad?

Jeg stopper i praktik om 14 dage. min SB ringede idag og sage du kan selv vælge om vi skal søge FP elle Fleks til dig......


ØHHHHHH hvad svarer man så ???

Jeg tænkte bare hvorfor er det mit valg? jeg kan arbejde ca 10 timer om ugen og jeg ved da ikke hvad jeg helst vil!!!

Økonomisk ville det nok være bedst med FP og så arbejde de 10 timer om ugen man må ved siden af , men det kan jeg jo ikke sige til SB

Så det ender vist med at hun søger fleks hjem til mig,tror jeg

Sidst redigeret af nielsen17; 19-09-2012 kl. 16:49. Årsag: stavefejl
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 21:01   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det lyder helt hen i vejret....at du selv kan/skal bestemme...

Men prøv da at få det på skrift...

Nu kommer der jo nye regler her til årsskiftet....og der vil du have en del større muligheder med den arbejdsevne du har....

Spørgsmålet er så bare om der kommer Jobs til dem som ikke kan arbejde så meget....

I min bog må det klart være bedst at kunne arbejde...forudsat at man kan det....men omvendt så giver det jo mere sikkerhed at få en pension....

Men det virker så mærkeligt at hun ringer og siger sådan...at du selv kan vælge....for den går da vist ikke helt efter bogen....

For enten opfylder man kravene for en pension eller også fleksjob....

Men prøv at se om du kan få det skriftligt...at du selv kan vælge...og så kan du jo beslutte dig der...selvom jeg har svært ved at tro hun giver dig det på skrift...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 22:24   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Jeg stopper i praktik om 14 dage. min SB ringede idag og sage du kan selv vælge om vi skal søge FP elle Fleks til dig......


ØHHHHHH hvad svarer man så ???

Jeg tænkte bare hvorfor er det mit valg? jeg kan arbejde ca 10 timer om ugen og jeg ved da ikke hvad jeg helst vil!!!

Økonomisk ville det nok være bedst med FP og så arbejde de 10 timer om ugen man må ved siden af , men det kan jeg jo ikke sige til SB

Så det ender vist med at hun søger fleks hjem til mig,tror jeg

Det kommer meget an på hvordan du har klaret dig i virksomhedspraktik, og hvad ca. 10 timer er, om det er under el. over 10 timer.

Sagsbehandleren kan søge førtidspension til dig, men det er jo andre der afgør om du kan få den.

Hvis alt er gået fint, og du måske har arb. lidt mere end de 10 timer, kan det måske være et tjek, om du er til rådighed på arb. markedet el. skal henvises til kontanthjælp.

Hvis det er gået knap så godt, og du har arb. mindre end 10 timer, så syntes jeg du skal sige du på grund af det, ønsker førtidspension.

Men så lad være med at sige, at du vil søge arb. i 10 timer imens du får pension.

Du kan jo efter du har fået pension søge arb. i de 10 timer man må arb. eller gøre pension hvilende hvis du kan arb. flere timer.

Kan godt følge din tankegang, at du helst vil sikres økonomisk.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 23:31   #4
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Hej nielsen17,

først og fremmest skal det være din Sagsbehandler OG dig, der i fællesskab finder ud af , om du skal det ene eller andet. Din SB kan ikke bare via telefon overlade beslutningen til dig alene på den måde

Du skal sørge for at kommunikere med din SB på Skrift.

Meget få Arbejdsgivere vil ansætte Folk, der kan arbejde mindre en 12-15 timer pr Uge( det har vist noget med Tilskuddet som Virksomheden får at gøre).

Personligt har jeg netop været til samtale med SB og da jeg ikke kunne klare ret mange timer pr. Uge i mit 4. Afklaringsforløb(mindre end 10 timer), vil h*n nu indstille mig til Førtidspension.

Vælger du at søge Førtidspension og får den tilkendt, så står det dig jo frit for at finde nogle timer indenfor dit Interesseområde og som du kan tjene en ekstra Skilling ved.

Hvis du vælger at søge Bevillingen til Fleksjob, håber jeg, at du er i et område, hvor der er plads til folk på nedsat tid og med mange skånebehov

Held og Lykke skal du ihvertfald have herfra

Mvh

Ginger64
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 23:42   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg kan ikke anbefale at du søger en pension hvis du er vuderet til 10timer.

Er du på sygepenge nu for så kommer du på kontant hjælp hvis du får afslag på pension.

I dag skal man nærmest have 0 arbejdsevne for at få tildelt en pension.

Jeg er selv på 10 timer med mange hensyn og flere smerter under afprøvning,men fik besked om at om min arbejdsevne så var 5-6 timer så ville jeg få afslag på en pension,så undre mig at du er blevet spurt hvad du vil søge,og alligevel ikke ,for de siger jo altid efter en afprøvning at man kan jo søge den,men derefter får man afvide at det ikke vil gå igemmen.

men som sagt er du på sygedagpenge så det nok bedst at søge en flex.

får du afslag på pension er det forfra igen vist med afprøvning til flex.
Men er du der imod på kontant hjælp så mister du jo ikke noget ved at søge ,men spørg til muligheden for at det ville gå igemmen .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge flexjob... Hvad nu? Q1982 Spørgsmål ang fleksjob 5 15-08-2013 22:30
Søge fp Talluha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-12-2012 11:34
Tør jeg søge KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 31-10-2012 09:51
Kan jeg søge?? missme At søge førtidspension 3 15-01-2010 10:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension