K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2011, 15:16   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, lad os prøve at se juridisk på det...

Kære Velcro og Popiae

Angående sagsbehandlingstiderne i både Ankestyrelsen og Tilsynet har vi intet værktøj da disse ingen lovkrav bliver stillet over for. Nøjagtig, som når forberedelser til en ansøgning til pension går i gang.

Her er lovgivningen ikke god nok. Hvilket er sjældent.

Men Popiae kan du ikke beskrive dit forløb med begrundelser fra Tilsynet, som jeg går ud fra er Tilsynet som er en underafdeling af Statsforvaltningerne. I gamle dage hed det " Det kommunale Tilsyn"

Her kan man ikke klage over enkeltsager. Det er IKKE en klageindstands, men her kan alle klage, hvis en kommune ikke overholder lovgivningen generelt. Se min kamp på forsiden "Statusrapport Svartider"

Ombudsmanden kan først gå ind i enkeltsager når ALLE klageindstandser er forsøgt. Jeg er ikke tilfreds med hans færden de sidste år da han kan gå ind i sager på egen hånd. Dette undlader han i vigtige sager men går selv ind i bagatel-sager hvor ministre modtager guldur som der er betalt Moms og Skat af.

Der må da være vigtiger ting at beskæftige sig med, med alle de beviselige lovbrud vi her på K10 kan fremvise. Den tager vi en anden gang.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 09:35   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. ankestyrelsen afvendter jeg også behandling af sagen der(merudgift, personkreds). det har snart taget et år.
Så vidt jeg ved må de godt udsætte sagerne, men men skal dog informeres, hvilket man også
bliver.
Den(træningssagen(hjemvisningen)) har også været forelagt ombudsmanden som mener at sagen jo løser sig, hvis jeg får medhold i personkreds. dog er jeg nervøs for forældelse(ansøgningen er fra 2005)men har fået lovning på at de vil hjælpe hvis det bliver et problem.

Vedr. tilsynet har jeg prøvet af 2 omgange.
De vil intet foretage sig, mener IKKE at kommunen har gjordt noget galt???
Hvordan de kan mene at det er ok, IKKE at behandle en hjemvidst sag, er mig ubegribeligt??

Det der er lidt snørklet er at kommunen i 3 omgange siden hjemvisningen(fra statsforvaltningen, sagen havde da også været en tur om ombudsmanden, som egentlig løste den sag) har forsøgt at fratage merudgiften.
Dette lykkes så i 3 omgang.

De 2 første omgange blev sagen hjemvidst pga sagsbehandlingsfejl. bla manglende aftaleskema.
3 gang manglede også aftaleskema, men dette var så åbentbart ok.

Min gamle tråd" Magtmisbrug", vil snarest opdateres.

Der er meget mere.
En handlingsplan efter §141, som blev hjemvidst. Kommunen som så selv har lavet denne, er dog blevet partshørt.
Fuld af alvorlige bevislige fejloplysninger, og gamle oplysninger fra 2005, trods at den er lavet i 2010.
Men det er åbentbart også iorden.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2019, 19:11   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bekymrende tendens: Flere frakendes dækning af merudgifter

https://danskhandicapforbund.dk/da/n...ZFsA#gsc.tab=0

Gennem det seneste halve år har Dansk Handicap Forbund oplevet en stigende mængde sager vedr. frakendelse af dækning af merudgifter til mennesker med handicap efter servicelovens § 100. Torsdag var landsformand Susanne Olsen og formand for RYK i foretræde hos Folketingets Social-, Indenrigs- og Børneudvalg.

04. apr. 2019

”Vi er trætte af kommunernes kreativitet på det her område”. Sådan kan foretrædet i Folketingets Social-, Indenrigs og Børneudvalg ifølge landsformand Susanne Olsen fra Dansk Handicap Forbund opsummeres, efter hun og formanden for specialkredsen RYK har præsenteret en problemstilling, som rammer stadig flere medlemmer i forbundet.


https://danskhandicapforbund.dk/da/h...LE6s#gsc.tab=0

RUNDSPØRGE BEKRÆFTER BEKYMRENDE TENDENS: MEDLEMMER FÅR FRATAGET DERES MERUDGIFTSDÆKNING

I Handicap-nyt nr. 4 2019 omtaler vi en undersøgelse om merudgifsdækning blandt medlemmer, som vi gennemførte tidligere på året. Undersøgelsen og artiklen, som vi udgav i forbindelse med offentliggørelsen, kan læses her.

01. okt. 2019

Dansk Handicap Forbund og specialkredsen RYK har igennem længere tid fået den ene henvendelse efter den anden fra medlemmer, som oplever, at de dømmes ude af personkredsen for dækning af merudgifter efter servicelovens § 100.

Et eksempel på en gruppe, som er særligt hårdt ramt, er mennesker med rygmarvsskader, som flere gange har søgt hjælp hos vores rådgivningsteam. Der er tale om mennesker, som igennem mange år er blevet kompenseret for de merudgifter i hverdagen, som er en direkte følge af deres handicap – eller populært sagt, man friholdes for udgifter, man alene har på grund af sit handicap. Gruppen dømmes ude med henvisning til, at de er for selvhjulpne, selvom de beviseligt har merudgifter i hverdagen.


Hele undersøgelsen her:

https://danskhandicapforbund.dk/file...ni_2019pdf.pdf

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Div, spørgsmål til afslag på merudgifter Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 40 13-10-2012 16:47
Afslag på merudgifter... Zastrow Alt det andet 41 11-02-2012 20:03
Gode råd vedr anke til Det Sociale Nævn ang afslag til merudgifter § 100 Indiansummer Alt det andet 4 22-08-2011 18:25
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag igen på § 100 merudgifter. Indiansummer Alt det andet 5 06-04-2010 16:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension