K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2007, 13:00   #1
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
Overarbejde i fleksjob

Jeg er ansat i fleksjob på 22 timer pr. uge i en forretning. I januar skal vi have status(vareroptælling), hvilket betyder at jeg denne dag skal have overarbejde, og møde før min normale tidsplan. Mit spørgsmål er om jeg skal afspadsere og have fri på et andet tidspunkt, for de ekstra timer jeg denne dag skal arbejde over?, Den dag hvor vi skal have status, møder jeg normalt kl. 12-17, og har 5 timer denne dag. Men vi skal møde kl. 7.00. Hvis jeg møder kl 7, så er det 5 timer ekstra overarbejde, som jeg skal afspadsere på et andet tidspunkt. Kan jeg gå hjem kl. 17.00 som jeg plejer?, jeg er vel ikke forpligtet til at tage flere timer end jeg kan magte?
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 13:19   #2
nielsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2007
Indlæg: 28
Styrke: 17
nielsen er ny på vejen
Jeg mener ikke folk på flex job skal have overarbejde da man jo er på de timer man kan overkomme.
nielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 18:03   #3
rasmine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2006
Indlæg: 10
Styrke: 19
rasmine er ny på vejen
Selvf. er det overarb.

Hej AIDA

Hvis du arbejder ud over de timer der er aftalt og står i din ans.kontrakt, ja så skal du selvf. også have overarbejde for det, da vi jo alle i fleksjob er ansat på overenskomstmæssige vilkår på fuld tid, selv om vores skånehensyn gør at man kun arb. 20 timer eller andet.

Hvis du IKKE syntes du kan magte at arbejde de timer ekstra, ja så er du da også i din gode ret til at sige nej, det burde en fornuftig arb.giver også kunne forstå.

Hvis du føler du kan og gerne vil hjælpe med statusen, ja så vil keg anbefale at du gør ligesom jeg gør hvis jeg en gang imellem er der ud over de 4 timer dagligt som jeg er ansat til, ja så får jeg simpelthen bare fri for de timer på et andet tidspunkt, og det fungerer fint for mig, og det sker sjældent.

Hilsen
rasmine
rasmine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 00:03   #4
sonderjyden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
sonderjyden er ny på vejen
Det er som nielsen skriver - vi arbejder det vi kan - så nej, fleksjobbere har ikke overarbejde. I alle alminelige overenskomster er der kun tale om overarbejde når der arbejdes over 37 timer. Det vil vi som fleksjobbere aldrig opnå.
Jeg har det som rasmine - en form for stiltiende/intern aftale - hvis jeg en dag tager ekstra tid "afspadserer" jeg næste dag.
Hvid du AIDA er ansat med 2/3 løn refusion har din arbejdsgiver jo en billig arbejdkraft. Men hvis du arbejder med 1/3 del refusion kan det med arbejdsgiver øjne måske være lidt lavt med 22 timer her var 24,5 time pr uge det bedste?
MEN hvis aftalen er på 22 timer og du føler dette er rigeligt nok så er du nød til at sige fra. Hvis du synes din arbejdsgiver presser dig til flere timer så må du ud af dette arb. forhold. Du skal passe på dig selv.
Mvh / sonderjyden
sonderjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 00:07   #5
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Hej AIDA og I andre....

Jeg arbejder i en fagforening og kan med 110 procents sikkerhed sige at overarbejde som fleksjobber ikke under nogen omstændigheder kan komme på tale.. I hvert fald ikke i juridisk forstand og ej heller i henhold til gældeende overenskomst.... Egentligt er det jo fuldstændigt logisk og ligetil; Du arbejder 22 timer om ugen, men får betaling for 37.. Er du der så 27 timer en uge tjah så har du jo allerede fået løn for de ekstra 5 timer eftersom du jo som sagt modtager løn for 37 timer... Desuden er du jo visiteret til et fleksjob på 22 ugentlige timer på baggrund af en vurdering af dine varige helbredsmæssige skånebehov.. Hvis du pludselig "snupper" 5 ekstra timer så signalerer du jo faktisk at du kan klare mere og måske burde sættes op i ugentligt timetal... Du er selvfølgelig som fleksjobber ikke forpligtet på mere end dit aftalte timetal og det ved arbejdsgiver og det har arbejdsgiver accepteret da han valgte at ansætte en person på særlige vilkår frem for en på ordinære vilkår!! Såda er det ;-)

Fortsat god weekend fra "Socialnørden"
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 14:40   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej AIDA

Jeg synes næsten, du skal tale med din arbejdsgiver om "overarbejde".
Det lyder som en meget lang dag, du ville få, altså fra kl. 7 til kl. 17. Jeg ville selv blive helt smadret - også bare tanken om det.... Hvis din arbejdsgiver ikke ligesom viser forståelse for din situation, må du få jobkonsulenten til at få en snak med ham...

Jeg har selv haft lidt overarbejde, men så afspadserer jeg bare en anden dag.
Hos os flekser vi ind og ud.

På tirsdag er der f.eks. et vigtigt møde om eftermiddagen, som ligger udenfor min normale arbejdstid. (-jeg arbejder om formiddagen). Her har jeg tænkt mig at komme på arbejde lidt senere på formiddagen og overvære det vigtige møde om eftermiddagen.

Håber du finder en løsning....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 15:55   #7
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
tak for alle svarene

Jeg vil snakke med min arbejdsgiver om at ændre min arbejdstidsplan for denne dag, så jeg kan møde kl. 7-12, så jeg har mine normale arbejdstimer. Hvis jeg magter at hjælpe med nogle ekstra timer, så kan jeg afspadsere disse timer en anden dag, hvor jeg har brug for at få fri. Jeg vil ikke holde mig udenfor samarbejdet med andre kolleagere, så jeg må se og føle efter, hvad jeg kan magte og holde til. Da jeg var ansat på normale arbejdsvilkår i butiksbranchen fik vi 50% tillæg/afspadsering for de første 3 timer efter de 37 timer, og 100% efter 4. time. Men tiden og helbredet har ændret sig meget siden, jeg var på det normale arbejdsmarkedet.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overarbejde som flexjobber? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 0 28-10-2010 14:11
Overarbejde når man er i fleksjob Simmer Spørgsmål ang fleksjob 1 26-11-2009 20:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension