K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2015, 19:55   #1
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Afklaring af arbejdsevne kan ikke nåes....

Hej

Først vil jeg fortælle, at jeg fik medhold i min anke om sygedagpengestop (forlængelsesregel 27.1.2) i november 2014. Jeg fik beskeden i slutningen af april 2015. Jeg har i dag været til samtale med min nye sagsbehandler i Sygedagpengeafdelingen.
Jeg havde set frem til, at jeg nu langt om længe kunne få afklaret min arbejdsevne i sygedagpengeafd.
Hun fortæller mig, at mine sygedagpenge ophører d. 30.9.2015 og at jeg ikke kan nå, at blive afklaret og vurderet i rehabiliteringsteamet mhp. på flexjob inden d. 30.9.2015 og derfor kan jeg ikke få forlænget mine sygedagpenge efter en af de andre forlængelsesregler.
Hun siger, at jeg selvfølgelig skal have afklaret arbejdsevne, men efter 30.9.2015 bliver det på kontanthjælpssats. Efter hendes mening er jeg afskåret fra, at få forlænge NOGET SOM HELST
Jeg fortæller hende, at det sådan set ikke er min skyld, at sagen har trukket ud så længe. Det er hele vejen igennem Jobcentret der har lavet fejlagtig sagsbehandling.
Jeg foreslog, at jeg kunne kontakte højeste instans...hun sagde, at det ikke ændre noget....fordi de skal følge loven. Hun kunne godt set, at det var meget uretfærdigt overfor mig.

Pga. at min psykiske tilstand mente hun faktisk, at jeg ikke vil kunne klare det pres, at starte afklaring, men mente, at jeg er så dårlig, at hun ville anbefale ressourceforløb, hvor tingene bedre kunne afpasses mig og mine behov.

Jeg tænker bare....nu har jeg kæmpet for at få mine sygedagpenge tilbage og fordi Jobcenteret var 5 måneder om at komme med en afgørelse, så skal jeg straffes med - at jeg ikke har mulighed for at få forlænget udfra én af de andre forlængelsesregler.

Håber I forstår.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt

Jeg havde inden sygedagpengestoppet i nov. 2014 fået sygedagpenge i 52 uger efter den gamle regel før juli 2014.

Kh Iben38
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 20:34   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Sikke da noget sludder. Hvis hun d.d. henviser dig til en anden aktør som kan iværksætte en afklaring af din arbejdsevne kan du være i praktik i starten af juli. Så kan du nå 11-12 ugers praktik mens du er på den nuværende forlængelse af sygedagpenge. Hun kan enten forlænge den forlængelse med en eller anden skrivebordsparagraf de har i sådanne tilfælde (og tro mig de har flere muligheder for at forlænge end vi ved) eller hun kan forlænge sygedagpengene med henvisning til at din sag er på vej i rehab teamet mhp fleksjob efter § 27.1.4 (kommunen har vurderet, at en sag skal behandles i rehabiliteringsteamet, med henblik på at kommunen hurtigst muligt kan træffe afgørelse om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension)

Det gjorde min sagsbehandler. Så det er vrøvl når hun siger det ikke kan lade sig gøre.

Du bliver nød til at true med advokat hvis ikke du har en fagforening/a-kasse der hjælper dig. For det passer ikke det hun siger.

-----------------------------

Og fedt du fik forlængelsen. Håber den giver dig styrken til at kæmpe videre.

Sidst redigeret af Akvamarin; 11-06-2015 kl. 20:39. Årsag: sat link på § 27.1.4
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 20:40   #3
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Hej Akvamarin
Det er jeg glad for at hører :-)
Hvad mener du med anden aktør?
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 20:46   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iben38 Se meddelelser
Hej Akvamarin
Det er jeg glad for at hører :-)
Hvad mener du med anden aktør?
Anden aktør er de der firmaer der iværksætter arbejdsprøvning/virksomhedspraktik.

Jeg var f.eks. hos Springbræt http://spring2-web.sharepoint.com/Pages/default.aspx

Hvor i landet er det nu du er fra Iben?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 20:48   #5
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Lolland Kommune.
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 21:10   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Her kan du se nogle af dem der er på Lolland.

http://ledigeuddelersmiley.dk/kommun...ommune_tid=158

Men der er garanteret flere.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 21:13   #7
iben38
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
iben38 er ny på vejen
Mange tak :-)
iben38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension