K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2009, 11:34   #1
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Unhappy Puh ha....

... har det skidt lige nu. Er jo blevet godkendt til flexjob pr. 01-10 og troede så at nu var det "bare" at finde et Flexjob. Vidste godt at det ikke blev nemt men ikke at de - igen - ville spænde ben for mig !

Har igennem en bekendt fået mulighed for evt at komme i tøjbutik de 12 timer om ugen jeg er visiteret til. Og ved at hende der er der nu får 125 kr i timen, som jeg også fik sidst jeg arbejde i butik (er faglært).

Og ville jo så skulle have 20750 kr om mdr for 37 timer. Så langt så godt. Men har så snakket med jobcentret og de vil kun give tilskud til absolut minimal løn og det er - i følge HK - 17840 kr om mdr. Dvs at jeg som faglært skal arbejde svarende til 107 kr i timen ! Kan det virkelig være rigtigt...?? At man skal degraderes fordi man er syg! Jeg får jo næppe arbejdsgiveren til at betale mig 145 kr i timen for de 12 timer jeg er der....

Øv, er ked af det lige nu, og føler mig endnu engang trådt på af systemet!

Kh Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 14:05   #2
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Mette1107.

Ja, det er rigtigt nok, man går ud fra mindste lønnen på området når kommunen udregner tilskudet. MEN arbejdsgiver kan sagtens give tillæg osv. så det gælder om at få forhandlet en god aftale hjem. Håber at du er medlem af en fagforening, som kan hjælpe dig på det område.
Og så ellers tillykke med godkendelsen af flexjob, og at du allerede har fundet et.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 07:49   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hej du skal da være glad , for de timer du kan arbejde kan du godt få de 125 kr i timen,og så er det vil ca 10% mere for de resternde timer i forhold til ledighedsydelsen hvis det er det du får nu. det må da også være en gevints at komme i arbejde ,og selv kunne yde noget ,jeg er en af dem der ikk er kommet igang efter 6 år så flex job hænger jo ikk på trærene,så se lige på tilbudet igen fra lidt flere sider ,og held og lykke med det hele ...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 09:28   #4
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
I har ret....

... det var vist en lidt egoistisk udladning jeg fik i går Men I ved, nogen gange er lunten jo bare lidt kort.

Men det blev desværre ikke til noget, kom ikke engang til samtale. De trak i land igen og sagde at de ville prøve at klare sig med den bemanding de har. Ved jo godt at det nok er fordi de - som så mange andre - syntes at det med Flexjob er for besværligt....

Men øv da også, havde nået at glæde mig

Kh Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 10:46   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Og her jeg så lodret uenig med dig c.l.e.o, for hvorfor skal man have mindre i løn end sine kollegaer, på trods af uddannelse, anciennitet m.m. bare fordi man, pga sygdom, ikke længere kan arbejde på fuld tid?

Hvis jeg (ikke at jeg mener jeg kan klare det længere) ender op med at blive fleksvisiteret og finder et fleksjob, så er jeg da sten sikker på, at min uddannelse, mine kompetencer osv. vil blive udnyttet til sidste hvid!

Det har jeg endda oplevet i et praktikforløb på revaydelse, som svarer til sygedagpenge!

Det skulle da lige være, hvis det afholdt mine kollegaer fra at 'misundelsens greb' fik overtaget over, at jeg skal arbejde kortere tid end de skal, fordi de 'glemmer' at jeg er syg; men sådan er det jo ikke engang! Der bliver set skævt til fleksere i job fra kollegaers side! Det hører vi jo om gang på gang!

Næh, det handler om at spare, hvor spares kan, i det kommunale regi, og ikke hvad du faktisk yder så længe du er på arbejdspladsen, for hvis det så også handlede om skånehensyn, så længe du er på dit arbejde, så kan man da overveje ... men det er jo stadig hverken dig eller mig, der har bestemt at vi er blevet syge, vel?

Nu har du gået i 6 år, c.l.e.o, uden at få et fleksjob, og det fortæller jo også en hel del om, hvor tåbelig den fleksordning er, for hvor er virksomhedernes sociale ansvar henne? .... Store fine hensigtserklæringer ... du blev jo fleksvisiteret under de 'fede' tider, hvor alle arbejdsgivere skreg på arbejdskraft!

Er det så din egen skyld, at du ikke har kunne finde et fleksjob? ... at du ikke fik hjælp til at finde et? .... Jeg mener NEJ! Det er ikke din egen skyld!

Fleksjobordningen er tåbelig, så længe det er frivilligt om arbejsgiverne vil udvise samfundsansvarlig adfærd eller ej!

Du skriver også til Mette 1107, at det jo altid er bedre end ledighedsydelsen ... Ja, man bliver vel nøjsom med tiden, når man konstant lever på et eksistensminimum og oplever sig kasseret af samfundet, og det passer jo også godt ind i kommuners og den nuværende regerings kram, for så kan de jo opretholde den falske facade om 'Velfærdssamfundet DK' medens de hetzer løs på os

Kære Mette 1107, hvor er jeg ked af det ikke lykkedes for dig, og at du nåede at glæde dig, for så bliver skuffelsen så meget dybere

Jeg håber for dig, at du får mere 'held i sprøjten' og at du får hjælp til at finde et fleksjob, så du kan lægge den skuffelse bag dig

Varme hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 13:11   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan helt og aldeles tilslutte mig Hyanna`s holdninger i det her, hvis man har en uddannelse og en anciennitet hvorfor skulle man så ikke have lov at bruge og får for den ...

Dog kan jeg ikke være enig i at det er kommunerne det hele , for de kan refundere for mindstelønnen inden for området og det er jo fint nok , den arbejdsgiver der så får en ansat som måske har 20 års anciennitet inden for området skal så betale det tillæg uden refusion men det er jo også den arbejdsgiver der får glæde af de kompetencer ...

Dog vil jeg mene at det må være muligt at hvis man feks arbejder i 20 timer så kan man få sit anciennitet tillæg for de 20 timer man arbejder og ikke for fulde 37 timer , på den måde får arbejdgiver den anciennitet han betaler for ...

Fagforeningerne er dem der er bedst til at forhanlde det på plads for os og det er dem der er bedst til at sørge for at vores rettigheder overholdes så HUSK skal man ansættes forlang da at få fagforeningen med og tag ikke nej for et svar hverken fra fagforening eller kommune det er din ret ...

Og enteneller jeg tror godt jeg forstår hvad du mener jeg har også været ledig i mange år inden det lykkedes mig at finde fleksjob og jeg havde det til sidst også sådan , jamen jeg tager hvad der er og hvad de giver... men var glad for at jeg ikke gjorde det alligevel da det kom til stykket , jeg fik 20.000 uden anciennitet eller uddannelse og på et helt andet område end jeg normalt kom fra...


Mette kan godt forstå at du er skuffet det er brand ærgerligt ,men der er ikke andet at gøre end at hænge i og søg søg og søg selv , for kommunen kan du ikke regne med ... de kan ikke finde ud af noget...

Kig på jobnet og søg nogen af deltids jobbene og søg at få det lavet om til fleksjob du kan jo heldigvis søge inden for gammelt erhverv og skal ikke først til at finde ud af hvad du nu kan ... så giv ikke op , det skal lykkedes før eller siden ...
  Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 15:42   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
undskyld mig ,men jeg har ikk sagt noget om retfærdighed ,kender dårlig nok ordet i forbendelse med flex men reglen er jo sådanne at man får minste løn for området , og så kan man måske forhandle sig til moget mere de timer men kan være virksom .....det sådanne jeg har forstået det ... Og nej for 6 år siden var jeg visiteret til for mange timer til at kunne finde et job jeg kunne magte...Og syntes ikk der er så meget ertfærtighed i det her flex system nu jeg lige vuderet til max 12½ time med relle arbejdstid på 10 time så hvad er fremtiden i det JO man bliver nok nøjsom jeg har hele min ungdom levet på bistand alene med 3 børn ,den en havde nedsat emunforsvar så det var umuligt at arbejdsstabil og fik også lov at "gå ledig i fred"så jo jeg føler mig aligevel heldig at være på ledighedsydelse nu ,det kunne jo ha været være.....Men syntes nu nok der er støre uretfærdighed ved de flexer der er landet på kontant hjælp .det er noget der skulle gøres noget ved.....

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 20-10-2009 kl. 15:56.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension