K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2009, 19:12   #1
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Question Hvilken fagforening...

.... er bedst når man er godkendt til Flexjob? Altså hvem gider tage med til lønforhandlinger mm? Jeg har Krifa og Det faglige hus i "kikkerten"

Jeg er kun i A-kasse i HK nu, hvilket jeg selvfølgelig melder mig ud af.

Kh Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 19:55   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Som udgangspunkt skal du vælge den fagforeningen som har overenskomsten.!
Da det er dem som kan gøre noget hvis der bliver problemer.!

Nu ved jeg ikke hvilket område det er inden for du skal arbejde, men der er også forskelle på dine rettigheder i de forskellige fagforeninger.

Og Krifa er så vidt jeg ved den hvor du har mindst rettigheder.

Lønnen spiller også ind, i den grundejerforening jeg bor i har vi ingen overenskomst med nogen fagforeningen til vores vicevært.
Da vi altid har løst tingene sammen, men 3F som er hans fagforening begyndte at forsøge på at spille med deres muskler for at vi skulle lave en med dem.

Der var bestyrelsen inde og se på netop også Krifa, og med en overenskomst med dem faldt hans mindsteløn med knap 6.000 kr.
For en god ordens skyld. der er stadigvæk ingen overenskomst da vi stadigvæk kan finde ud af tingene sammen.

Så kig også på mindstelønnen i den fagforening, som virksomheden har overenskomst med.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 20:29   #3
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Fagforening???

Jeg har ikke den store erfaring med sager hvor man bruger en fagforening til sin hjælp. Jeg er dog i hvert fald klar over at du under ingen omstændigheder skal gå over til 3F.

Jeg er selv i 3F og sendte i forbindelse med min kærestes sag en skrivelse til 3F's formand som en principiel sag af interesse for alle lønmodtagere der kom i det offentlige system under sygdom.

Jeg fik et uforskammet svar tilbage hvori de direkte skrev at medmindre det var en sag som de var sikre på at vinde i retten eller som de kunne profilere sig på som fagligt politisk organ havde de ingen interesse i at hjælpe, heller ikke selv om det var for deres egne medlemmer.

Med andre ord; Hvis du ikke kan komme med en sag som de kan køre sig selv op på i medierne og samtidig være sikre på at vinde, så vil de overhovedet ikke røre en finger for at hjælpe deres egne medlemmer.

Da din sag ikke er noget nyt kan de derfor ikke bruge den til at profilere sig selv som en magtfaktor. Din sag vil blive afvist med den begrundelse at de ikke kan gøre noget da det er under lovgivningen og derfor ikke deres område.

Kort sagt; 3F er ikke en fagforening der kæmper for sine medlemmer. Den er en fagforening der bruger (læs; misbruger) sine egne medlemmer til at opnå magt og politisk indflydelse. Det enkelte medlem er da virkelig ikke 3F's ansvar selv om de lover det i alle deres smarte eller usmarte reklamer for at få nye medlemmer.

Så Mette, uanset hvad du vælger så hold dig langt væk fra 3F.

Bare et godt råd. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 20:44   #4
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 16
Tina Aalborg er ny på vejen
Har selv det faglige hus.... og det er da okay.... men mit "problem" med dem er at de ikke har så mange lokal kontorer og at de skal fra esbjerg til aalborg hvis jeg får brug for til opfølgning på kommunen... Jeg ville følge jsn´s råd og vælge den som varetager interesserne på netop den arbejdsplads du kommer på så er du bedre stillet i konflikt med mere....
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 21:19   #5
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Har kun gode erfaringer med det faglige hus, men igen har et familie medlem i bestyrelsen
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 23:32   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hos Krifa har man da samme rettigheder som alle andre på arbejdspladsen.
jeg kender til at feks 3 f.. hjernevasker sine medlemmer til at tro på at krifa er noget l... og at man ikke får hjælp eller det samme i dagpenge som andre. at man aldrig kan få juridisk hjælp eller andet. og det passer altså ikke.
dog vil jeg indskyde at jeg syntes det er blevet lidt mere upersonligt, efter de har sammenlagt nogle funktioner. såsom at have alt juridisk i et samlet center. men jeg har vist fået vækket dem lidt.. jeg er nemlig mangeårig medlem hos krifa. kun afbrudt af kort tid hos ase som selvstændig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 09:28   #7
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Smile Tusind tak!

For alle jeres svar !

Jeg kunne ALDRIG vælge 3F Viper, har kun hørt dårligt om dem! Og heller ikke HK da de simpelhen er for dyre og har for dårligt rygte. Men derudover er jeg på "bar bund". Har kun været medlem af HK og aldrig undersøgt andet. Det jeg bliver godkendt til Flexjob i er inden for kontor området. Er uddannet i butik, men det er for hårdt for mig nu. Så det skal være en fagforening der er "gode" til kontorområdet og ikke for dyre...

Nogle der er inden for det område og som har en god fagforening?

Jeg bor i Haslev og Krifa ligger i Næstved og Det faglige hus i Ringsted så det er jo ikke så langt væk. Men er åben over for andre

På forhånd tak, Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 11:14   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
hos Krifa har man da samme rettigheder som alle andre på arbejdspladsen.
jeg kender til at feks 3 f.. hjernevasker sine medlemmer til at tro på at krifa er noget l... og at man ikke får hjælp eller det samme i dagpenge som andre. at man aldrig kan få juridisk hjælp eller andet. og det passer altså ikke.
dog vil jeg indskyde at jeg syntes det er blevet lidt mere upersonligt, efter de har sammenlagt nogle funktioner. såsom at have alt juridisk i et samlet center. men jeg har vist fået vækket dem lidt.. jeg er nemlig mangeårig medlem hos krifa. kun afbrudt af kort tid hos ase som selvstændig.
Det er rigtig at du har samme rettigheder, da det er overenskomsten som afgøre det og ikke din fagforening. Det er uanset hvem der har den.!
Men render du ind i problemer og det er HK, 3F, Faglig hus, og du er i Krifa er der ingen hjælp at hente.!
De vil ikke hjælpe dig da du ikke er medlem hos dem, og Krifa må ikke gå ind over en anden fagforenings overenskomst. Hvilket selvfølgelig gælder den anden vej også.!

Eks. min bedre halvdel var på et tidspunkt ansat i Bilka Skalborg, hvor de fik besked på at de ikke måtte gå på wc med mindre det var i deres pause. De måtte ikke drikke væske med mindre det var i deres pause osv. De gik til deres respektive fagforening, og svaret fra klart for dem alle.! De ville kun hjælpe dem som havde RBF(nu 3F), resten måtte klare sig selv. kærsten kontaktede så sin egen fagforeningen, de måtte ikke gøre noget da det var RBF som havde den.

Og hvis du kigger på den lønforskel jeg beskriver, så har du ikke helt ret.
Han fagforening timeløn: 144,60 link
Krifa: 116,00 link side 66

Selvfølgelig får du det samme i dagpenge osv, da det er fastsat andet sted fra.

Når alt det så er sagt.!
Så mener jeg personlig at Krifa er en snylter fagforeningen som ikke er 5 potter pis værd.!
Men kommer jeg på en arbejdsplads hvor de har overenskomsten, så bliver jeg jo nød til blive medlem hos dem. Da jeg så ellers bare smider mine penge ud til en anden fagforening som ikke kan hjælpe.


Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 12-09-2009 kl. 11:24. Årsag: tilføjelse :)
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 12:57   #9
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Smile Tak jsn...

... for dit uddybende svar.

Det er jo derfor at denne hjemmeside er så vigtigt, for det er jo her man kan læse om andre i samme situations oplevelser med fagforeninger, systemet mm.

Men er så utroligt lidt inde i disse regler/love . I må skære det ud i pap for mig. Jeg har intet flexjob på hånden nu, men skal ud og søge. Har heller ingen "gammel" arbejdsplads. Så hvilken fagforening melder jeg mig så ind i nu når jeg ikke ved hvilken den kommende arbejdsplads vil have overenskomst med?

mvh Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 13:05   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mette1107 Se meddelelser
... for dit uddybende svar.

Det er jo derfor at denne hjemmeside er så vigtigt, for det er jo her man kan læse om andre i samme situations oplevelser med fagforeninger, systemet mm.

Men er så utroligt lidt inde i disse regler/love . I må skære det ud i pap for mig. Jeg har intet flexjob på hånden nu, men skal ud og søge. Har heller ingen "gammel" arbejdsplads. Så hvilken fagforening melder jeg mig så ind i nu når jeg ikke ved hvilken den kommende arbejdsplads vil have overenskomst med?

mvh Mette
Du kan bruge søgefunktionen, som er øverst på forsiden, da der har været flere lignende tråd om fagforening.

Jeg er selv i fleksjob, og var ikke i fagforening, da jeg fik jobbet. Kom først i fagforening HK senere, det har jeg ikke fortrydt, har lige brugt dem, hvilket jeg har været rigtigt glad for - sagen er ikke slut endnu.

Det er iøvrigt kommunen, der har ansvaret for, at du får mindstelønnen på overenskomst området.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforening Jasmina Alt det andet 7 22-01-2012 12:04
Hvilken fagforening skal jeg vælge??? bassenborg Dit og Dat 18 07-03-2010 21:09
fagforening Pedersen 69 Alt det andet 2 06-09-2009 21:41
Fagforening wipo Alt det andet 6 21-08-2009 23:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension