K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2009, 13:19   #41
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Kære Hejdi.. rolig nu..hele livet er jo IKKE k10...hehe, selv om det virker sådan nogengange

Jeg mailer dig lige min seneste anke, når jeg får den scannet ind...

havde den ellers liggende på comp. men fik sat et billede af min Skaldede barberede halv skovkat ind istedet??? Aner sq ikke hvordan jeg fik gjort det!!

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 11:26   #42
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
alle kontanthjælpmodtagere som er visiteret til fleksjob se her...

http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...e-paa-dagpenge

Citat:
- Vi mener, at det er uretfærdigt for dem, der er på SU. Dem på SU vil mene, at det er uretfærdigt, hvis man på den måde laver to hold på uddannelserne. Et på en lav ydelse og et på en højere, siger partiets arbejdsmarkedsordfører, Bent Bøgsted til Ritzau.
her var muligheden for at storme DF på deres egne ord ...hvad med de to hold A og B fleksere ...syntes DF også det er uretfærdigt ????

Forøvrigt syntes jeg det er en fantastisk tilbud fra S ...sådan var det før alligevel og mange blev uddannet dengang ...det burde også gælde for fleksere ...uddannelse...

DF er virkelig nogle hyæner !!!!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 19:20   #43
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
?

Citat:
Oprindeligt indsendt af bobo Se meddelelser
Jeg er blevet henvist til virksomhedskonsulent, og der står
Bestilling af : fleksjob eller praktik, hun er på kontanthjælp så hun skal aktiveres:
Kan det passe at jeg skal aktiveres på lige fod med andre på kontanthjælp eller er det en rådighedsafprøvning, blev godkendt til fleks den 1/3-09 ?
Samtiddig kan jeg se at jeg er blevet matchet som 4/5, som jeg har forstået i disse indlæg i denne tråd skal jeg ikke matches er dette korrekt ?
Håber i kan give mig et svar
Hvad betyder det at man er matchet til et eller andet tal - eksempelvis 4/5 ??
Hvor kan man se hvad match man er sat til.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 20:02   #44
Randers_nø
Føler sig hjemme på K10
 
Randers_nøs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Randers NØ
Alder: 59
Indlæg: 49
Styrke: 16
Randers_nø er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Hvad betyder det at man er matchet til et eller andet tal - eksempelvis 4/5 ??
Hvor kan man se hvad match man er sat til.


du kan læse lidt om det i denne tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...hlight=matchet
__________________

Sidst redigeret af Randers_nø; 01-05-2009 kl. 20:07.
Randers_nø er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 12:22   #45
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så blev det mig der skrev ...

Citat:
Til Bent Bøgstedt ..

Den 1 maj læser jeg i kristeligt dagblad at du udtaler …

Vi mener, at det er uretfærdigt for dem, der er på SU. Dem på SU vil mene, at det er uretfærdigt, hvis man på den måde laver to hold på uddannelserne. Et på en lav ydelse og et på en højere, siger partiets arbejdsmarkedsordfører, Bent Bøgsted til Ritzau.


http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...e-paa-dagpenge

Jeg skriver til dig fordi jeg kan se at du er i mod forskelsbehandling og det er jo dejligt forfriskende det er jo ikke hverdag at politikker kan se forskelsbehandlingen og går i mode den …

Derfor får du lige denne mail sådan at jeg kan sætte dig ind i den gruppe mennesker som vi kalder a og b flesker du har hørt om os før , men du kunne nok ikke se den forskel vi snakkede om dengang så derfor prøver jeg lige igen at forklare forskellen på a og b flekser …

En A fleker er den person der bliver visiteret til fleksjob mens vedkommen stadig er på sygedagpenge jeg tager et tænkt eksempel for at gøre det nemmere at overskue …

Enlig mor/far har et arbejdsliv bag sig har arbejdet igennem 20 år bliver syg med ting som nedslidning, gigt , depression , andre led sygdomme osv...

Kommunen kommer hurtigt igennem sagen , ingen strejker på hospitalet ikke lang ventetid hos læger og ikke mindst kommunen har ikke personale mangel ..

efter ca et år bliver vedkommen visiteret til fleks , dejligt men men der er ikke noget job en ledighedsprocent på over 25 det er surt , så kommer det gode jo vi er i et velfærdssamfund så derfor bliver vedkommen sat på ledighedsydelse maks 91 % af dagpenge satsen men men alligevel man er jo taknemmelig for velfærdssamfundet og håber på et job...

Man kan tage på ferie, man har rettigheder via fleksloven og man kan opnå boligsikring osv ..



Så tager vi en b flekser.

Enlig mor/far har et arbejdsliv bag sig har arbejdet igennem 20 år bliver syg med ting som nedslidning, gigt , depression , andre led sygdomme osv...

Kommunen smøler med sagen der er hele tiden sagsbehandler mangel osv man får ikke de lovbefalede opfølgninger osv osv , der er lang ventetid hos læger og evt arbejdsprøvninger kan ikke skaffes

efter 52 uger ryger sygedagpenge og så er der kun kontanthjælp tilbage, efter yderligt et halvt år får kommunen endelig smølet sig færdig, men men man er nu et b menneske fuldstændig magen til A flekser, men alligevel så har man ikke de rettigheder som A flekser har …

Man er helt underlagt kontanthjælps loven med hvad deraf følger , ydelsen er lavere , man rammer kontanthjælpsloftet, man kan ikke holde ferie med sit barn (da man ikke må holde ferie på kontanthjælp men kun aktiverings fri men man aktivere ikke flekser) og de rettigheder der er for flekser ifølge fleksloven ja de er frataget en ..


Er man gift ja så er det endnu værre

A flekser har sin ledighedsydelse uden skelen til indtægt og man kan tage med familien på ferie og er dækket ind under fleksloven

Er man B flekser er det ægtefælle forsørgelse indtil man kan få et job (,mange års ledighed) man kan til nød søge en § 74 i (som udgør 9000 kr ) lykkedes det at skaffe så mange penge at man kan tage på ferie ja så glem det, det kan maks blive en tur til lufthavnen hvor man kan vinke farvel til familien ..

Og hvad gik så galt ? Det er to mennesker med samme familie struktur, samme arbejdsliv samme sygdomme …

Jo det der gik galt var at A fik behandlet sin sag til tiden , B blev straffet for en sløset kommuens fejl …

Så Kære Bent Bøgsted …

Da jeg i dag læste i avisen at du ikke kunne leve med forskelsbehandling tænkte jeg …

Sikke en mand ham skriver jeg til , han vil helt klart være med til at der skal gøres noget for a og b flekser.

Her er en mand der godt kan se at to helt ens mennesker ikke skal behandles usigeligt forskelligt pga tidsfrister i den danske lovgivning …

selvfølgelig kan han se at man ikke kan lave et a og et b system og naturligvis kan han se at det må være helt i strid med menneskerettighederne som det fremgår af art 14



menneskerettighedskonventionen art 14

Art. 14.

Nydelsen af de i denne konvention anerkendte rettigheder og friheder skal sikres uden forskel på grund af køn, race, farve, sprog, religion, politisk eller anden overbevisning, national eller social oprindelse, tilhørsforhold til et nationalt mindretal, formueforhold, fødsel eller ethvert andet forhold.


Så kære Bent Bøgsted jeg vil nu sætte min skrivelse til dig ind på www.k10.dk hvor der er mange a og b flekser og så vil jeg sammen med alle de andre se frem til dit svar og følge din videre kamp mod forskelsbehandling i dette land …

med venlig hilsen

xxxx

ps jeg har ankeafgørelser liggende hvor det klart fremgår at man ikke har samme rettigheder som a flekser hvis man er b flekser ved interesse skal jeg gerne sende disse til dig , lige som jeg også har skrevet til Inger Støjberg (uden nogen form for svar trods rykkere ) dette fremsender jeg også gerne …

hvis du har brug for yderlige oplysninger eller dokumentation for den forskelsbehandling der er i det her så er det bare at skrive til mig så skal jeg sørge for at fremskaffe det og til sidst vil jeg gøre opmærksom på at jeg ikke ”bare” er en bitter B flekser , jeg har været B flekser men er nu A flekser men det gør ikke at jeg ikke vil kæmpe en kamp for at der skal være lige rettigheder...

Og det samme vil tusinder af andre på K10 så det er og bliver jo ikke det første eller sidste du har hørt fra os


http://www.k10.dk/showthread.php?t=8069&page=5 her kan skrivelsen læses ...

Denne mail er også sendt til følgende ...


[email protected]

cc
[email protected],
Thomas Adelskov
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected]
[email protected]

Så kan i selv skrive til dem hvis i mener at jeg har glemt noget eller har andet at tilføje , jeg vil stærkt opfodre dem der er b flekser til at skrive til omtalte arbejdsmarkeds ordføre og socialordfører og hov jeg glemte sgi da Konservative he he

de kommer lige her og sender også mailen til dem
[email protected]
[email protected]

Sidst redigeret af Hejdien; 02-05-2009 kl. 12:33.
  Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 10:55   #46
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Hej kan i hjælpe mig om dette kan passe at jeg hører under disse § i forbindelse med at jeg er kontanthjælpsflekser, er i praktik efter følgende.
Beskæftigelseskravet jf. bekendtgørelse nr. 1281 af15/11-2007
Tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats AB 101
Jobsamtale jf. kapitel 7 i lov om aktiv beskæftigelsesindsats, samt efter § 15 – 18
Ferie kan ikke bevilges jf. § 5 LAS
og hvis ikke hvilke hører jeg så under
Hilsen Bobo
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 14:41   #47
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Når du er kontanthjælpsflekser, har du INGEN ret til ferie, det svar, er lige kommet fra Inger Støjen på Bjerget!!!!

Men jeg / vi kæmper videre, Øzlem vil stille spørgsmålet i folketinget, du kan se hendes svar til mig længere oppe i denne tråd.

Jeg har klaget for 1 år siden, først til kommunen, siden til beskæftigelsesnævnet, og derfra til ankestyrelsen, da jeg mente at have fundet et hul i loven ( hul i hovedet) , angående os fleksere på kontanthjælp.

Jeg / vi venter i spænding på om.. bolden endelig ruller, men det kan tage lang tid...

Så du må væbne dig med tålmodighed, desværre..

fra Helle, der ikke giver op, før paragraffen er fundet!!!

Sidst redigeret af helle4; 23-07-2009 kl. 15:00. Årsag: svaret ligger i en anden tråd : fleksjob forkæler de vellønnede.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 13:39   #48
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Hjælp mig lige.
Har fået indkaldelse til samtale i dag og skal på torsdag 20/08-09.
Jeg er kontanthjælpsflekser, har afsluttet praktikforløb på 3 mdr. fredag den 14/08-09
Brevet lyder som følgende::::
Samtalen er et led i dit individelle kontraktforløb jf. kapitel 7 i lov om aktiv beskæftigelsesinsats.
formålet med samtalen er at drøfte dine ønsker og forudsætninger for at komme i ordinær beskæftgelse hurtigst muligt.
Er du forhindret i at møde til samtaleen, eller kan du af anden årsag ikke den pågældende dag, bedes du ringe og aftale en ny tid.
Udeblivelse fra samtalen medfører, at kommunen foretager fradrag i eller stop af kontanthjælpen jf. § 38 d.
Lov om aktiv socialpolitik § 38 d
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 14:36   #49
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bobo Se meddelelser
Brevet lyder som følgende::::
Samtalen er et led i dit individelle kontraktforløb jf. kapitel 7 i lov om aktiv beskæftigelsesinsats.
formålet med samtalen er at drøfte dine ønsker og forudsætninger for at komme i ordinær beskæftgelse hurtigst muligt.
Tag det heeelt roligt, det er en standardskrivelse.

Første gang jeg modtog sådan en, efter at være blevet visiteret til fleks (også kh), startede jeg mødet med at spørge hvorfor de havde inddraget min fleks.bevilling.
Sagsbehandleren gloede dumt på mig, hvorpå jeg sagde, at eftersom jeg er her til møde med henblik på ordinær beskæftigelse, så må det vel være fordi i har inddraget min fleksbevilling.
Og så fik jeg forklaringen om, at det er en standardskrivelse, hvilket jeg jo godt var klar over.

Næste gang jeg modtog sådan en indkaldelse gjorde jeg det, at jeg mailede sagsbehandleren, at hvis dagsordenen er som det fremgår af mødeindkaldelsen så vil jeg gerne have oplyst hvorfor i har inddraget min fleks-bevilling, og ellers vil jeg gerne oplyses om den reelle dagsorden for mødet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 11:45   #50
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Oversættelse ????

Jeg er henvist til anden aktør, min sagsbehandler har sendt mine papirer til lægekonsulent igen:Hun skriver i brev til mig: som henvist til anden aktør er det XX der varertager dit kontaktforløb og beskæftigelsesindsats, også i forhold evt. afklaring i forhold andet forsørgelsesgrundlag.
Det er derfor en forudsætning for et fælles møde at XXX er indraget, da jeg (sagsbehandler) ikke kan intervenere i en sag der er henvist til anden aktør.
Det er denne sidste linie jeg ikke rigtig forstår, vil det sige at min sagsbehandler ikke tager del i min sag mere, men det udelukkende er anden aktør.
Jeg har ikke været til opfølgning ved kommunen siden august måned, mente jeg skulle det hver 3 måned.
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Hjort vurderer 1.500 ledige fleksere på kontanthjælp zuza Manglen på Fleksjob 5 12-03-2008 14:22
Kontingentpriser for fleksere i HK zuza Et godt link! 0 11-03-2008 15:10
Regeringsplan for fleksere osv. zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 23-11-2007 01:54
A og B fleksere, retfærdigt ? Hejdien Politik og Samfund 4 04-01-2006 23:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension