K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2011, 14:51   #41
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Street-Racer Se meddelelser
Hej...

I Kan måske bruge min historie, da jeg har kæmpet med systemet i snart 3 år, efter to operationer for diskus prolaps og har nu også fået konstateret slidgigt i ryggen, samt scheuermann sygdom i ryggen...
Selvom jeg har været igennem indtil flere jobafprøvninger og speciallæger som siger at jeg bør have pension, så vil de nu igen have en ny spaciallægeerklæring og så overveje om jeg kan søge pension, eller jeg skal ud i en ny jobafprøvning...!!
Hvorfor skal man kæmpe mod et så uretfærdig system gennem flere år, når en jeg kender fik piskesmæld og som er mindre syg end mig, allerede efter et halvt år fik pension...??!!!
Er ked af at kunne fortælle dig, at jeg...med stort set samme sygehistorie som du....har kæmpet for førtidspension siden 2005.

3 læger skriver uafhængigt af hinanden, at der er ingen arbejdsevne.

Nu synes lægekonsulenten så at jeg skal til fysioterapi, så bliver jeg sikkert rask! NOT!

Håber din kamp bliver kortere end min.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 16:30   #42
onkelnieller
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
onkelnieller er ny på vejen
Hejsa - ved ikke om I kan bruge mig og min historie?; -
Jeg er en 47 årig mand, der i år 2004 fik foretaget en simpel ortoskopi-operation i anklen. Skulle være fuld arbejdsdygtig senest 14 dage efter indgrebet, men er stadig i dag - 8 operationer og knap 7 år efter, stadig uafklaret i min siutation, som kun bliver værre og værre. Jeg har konstante smerte i den opererede fod/ben, og følgerne deraf dårlig ryg, nakke og skuldre, men det værste er den totale uvidenhed der medfører, at jeg er totalt nedkørt og udmattet psykisk og på randen af sammenbrud.
Jeg bruger derfor nu de sidste kræfter og penge på en advokat, for at få hjælp til at komme igennem systemet, men selv en advokat må åbenbart kæmpe forgæves, for min advokat har indtil videre skrevet til jobcenteret 4 gange uden at få det mindste svar!
- Hvis I mener at kunne bruge min histore, er I velkomne til at kontakte mig, - og jeg vil gerne stå frem!
Mvh
Onkelnielller
onkelnieller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:18   #43
siju
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
siju er ny på vejen
tak for alle jeres svar

Hejsa.

Tak for hjælp til research. Vi aflevere indslaget i morgen, så derfor har vi desværre ikke tid til at få flere historier med. Men det er sindsygt fedt at mange af jer har lyst til at stå frem. Vi ønsker jer alle held og lykke med fremtiden.

Mvh Sidsel og julie
siju er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 15:16   #44
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Street racer og jer andre:

Min erfaring er at det efterhånden er tilfældigt hvilke mennesker der har held af at få pension eller fleksjob og ikke engang hvor syge de er og hvordan det går i deres arbejdsprøvning. Loven tolkes også forskellig fra kommune til kommune. Det er den enkelte sagsbehandler og leder der afgør hvem og hvor mange der må få ydelser i samarbejde med byrådet og hvad kommunen ellers har til rådighed af penge fra staten. I nogle kommuner har jeg hørt at man studere på videregående uddannelser på en førtidspension og i andre kommuner er det bandlyst og hvad en for piskesmæld kan få i en kommune kan vedkommende ikke få i en anden kommune.
Bare til trøst for dig street racer fordi jeg tror også det har meget at sige hvilken sagsbehandler man ramler ind i og om vedkommende vil kæmpe lidt for sin borger eller bare finder sig i ordrer fra sin leder.
Jeg ved ihvertfald jeg får det svært i Ikast-brande kommune for den er strid.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp kommunen trækker min sag i langdrag vivims Alt det andet 8 09-08-2012 20:24
Det skal koste at trække aktindsigt i Langdrag Ragdoll Politik og Samfund 4 19-08-2011 08:52
Trækker tiden ud >:( Noget Det er da strengt ! 11 19-02-2011 12:07
Må man det uden de trækker i ledighedsydelse JaneL Spørgsmål ang fleksjob 12 02-10-2010 10:38
Trækker sagen xlars38 Alt det andet 2 04-03-2010 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension