K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 15:51   #1
Ando
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: København
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ando er ny på vejen
Fyret flexjobber

Jeg har ladet mig fortælle at hvis man bliver fyret og ikke har fundet sig et nyt flexjob inden et år så skal man liciteres forfra med alt hvad der hører til af lægebesøg, jobprøvning osv. Er der nogen der ved om det er korrekt ? Kan ikke finde noget om det på nettet.
Ando er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:11   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ando Se meddelelser
Jeg har ladet mig fortælle at hvis man bliver fyret og ikke har fundet sig et nyt flexjob inden et år så skal man liciteres forfra med alt hvad der hører til af lægebesøg, jobprøvning osv. Er der nogen der ved om det er korrekt ? Kan ikke finde noget om det på nettet.
Det er ikke korrekt at du skal igennem hele møllen igen. Men efter 1 år sendes du i noget aktivering for at se om du stadig er i målgruppen.

Da jeg var på REVA, var der nogle ledige flexére der var i 16 ugers afprøvning.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:18   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nej det er helt forkert, man skal i aktivering mindst 4 uger årligt, hvis man er ledig.
I herning bliver man aktiveret fra ledigheds dag 1. men du skal ikke starte forfra kun hvis du er blevet dårliger, så¨skal du afprøves igen, så man kan se hva man kan holde til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:27   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man bliver "revurderet" efter mellem 12-18 måneders ledighed. Her skal de lave en redegørelse om din nedsatte arbejdsevne osv... Om der skal påbegyndes en førtidspensionssag (f.eks. hvis din funktionsnedsættelse er blevet væsentligt forværret). Om hvor meget man kan stå til rådighed. Det er ikke sådan, at hvis de mener, du ikke kan klare at arbejde ret meget, at du mister din fleksjobbevilling - der findes ikke sanktioner i den forbindelse. Redegørelsen går simpelthen ud på blot at få vurderet din arbejdsevne - om det er det samme eller om det er blevet værre.... (kan man sige)

Du kan læse mere om det i HK pjece om fleksjob - find den under nyttige links...

Revurderingen kan bestå af en arbejdsprøvning - synes jeg de fleste kommer ud for... Ligesom alm. arbejdsløse også bliver sendt ud i form af et aktiveringsforløb.

Husk du har et til 6 ugers selvvalgt kursus i løbet af din 12 måneders ledighed....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:10   #5
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Nej det er helt forkert, man skal i aktivering mindst 4 uger årligt, hvis man er ledig.
Hvor i lovgivningen har du læst det ?
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:15   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Der skal begynde en revurdering senest efter 12 måneders ledighed, denne skal være afsluttet senest ved 18 måneders ledighed.

For at foretage denne revurdering kan der benyttes forskellige redskaber.
Eks. lægeligt materiale og arbejdsprøvninger mm

Men husk også at man altid har ret til at bede om opkvalificering, for netop dette kunne jo være noget som man kunne forebygge fremtidig ledighed med.
Lad være med at sidde og vente med frygt til der ikke er mere at gøre, læg hovedet i blød med henblik på hvad du selv mener der kan bringe dig ud af ledighed.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 20:50   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Der skal begynde en revurdering senest efter 12 måneders ledighed, denne skal være afsluttet senest ved 18 måneders ledighed.

For at foretage denne revurdering kan der benyttes forskellige redskaber.
Eks. lægeligt materiale og arbejdsprøvninger mm

Men husk også at man altid har ret til at bede om opkvalificering, for netop dette kunne jo være noget som man kunne forebygge fremtidig ledighed med.
Lad være med at sidde og vente med frygt til der ikke er mere at gøre, læg hovedet i blød med henblik på hvad du selv mener der kan bringe dig ud af ledighed.
hej

ang. det med revudering.. begynder de så også" at kigge på om ens helbred er blevet bedre ????? og som sagt,starte hele møllen igen så ???
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 21:48   #8
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Der skal begynde en revurdering senest efter 12 måneders ledighed, denne skal være afsluttet senest ved 18 måneders ledighed.

For at foretage denne revurdering kan der benyttes forskellige redskaber.
Eks. lægeligt materiale og arbejdsprøvninger mm

Men husk også at man altid har ret til at bede om opkvalificering, for netop dette kunne jo være noget som man kunne forebygge fremtidig ledighed med.
Lad være med at sidde og vente med frygt til der ikke er mere at gøre, læg hovedet i blød med henblik på hvad du selv mener der kan bringe dig ud af ledighed.
hvad nu hvis ens sagsbehandler vil tvinge dig til at sættes op i timer i en ny form for arbejdsprøvning ??
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 00:24   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
http://www.clh.dk/?id=1474

Lidt under midten k0ommer dette:
"Revisitation

Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder, skal kommunen genvurdere, om den pågældende person fortsat er til rådighed for fleksjob. Det vil sige, at kommunen på ny skal vurdere pågældendes arbejdsevne og tage stilling til, om der evt. skal gives et andet tilbud end fleksjob. Denne revurdering skal ske hver gang, personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder, hvor personen har modtaget ledighedsydelse under barsel, tæller ikke med."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 00:24   #10
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hvad nu hvis ens sagsbehandler vil tvinge dig til at sættes op i timer i en ny form for arbejdsprøvning ??
???? p.s

jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan svare på mit spørgsmål
ang. det med om en sagsbehandler-jobkunsulent går jeg ud fra det er"
i form af om man skal gennem møllen igen forfra,hvor man så kan resikere at jobkunsulenten bevidst" vil sætte en" op i tid trods ens helbred ikke har ændret sig. håber i forstår min rodede quote"
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fyret fra fleksjob ØV ØV Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 26-11-2012 17:15
Fyret 15 timers flexjobber doremi Spørgsmål ang fleksjob 5 18-01-2010 10:49
Fyret pga. k10...!? Risa Politik og Samfund 4 23-09-2009 23:52
Fyret :/ Andersen23 Spørgsmål ang fleksjob 8 18-04-2009 07:47
Jeg er blevet fyret sun-lady Din historie 7 19-02-2009 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension