K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2012, 07:37   #1
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Socialt udsatte unge får hjælp til tænderne

tag fra dr 1 hjemside
http://www.dr.dk/P4/Nord/Nyheder/Aal.../19/151805.htm
Det er nemmere at have selvtillid og få et job, når ansigtet lyser op i et stort kridhvidt colgatesmil, hver gang man åbner munden.

Men for rigtig mange udsatte unge er tænder et stort problem. Men det vil Aalborg Kommune nu gøre noget ved.

- Det er vigtigt at have et godt tandsæt, hvis du skal fungere i sociale sammenhænge, fortæller lederen af Aalborg Kommunes Tandpleje, Gerd Bangsbo. Derfor håber hun på, at Aalborg Kommune kan få 900.000 kroner til et projekt der skal løbe de næste tre år. Det skal hjælpe socialt udsatte unge i Aalborg Kommune. Pengene skal komme fra Satspuljen, der er afsat til at hjælpe samfundets svageste.

- Vi synes, at vi kan støtte dem, fordi hvis du har problemer med dit tandsæt, så er det svære at søge om et job. Så er du oftest mere genert, fordi vi kommunikere med hele kroppen også med ansigtet, og dermed betyder det noget, hvordan ens tænder ser ud, siger Gerd Bangsbo.

Der er 40 til 50 unge mellem 18 og 27 år i Aalborg Kommune, der har sociale problemer såsom hjemløs- og arbejdsløshed. Gerd Bangsbo tror på, at projektet kan hjælpe dem videre. Det vil nemlig betyde, at de kommer til tandlæge. Og dermed få et problem mindre, tænderne.

- Hvis det er vanskeligt at komme ind i et nyt system, så kan vi støtte dem. Vi kan måske også hjælpe dem, hvis har nogle akutte behandlinger, og det er det der gør de ikke kan komme videre, siger hun.

Aalborg Kommunale Tandpleje forventer, at 75 procent af de udsatte unge vil deltage i projektet.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 08:03   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er sikert rigtigt nok, håber de får anden hjælp, der er ikke meget ved pæne tænder, hvis man stadig bor på gaden
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 15:49   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg sider og tænker: Hvorfor skal de penge tages fra statspuljen, hvorfor er det i det hele taget nødvendigt med sådan et projekt??

Altså vi HAR §§ der går ind og BURDE! (nøgleord) dække så ikke kun de unge men også alle andre udsatte kan få ordnet deres tænder, de §§ BURDE jo klare "arbejdet"

Hvorfor gør de ikke det? er samfundet DK blevet FOR gode til at give afslag, for dårlige til at samle de aller mest udsatte op og hjælpe dem videre??

Herberg ol har jo så de kan start-opsamle (hjælpe) de som ønsker at tage imod (nogle har direkte krav om at man SKAL tage imod ellers kan man ikke få lov at komme der) Hvorfor er det lige at de og SB´erene til de udsatte ikke kan NØJES med det lovgivning der allerede er på området??

Jeg skal lige så fast at jeg absolut sys det er fint der kommer noget hjælp til tænderne (jeg er så lidt irriteret over at pengene tages fra statspuljen, men sådan er det så) og succes vil forhåbentlig betyde at forsøget spreder sig til en fast ordning, hvor pengene findes andet sted end statspuljen, i alle kommuner, jeg undrer mig såre simpelt bare over at det er nødvendigt med sådan et forsøg, og gør det med en let skjult ide om at det er fordi systemet kun har et i hovedet, at spare, at systemet FEJLER bravt, for loven til hjælp til tænder eksistere allerede, alt for mange får bare afslag, eller får en egenbetaling som de faktisk ikke kan finde pengene til, fordi satse-udregningen er helt hen i roemark nr 10.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Privatrådgiver snyder udsatte... gisne Politik og Samfund 59 11-11-2013 07:45
Madklippekort til 'socialt udsatte' i københavns Kommune L.S. Politik og Samfund 6 10-04-2013 23:48
REFORMEN: Snarere økonomisk pisk end hjælp til svage unge! Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 16-04-2012 08:12
Rådet for socialt udsatte Ragdoll Politik og Samfund 3 13-01-2010 03:44
Hjælp de unge psykisk syge Hejdien De Unge 14 24-07-2008 18:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension