K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2008, 13:04   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Fleksjobbere skal leve for 20 kroner pr. dag

Ja, sådan kan regnestykket se ud, hvis man er fleksjobber på starthjælp.
Eller måske endnu VÆRRE, hvis man er enlig - uden børnepenge, boligstøtte mv.

Information har lavet et regnestykke for folk på starthjælp.

En familie på 2 voksne og 2 børn skal leve for 81 kr. om dagen.

Citat:
En gennemsnitlig familie med to børn, der lever på starthjælp har kun 81 kroner at købe mad for hver dag. Det viser en beregning, som Information har foretaget. Beløbet udgør mindre end halvdelen af det, Forbrugerstyrelsen i 2005 angav som et "rimeligt" dagligt madforbrug for en familie på fire, og siden 2005 er madpriserne steget voldsomt.
Læs hele artiklen her og en masse debatindlæg, som helt tydeligt skærer ud i pap, at det IKKE er et velfærdssamfund, vi lever i.

Og hvis der INGEN fleksjob findes, hvordan skal man så "tage sig sammen" og finde et arbejde?

Citat:
"Fattigdom kan også betyde, at den enkelte bliver så forarmet, at vedkommende ikke er i stand til at få en tilstrækkelig ernæring til at varetage et arbejde, og personens påklædning og hygiejne gør, at en arbejdsgiver ikke vil ansætte dem," hedder det i vismændenes rapport.

Vi har forsøgt at få en kommentar fra beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, velfærdsminister Karen Jespersen, Venstres socialordfører, Ellen Trane Nørby og konservativ socialordfører, Vivi Kier, men det har ikke været muligt.
http://www.information.dk/160231

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2008, 13:43   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Vi har forsøgt at få en kommentar fra beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, velfærdsminister Karen Jespersen, Venstres socialordfører, Ellen Trane Nørby og konservativ socialordfører, Vivi Kier, men det har ikke været muligt.
Nej det gider de ikke kommentere... det er jo reel virkelighed og dermed ikke interessant, og det var jo også planen at sætte pres på så folk fandt sig et arbejde før de døde af sult
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2008, 14:31   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Question 700 pr. uge PLUS uddannelse i fængsel

Sikke et sammenligningsgrundlag.

Snyd for millioner, få derefter mere end folk på starthjælp PLUS en gratis uddannelse til journalist.

Hvad ligner det?

Skal man kunne få OVER 3.000,- til MAD i fængslet til EEN person, mens folk på starthjælp, kontanthjælp med loft har langt MINDRE til mad, transport, medicin, tandlæge mv.?

Jeg fatter ikke dette system.

Citat:
– I fængslet er der arbejdspligt, så Riskær kan risikere at skulle male fængselsbarakker for en løn på 350 kroner om ugen. Dertil får han så 350 kroner at leve for, så han totalt har 700 kroner om ugen at leve for. Hvis Riskær er så heldig at få vin i fængslet, så er den alkoholfri.

Rasmus Trads brugte selv sin tid i fængslet til at tage sig en journalistuddannelse på Danmarks Journalisthøjskole i Århus.
http://www.seoghoer.dk/Kendte%20DK/rasmus%20trads.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2008, 16:34   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Det der undrer mig mest ved artiklen og dens indhold er at der jo ikke just er tale om nyheder.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal jeg "leve" med min eksmand. Enteneller Alt det andet 22 25-12-2012 23:58
Hvad skal jeg leve af når jeg bliver 65 år. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 27-12-2011 00:53
Fleksjobbere skal afspejle overenskomst Webmaster K10 Nyheder 0 29-12-2010 09:40
Fleksjobbere skal arbejde mere! buster Politik og Samfund 13 19-10-2010 00:29
Fleksjobbere skal tilbage i rigtige job Pyt Politik og Samfund 11 29-05-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension