K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 22:41   #21
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Hejsa

Næsebjørn: Jeg er så enig med dig som jeg overhovedet kan være. Hvor er vi henne hvis venner ikke kan overnatte hos hinanden af og til uden at skulle tælle dage og hvad man laver med den anden af praktisk hjælp.
Jeg kan slet ikke se hvorfor 2 måske psykisk syge førtidspensionister ikke skal have den fornøjelse medmindre den ene ligepludselig bor mere hos den anden end sig selv. Men det er jo slet ikke det vi snakker om. Jeg tænker på overnatninger 3 gange om ugen men at man opholder sig mest hos sig selv alt i alt.
Ja man må endelig ikke have det for godt som syg i dagens Danmark.
Tænk hvis et godt venskab bidrager til sundhed for den enkelte og forhindrer indlæggelse på psykiatriske afdelinger hvis alternativet var ensomhed som den enkelte ikke kunne holde til. Vi ved jo alle hvad en svingdørspatient kan koste samfundet. Men ak ja. Det er der jo ingen der tænker på. Lad os hellere gøre livet surt for folk på overførselsindkomster. begrænset livsudfoldelse er lig med psykisk sygdom.
Hvis jeg i en periode havde det så skidt at valget var min ven eller psykiatrisk afdeling jeg kunne opholde mig hos så var det nok billigst at jeg brugte min ven som aflastning.
Ak ja.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 23:49   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er jo ikke fordi, at man er syg, at kommunen kigger på, om man er samboende med en anden eller ej, men fordi man modtager pension som værende enlig, og fordi man modtager boligsikring, som beregnes på grundlag af husstandsindkomsten.

Jeg er ikke enig i reglerne som de er.

Men der er jo mennesker, som vælger ikke, at flytte sammen, udelukkende p.g.a. den økonomiske fordel, der er ved, at være reelt enlig.

Og det springende punkt er netop, om man er reelt enlig.

Hvis man har en kæreste boende fra fredag til tirsdag, og denne kæreste bidrager til husholdningen og hjælper med praktiske ting i hjemmet, er man så reelt enlig, og dermed har ret til offentlige ydelser, som er forbeholdt mennesker, som er reelt enlige?

Det er dér kommunen går ind og vurderer, for i det fleste tilfælde kommer det netop an på en vurdering i det enkelte tilfælde.

Og Suzy, jeg har før skrevet om det med, om du kan være hos din mor, eller omvendt, det kan du jo godt, for du kan jo ikke indgå ægteskab eller registreret partnerskab med din mor.

Man kan heller ikke indgå ægteskab eller registreret partnerskab med sine søskende.
Så vidt jeg husker kan man ikke indgå ægteskab eller registreret partnerskab med nogen, hvor det vil blive betegnet som blodskam, og dermed må det også omfatte forældres søskende, og selvfølgelig bedsteforældre.
Nu er det jo sådan at man ikke kan få FP hvis man ikke er syg, og det er KUN FP´ere der kan straffes økonomisk (ifg DK lovgivning) for at få hjælp af andre = at de IKKE er lige med en ikke syg, det vil jeg altså kalde diskrimination.

Det er kun FP´ere der ikke må have en kæreste, eller bo sammen med en veninde, uden det koster på økonomien.

Min mand får da ikke mindre i løn end hans enlige kolega bare fordi vi er gift, lige som han heller ikke fik mindre før vi blev gift og bare boede sammen.

Det er altså kun syge uarbejdsdygtige her i landet der rammes, og sætter man så det op imod handicapkonventionen, så er det ikke okay, fordi man ikke må diskrimineres udelukkende fordi man er syg/handicappet. Loven i sig selv siger jo du er syg og skal straffes hvis du vil leve som alle andre.

Blev den prøvet, tror jeg ikke på den vil gå, men desværre så sker der jo ikke en prut ved at DK bryder konventionen
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 01:24   #23
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Reglen er uretfærdig og diskriminerende... og det gør det ikke bedre at kommunerne af pengeknaphed er begyndt at overfortolke loven til det absurde...
Før jeg flyttede fra Danmark lejede jeg mig ind privat et halvt år mens jeg afviklede nogen ting... vips Norddjurs kommune var der med det samme og ville have undersøgt om der var tale om samliv... knald i låget er bare min mening om dem...

Når englænderne taler om bulgariens administration og ryster på hovedet... så tænker jeg bare på Danmarks og kan ikke lade være med at grine... de skulle bare vide...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 07:53   #24
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Nej desværre har syge hverken økonomi eller energi til at slæbe sådan noget for en dommer så det er jo nemt at lade det gå ud over den gruppe. Desuden har mange ikke syge ondt i røven og man bare kan "gå hjemme og fede den" så det er nemt at få folk med på tåbelige regler.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 11:02   #25
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Hejsa

Ja der er mange ikke-syge der har ondt i røven af os der er syge. bl.a det meste af min egen familie.
Men spørger man dem direkte om de ville prøve at være psykisk syg med voldsomme depressioner og angst mm så siger de alligevel nej.
Jeg spørger om de vil bytte men næh nej. Hvorfor kan de så have ondt i røven for en sygs hjemmegående liv. For hvis det var så attrektivt så skulle de jo bare tage imod den bytning og selv slippe for at arbejde.

Men typisk raske. For dem er moral godt men dobbeltmoral dobbelt så godt.
Man kan da for fanden ikke misunde en kronisk syg der går hjemme og aldrig kommer af med sin lidelse.Men jeg tror det er fordi de raske ikke forstår sygdommens alvor idet de jo ikke selv har prøvet det. Men det er åbenbart skræmmende nok til at de ikke vil bytte.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 11:35   #26
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Helt ærligt forstår rigtig meget af deres grunde til undersøge osv...
men men men ... der er faktisk folk der har bedst med at have en kæreste - men ikke at bo sammen.

Nogle mennesker egner sig simpelthen bare ikke til at være samboende, skal de så beskyldes for at være bedragere, blot fordi de 2 uger i streg er sammen med kæresten..men måske, ikke ses de næste 3 uger?...

Menneskeligheden og retten til forskelligheder er ihvertfald fløjet.....
laaaaaangt væk
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:16   #27
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Husk lige at hvis der kommer nogen og besøger jer skal de være renvaskede hjemmefra

http://jp.dk/indland/article2381123.ece
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 19:21   #28
maibrit
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
maibrit er ny på vejen
Ja ja kommunerne skal nok finde måder at skrabe penge ind på men hvor er det dog uretfærdig og egentlig dybt frustrerende

Jeg er selv på kontanthjælp og enlig mor til et barn. Jeg har en ven som jeg typisk ser hver lørdag (nogen gange hver anden lørdag), han bliver her og overnatter til søndag. Han tager ikke bad her og hjælper mig heller ikke økonomisk eller husligt.

Men det er måske ulovligt alligevel??
maibrit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 20:17   #29
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jeg vil bare lige fortælle, at det ikke kun er syge der straffes på økonimien.

Da min søster skulle bo hos mig, et par måneder, for en del år siden, kostede det mig mit tillæg som enlig forsørger, og min delvise friplads til vuggestuen. Alt i alt var det næsten 3000 kr pr måned jeg mistede. Havde jeg boet til leje, så var boligsikringen også røget. Boligsikringen er fair nok, men min søster har da ikke forsørger pligt for min søn, bare fordi hun er boligløs et par måneder.

Og her gælder reglen med overnatning også, tror det er 3 døgn om ugen, man må have besøg af samme person. Er det mere, er man ikke længere enlig forsørger, og det gælder også selvom kæresten har sin egen bolig.

Men jo det er stadig diskrimination.

Bare lidt fra mig

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 18:30   #30
lkp1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
lkp1 er ny på vejen
Hvor ofte må FTP ses??

1000 tak for de mange brugbare og fornuftige svar, som virkelig har hjulpet OS videre.Ærlighed varer længst fik jeg L altid at vide hjemefra,og må sige det holder stik.Vi ringede, fik en aftale med Ringkøbing/Skjern kommunes pensionsafd.Vi fik en dispensationsaftale på 2 mdr.fra d. 25-3,hvor jeg holder "ferie" hos D i Skjern.Vi er begge FTP-nye regler.Spurgte på Skjern kommunen om jeg ikke skulle meddele det på egen kommune i Sdj.Jylland,men De svarrede at ikke alle kommuner tolker reglerne ens,og blev der problemer med kommunen i Sdj.Jylland ville det blive en intern affære de 2 kommuner imellem.Ringk/Skjern kommune kunne godt se problemet med den lange tur på 165km.Vi synes vi har fået en fair behandling set i lyset af de lidt små tåbelige regler,som sikkert heller ikke er let for kommunen at tolke.VH L+D
lkp1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erklæring om oplysningspligt - hvor ofte? Kanogvil! Alt det andet 13 08-04-2011 09:54
opfølgningsplan, hvor ofte? ladybird Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 30-01-2011 20:15
indkaldelse hvor ofte? V_Brask Alt det andet 10 15-08-2010 08:52
hvor ofte kan man søge Fussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 06-08-2008 22:45
Hvad er fleksjob - Ofte stillede spørgsmål Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 10-10-2005 06:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension