K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2011, 22:42   #61
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
GENIALT

Tak for det gode råd!
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 23:59   #62
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
GENIALT

Tak for det gode råd!
Velbekomme
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 11:45   #63
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Question sidste nyt

Hej igen,

Så fik jeg afholdt møde med HK. Der skete ikke de helt store tiltag, men de ville selvfølgelig være behjælpelige med at skrive til BAN.
Eneste opløftende var at min sagsbehandler sagde, at skønt de fleste sager ender ud til kommunens fordel, mente hun ikke at min sag var helt umulig.

Jeg var samtidig i a-kassen, for at undersøge om jeg var berettiget til dagpenge såfremt alt bliver afslået.
Jeg tænker hvis alle siger jeg ikke er syg! Ja, så må jeg jo være rask!
Jeg er berettiget på nuværende tidspunkt, men der er åbenbart nye regler på vej, så intet er sikkert. Men der kræves selvfølgelig lægeattest osv.

Jeg har også fået aktindsigt, og der skulle ikke være undtaget noget fra min sag (skriver sb).
Der var en tilbagemelding fra fleksteamet vedr. anbefaling om RevaHuset, og den lyder således: Da skånehensynene ikke har været tilgodeset i tilstrækkelig grad, har vi vurderet at der var behov for yderligere afklaring.

Jeg syntes det fra min sb lyder som om min sag er tabt på forhånd. Bl.a skriver sb i et notat at hun har oplyst mig, at jeg selv må beslutte om jeg vil henvises til RevaHuset, men at et praktikforløb kunne hjælpe mig videre ift selvforsørgelse!

Der står også at et forløb på RevaHuset ikke vil bidrage med flere oplysninger end vi har, idet der ikke er tale om afklaring i en reel jobfunktion og der ikke er behov for afklaring af diskrepans mellem de helbredsmæssinge oplysninger og mit funktionsniveau eller personlige kompetancer!

At jeg efter afslag på fleksjob, er henvist til at søge selvforsørgelse i ordinært arbejde, på det antal timer jeg kan klare. Der er mulighed for at iværksætte praktik og løntilskud.
Ligeledes står der, Det kan ikke udelukkes, at der på et senere tidspunkt vil være grundlag for ny indstilling til fleksjob

Jeg tænker, skal sagen da ikke først behandles hos BAN eller hvad?

Jeg skal kontakte sb såfremt jeg ønsker RevaHuset, og min jobkonsulent såfremt jeg ønsker praktik! Men hvad gør jeg??? Jeg er totalt forvirret

Jeg afventer indkaldelse til speciallæge (bestilt af forsikringsselskab ifm. ansøgning om tabt erhvervsevne)
Jeg har tid hos min egen læge 8. august, til statusattest, bestilt af kommunen.

Håber på gode råd

mvh
marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 14:23   #64
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Lige et tillægsspørgsmål

Hvad betyder match 5?
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 23:55   #65
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener at de selvmodsiger sig selv;

citat,
"Der var en tilbagemelding fra fleksteamet vedr. anbefaling om RevaHuset, og den lyder således: Da skånehensynene ikke har været tilgodeset i tilstrækkelig grad, har vi vurderet at der var behov for yderligere afklaring."
Ergo forlængelse hvor yderligere undersøges!(er det stk 2?)


"Jeg syntes det fra min sb lyder som om min sag er tabt på forhånd. Bl.a skriver sb i et notat at hun har oplyst mig, at jeg selv må beslutte om jeg vil henvises til RevaHuset, men at et praktikforløb kunne hjælpe mig videre ift selvforsørgelse!"

Hvad har selvforsørgelse med nedsatte timer/fleksjob at gøre? Ergo tror de jo ikke på den nedsatte arbejdsevne!
Har de ikke lige skrevet at det var fordi du ikke fik de rigtige hensyn i Revahuset?

Hvis skånebehov ikke har været tilstrækkeligt tilgodeset, bør det vel være nemmere at få de krav indfriet i Revahuset, end i en Praktik?
Medmindre de ved hvilke skånebehov, der IKKE har været tilgodeset?

"At jeg efter afslag på fleksjob, er henvist til at søge selvforsørgelse i ordinært arbejde, på det antal timer jeg kan klare.(henviser de ikke til fuld tid?) Der er mulighed for at iværksætte praktik og løntilskud.
Ligeledes står der, Det kan ikke udelukkes, at der på et senere tidspunkt vil være grundlag for ny indstilling til fleksjob."
Nå, Henviser de ikke til fuld tid, og hvornår skulle det så være?

Har de ikke skrevet at de ikke kan tage stilling til fleks, idet skånebehov, ikke tilstrækkeligt blev imødekommet?
Hvordan kan de så henvise til ordinært job, altså når de ikke har vurderingsgrundlag?

"Der står også at et forløb på RevaHuset ikke vil bidrage med flere oplysninger end vi har, idet der ikke er tale om afklaring i en reel jobfunktion og der ikke er behov for afklaring af diskrepans mellem de helbredsmæssinge oplysninger og mit funktionsniveau eller personlige kompetancer!"

Sludder for en sladder.
Men sæt deres egne tåbelige argumenter op imod hinanden for at skyde det ned.

Du skal selvsagt klage, OG Insistere på REVAhuset, hvor dine SKÅNEBEHOV bliver nøje udformet, forud. Dette kan du også bruge i klagen til BAN.
Jeg tror ikke på at de kan opfinde skånebehov, der ikke har været afprøvet?(har jeg ret?)

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 01:45   #66
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Kode:
Der var en tilbagemelding fra fleksteamet vedr. anbefaling om RevaHuset, og den lyder således: Da skånehensynene ikke har været tilgodeset i tilstrækkelig grad, har vi vurderet at der var behov for yderligere afklaring."
Ergo forlængelse hvor yderligere undersøges!(er det stk 2?)
Jeg var indstillet efter jf.LAB § 70a, LAB § 70,stk 2

"Jeg syntes det fra min sb lyder som om min sag er tabt på forhånd. Bl.a skriver sb i et notat at hun har oplyst mig, at jeg selv må beslutte om jeg vil henvises til RevaHuset, men at et praktikforløb kunne hjælpe mig videre ift selvforsørgelse!"

Citat:
Hvad har selvforsørgelse med nedsatte timer/fleksjob at gøre? Ergo tror de jo ikke på den nedsatte arbejdsevne!
Har de ikke lige skrevet at det var fordi du ikke fik de rigtige hensyn i Revahuset?

Hvis skånebehov ikke har været tilstrækkeligt tilgodeset, bør det vel være nemmere at få de krav indfriet i Revahuset, end i en Praktik?
Medmindre de ved hvilke skånebehov, der IKKE har været tilgodeset?
"
Jeg har IKKE været i RevaHuset, men i 2 andre praktikker, og det er i de 2 praktikker, de (fleksteamet) ikke mener at skånehensyn er tilgodeset tilstrækkeligt. Sb og jobkonsulent mener derimod at alle nødvendige skånehensyn ER tilgodeset!
De skriver ikke noget om hvad der konkret ikke er tilgodeset, meget mærkeligt, eftersom vi har bedt om disse informationer!

Citat:
At jeg efter afslag på fleksjob, er henvist til at søge selvforsørgelse i ordinært arbejde, på det antal timer jeg kan klare.(henviser de ikke til fuld tid?) Der er mulighed for at iværksætte praktik og løntilskud.
Ligeledes står der, Det kan ikke udelukkes, at der på et senere tidspunkt vil være grundlag for ny indstilling til fleksjob."
Nå, Henviser de ikke til fuld tid, og hvornår skulle det så være?
Ja..... jeg forstår ikke en meter

Citat:
Har de ikke skrevet at de ikke kan tage stilling til fleks, idet skånebehov, ikke tilstrækkeligt blev imødekommet?
Hvordan kan de så henvise til ordinært job, altså når de ikke har vurderingsgrundlag?
"
Jo, det har de! Jeg kan kun sige ????????

Citat:
Der står også at et forløb på RevaHuset ikke vil bidrage med flere oplysninger end vi har, idet der ikke er tale om afklaring i en reel jobfunktion og der ikke er behov for afklaring af diskrepans mellem de helbredsmæssinge oplysninger og mit funktionsniveau eller personlige kompetancer!"

Sludder for en sladder.
Men sæt deres egne tåbelige argumenter op imod hinanden for at skyde det ned.
Det er jo sb og jk som udtaler ovennævnte, fleksteamet siger det modsatte!


Citat:
Du skal selvsagt klage, OG Insistere på REVAhuset, hvor dine SKÅNEBEHOV bliver nøje udformet, forud. Dette kan du også bruge i klagen til BAN.
Jeg tror ikke på at de kan opfinde skånebehov, der ikke har været afprøvet?(har jeg ret?)
HK har skrevet klagen til BAN, men der er ikke nævnt noget om RevaHuset.
Der er nævnt at vi har bedt fleksteamet om at svare på, om et vellykket ophold vil betyde, at jeg kan klare mig på det ordinære arbejdsmarked!
De har heller ikke svaret på nøjagtig hvilke skånehensyn de ikke finder er imødekommet optimalt i mine tidligere arbejdsprøvninger. Det fremgår helt klart af min indstilling, at der i begge arbejdsprøvninger, har været taget højde for alle relevante skånehensyn.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre
Sb siger RevaHuset er spild af tid (men at jeg gerne må, såfremt jeg insisterer)
Fleksteamet siger at skånehensyn ikke er tilgodeset, men man kan kke få at vide hvad det helt nøjagtig er, der ikke er tilgodeset

Mvh
marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 09:02   #67
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du insistere på at blive afklaret på revahuset NU(hvilket er en god ide), skal der laves en jobplan.

Hvis dine sygedagpenge forlænges, feks 39uger af Nævn, er disse formodentlig gået, når du får afgørelse derfra.(det er vel sygedagpengestop i klager over?)?
Det er §27 stk 2, på sygedagpenge du bør forlænges efter.

Derfor er det en god ide at fortsætte afklaringen, således at du bliver klar til ny afgørelse hurtigst mulig.

I jobplan insistere du på, at alle skånebehov tilgodeset, skriv evt selv, at det er et krav.
Evt. at afklaringen, munder ud i denne beskrivelse.

Hvis på nogen måde at får svar på dette, inden svar fra BAN, eftersender du dette.

Disse beskrivelser klare Revahuset, da de kan lave en bred afklaring.
En kommunen har bedre mulighed for at give afslag på praktikker, som afklaring, da dette jo er på en arbejdsplads, hvor der ofte er begrænset mulighed, for afprøvning af forskellige fukktioner.

De mener klart at du kan komme tilbage på ordinært arbejdsmarkedet, derfor henviser de til praktik, da de tror at du med lidt optræning kan dette.

Husk at du har krav på en afgørelse, og altså ikke flere forskellige MODSATRETTEDE forklaringer, selvom det er fra forskellige afd. i kommunen.
(gør evt BAN opmærksom på dette også).

Du kan også eftersende bemærkninger til Nævn, da du får en frist på 14dage til dette. Husk også at be om aktindsigt.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 28-07-2011 kl. 09:15.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 10:34   #68
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
[QUOTE=popiae;173276]
Citat:
Hvis du insistere på at blive afklaret på revahuset NU(hvilket er en god ide), skal der laves en jobplan.
Jamen det er også det jeg selv hælder mest til. Men så er det jo bare at sb og jk siger at det ikke nytter noget, og at jeg efter Reva vil blive sendt ud til flere praktikker

Citat:
Hvis dine sygedagpenge forlænges, feks 39uger af Nævn, er disse formodentlig gået, når du får afgørelse derfra.(det er vel sygedagpengestop i klager over?)?
Det er §27 stk 2, på sygedagpenge du bør forlænges efter.
Nej, vi klager over afslag på fleks.
Jeg har ikke haft indkomst siden juli 2009, hvor mine sygedagpenge stoppede.
(der blev anket dengang, men da jeg ikke var stationær, var der således ikke mulighed for forlængelse)

Citat:
Derfor er det en god ide at fortsætte afklaringen, således at du bliver klar til ny afgørelse hurtigst mulig.
Ok!

Citat:
I jobplan insistere du på, at alle skånebehov tilgodeset, skriv evt selv, at det er et krav.
Evt. at afklaringen, munder ud i denne beskrivelse.
Ok!

Citat:
De mener klart at du kan komme tilbage på ordinært arbejdsmarkedet, derfor henviser de til praktik, da de tror at du med lidt optræning kan dette.
Ja, det er morsomt

Citat:
Husk at du har krav på en afgørelse, og altså ikke flere forskellige MODSATRETTEDE forklaringer, selvom det er fra forskellige afd. i kommunen.
(gør evt BAN opmærksom på dette også).
Det har HK også skrevet i anken.

Citat:
Du kan også eftersende bemærkninger til Nævn, da du får en frist på 14dage til dette. Husk også at be om aktindsigt.
Ja, det vil jeg helt sikker også gøre

Mange tak for hjælpen
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 23:16   #69
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selv tak og held og lykke.

Lige kort; Du kan jo ansøge Fleks igen efter Reva, især hvis afklaringen derfra peger på fleks.
Og du kan ved afslag igen klage til BAN.

Jeg tror ikke på at forskellige praktikker er vejen frem, da de antyder, og formodentlig vil blive ved indtil ordinært arbejde, hvilket jo er et problem når man ikke kan.

Godt du har fagforeningen med på siden. Behold disse, også når du ender på fleks.
Du har forhåbentlig ansøgt om nedsættelse i kontigent?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 07:54   #70
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Mange tak, det får jeg brug for

Jeg har netop modtaget papirerne til Reva, og jeg behøver blot at underskrive og sende dem tilbage. Der skulle ikke pt være nogen ventetid.

Jeg har næsten 100% sikkert besluttet mig for Reva, og jeg kan også se i det min sb skriver, at praktik er med henblik på ordinær beskæftigelse.
Det kan det måske også ende med, men det bliver jo højest en 3 timer/dag, og jeg tror ikke på det er holdbart i lange løb(at jeg ikke kan tåle det) og så er der jo også det med pengene

Lige nu kan jeg hverken stikke eller bekende, min højre frosne skulder er brudt ud igen Var hos lægen i går og fik lagt blokade, så der er lidt bedre i dag, men jeg skal holde mig helt i ro siger lægen.

Jeg kan ikke få nedsættelse af kontingent har jeg fået at vide(HK)
(har været medlem i 28 år, og har aldrig modtaget en krone)

marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension