K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2008, 08:35   #1
Mordanmark
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Mordanmark er ny på vejen
Hvad gør vi nu, lille du??

Sagen er den, at jeg er midt i en afklaringsfase omkring FP.
Men men men, jeg har gået hjemme i en laaaaaaaang årrække, forsørget af ægtefælle, så jeg får ingen midlertidig indtægt, kontakthjælp eller anden "offentlig forsørgelse".

Nu er vi imidlertid nået til det punkt, hvor ægteskabet har slået alvorlige revner, der ikke kan lappes med tro, håb og kærlighed.
Han vil ikke mere, jeg kan ikke mere.

Men hvor står jeg sådan rent økonomisk? Jeg kan vel ikke få kontanthjælp, for jeg er jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet? Er ikke dagpenge berettiget heller.. Men leve skal jeg jo, sammen med mine/ vores børn.

Lejligheden (leje) beholder jeg, hvis altså jeg kan betale huslejen!!

Kan i hjælpe mig, inden jeg går på borgerkontoret (hvis det er der jeg skal hen?!)

Tak
Mordanmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 08:45   #2
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Hejsa

Sikke en træls historie.... Kæmpe kram fra mig

Det er rigtigt at så længe i er gift, skal din mand forsørge dig... Men hvis i bliver skilt har du ret til kontanthjælp, også selv om du er syg.... Man kan godt være syg på kontanthjælp, og dermed være aktiveringsfri.

Kh Sara

P.S du har med garanti også ret til boligsikring hvis du har hjemmeboende børn.
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 10:08   #3
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej!

Jeg tror det er jobcentret du skal tale med (fordi de her har samlet alt omkring beskæftigelse og div. overførselsindkomst). Måske har du allerede en kontakt her ifbm din sag om FP.
Du får lige et kram med på vejen - sikke en træls situation lige nu.
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 11:33   #4
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Smile

hjesa jeg vil lige sende dig et kæmpe , det kan give styrke når du får brug for det.
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 12:06   #5
Syrene
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
Syrene er ny på vejen
Lidt vejledning.

Du kan altid søge kontanthjælp. Hvis du ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, skal du enten ha en sygemelding fra lægen eller igennem et afklaringsforløb i jobcenteret. Vigtigst er det at have nogen papirer på, at man er syg. Fra læger, psykiatere osv. Så sender de dig ikke bare ud i noget.

Kæslig Hilsen Syrene.
Syrene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 17:47   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hejsa.
Hvis du er i afklaring til FP har de jo anerkendt du er syg. derved bør du nemt kunne få kontanthjælp uden at skulle stå til rådighed.
Derud over får du børnepenge fra din mand, børne penge fra staten som alle borgere med børn. som enlig får du,( skal dog søges hurtigtst muligt.. da det ikke bliver med tilbagevirkende kraft.) forhøjet børnepenge og et ekstraordinært tilskud kun et beløb uanset antal af børn. du bør kunne få boligsikring når du har børn hvis de er under 18 år og de ikke tjener penge selv. er de over 15 år, kan deres egen indtægt nedsætte børnepenge fra faderen.
er de så små at de går i børnehave,sfo får du tilskud til det også beregnet efter din indtægt.
Din sagsbehandler kan og skal vejlede dig. og det kan lade sig gøre at være alenemor.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 14:26   #7
Mordanmark
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Mordanmark er ny på vejen
Tusind tak for jeres hjælp og kram.
Det betyder rigtig meget for mig.
Mordanmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25
Hvad gør vi nu, lille du TinaB Dit og Dat 16 07-05-2009 20:30
Hvad nu, lille du ? hjernet At søge førtidspension 29 05-07-2008 22:15
En lille "forsmag" på, hvad der venter zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 10-06-2007 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension