K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2010, 21:05   #41
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Ingrid, jamen det meste kan jo omsættes til arbejdsevne - jeg er da sikker på, at jeg også halvanden time om ugen kan undervise på aftenkursus i et eller andet.

Men det betyder så, at jeg ikke kan andet.

Hvis det er sådan, at man som syg skal bruge ALT ens overskud på at arbejde, så burde det også være sådan, at man som rask burde omsætte ALT ens overskud på arbejde.
Og så behøver vi bestemt ikke at nøjes med en 37 timers arbejdsuge.
Ja, netop. Kommunerne omsætter hvad de kan i arbejdsevne.

Derfor handler alt om hvilke signaler man sender sin kommune.

Husk at der IKKE er fastsat mindste timeantal i et fleksjob , men at det også beror på hvad kommunen skønner man OGSÅ kan, når og hvis fleksjobbet dukker op.

Har hørt om fleksjobbere der er visiteret på timer helt ned til 6-8 - nedsat arbejdstid er et skånehensyn, det endelige timetal bliver først afgjort 100% når jobbet er der.

Jeg mener man skal passe gevaldigt på, hvilke signaler man sender sin kommune - på baggrund af at MIT pensionsforløb, som både var langt og besværligt.

Og fatter sgu ikke rigtigt, at dèt er SÅ forkert.

Og sådan er der så meget.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 21:51   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er helt enig og dejligt med nogle interne indput.
så man kan se lidt fra den anden side
Ja, og så kan man også komme lidt ud med det der trykker og nager

Har du ellers haft en god påske?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 14:56   #43
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hmmm, jeg var langt inde i mit sygdomsforløb da jeg fandt K10 og havde endnu ikke fundet ud af hvordan systemet fungerede eller fundet ud af, hvorfor min nakke, skulder og arm var brudt sammen igen igen og at mit kredsløb desværre var blevet så dårligt osv. osv.

Derfor puklede jeg bare på, da jeg blev sendt ud i et revalideringsforløb for at komme op i tid .... At jeg så sov og sov og at jeg ikke havde noget liv i den periode var der jo ingen der så, og jeg tænkte da også selv at det for filan da snart måtte blive bedre, så at jeg ikke var så udmattet og kunne komme endnu længere op i tid.

Bagefter (efter jeg fandt K10) har jeg da tænkt: Du godeste, for hvor mange andre har jeg ødelagt en masse med tilsvarende sygdomme som mine, når sagsbehandlere sidder og sammenligner sygdomme og hvor meget ødelagde jeg for mig selv ved at være så opsat på at klare mig selv, at jeg ignorerede alle soleklare tegn på at den var helt gal

Nå, jeg knækkede da også helt sammen fysisk og måtte atter sygemelde mig, og så kan det nok være at jeg blev mistænkeliggjort af sagsbehandler osv. osv.

Først blev jeg dybt chokeret, så blev jeg rasende, så blev jeg bund fortvivlet, så atter rasende, for til sidst at have det lige som Maj-Britt har det, for jeg mistede en hver respekt for de mennesker der sad og forvaltede en så stor del af mit liv og økonomi!

Man ville ikke sende mig en læselig ressourceprofil, så jeg kunne forholde mig til det sagsbehandler skrev (jeg har aldrig været med til at udarbejde den), og det jeg kunne læse, var der fejl i, en samtale med en arbejdspsykolog viste sig at være en decideret psykologisk undersøgelse, klager blev ikke besvaret, jeg måtte ikke komme i arbejdsprøvning, sagsbehandler nægtede at indhente helbredserklæring hos min læge, ville ikke følge op på min sygedagpengesag osv. osv.

Idag er jeg på førtidspension, selvom sagsbehandler i sygedagpengeafsnittet mente at jeg sagtens kunne skrubbe ud og arbejde på fuld tid med lidt skånehensyn og så smed han mig over på kontanthjælp!!!!

Hvordan Maj-Britt og mange andre har holdt til den respektløse behandling gennem så lang tid uden at blive rablende vanvittige, er mig en gåde, for jeg stod da kun model til det i 1½ år

Så jeg kan så sagtens forstå dig Maj-Britt, og synes der bliver skudt lige lovligt meget på dig (ved så godt at du er en sej 'sild' ), for du har sq da også krav på et liv uden at skulle mistænkeliggøres her og der og alle vegne!!!

Jeg gør også, af og til, nogle ting som jeg egentlig heller ikke kan, og betaler da også prisen; men dem er der jo ingen der ser, lige som der heller ikke var nogen der så, hvor meget jeg kæmpede for at komme op i tid og forblive på arbejdsmarkedet, undtagen min kæreste.

Så Maj-Britt, du får lige nogle her fra og så et til
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:01   #44
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Tak, søde Hyanna

Jeg holder det til fordi: mit bagland er hamrende godt, jeg ER bombastisk og jeg kan køre slæder ind foran dem, så jeg i den sidste ende får min vilje, og jeg er i besiddelse af en stor portion fandenivoldskhed.

Senere i aften skal jeg nok skrive her i tråden om dag 2 på koloni ala 4 klasse kurset.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 06-04-2010 kl. 17:01. Årsag: Tastefejl.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:15   #45
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nå, dag 2 kom og gik. Jeg mødte 7.50, fordi min holdning er at man er klar på jobbet 8.00 og hvis det indebærer ar der skal skiftes tøj, snakkes af, siges godmorgen og bla bla, så gøres det før arbejdstid.

Satte mig på en stol og der sad jeg så og ventede i 40 min. mens resten af holdet kom dryssende. Alle ( minus mig) skulle have morgenmad og det gik tiden med lige til 9.15.

3 blev sat på et madhold, de skulle i Fakta og købe ind til sund frokost ( lasagne med ost på) , andre blev sendt i det lokale fitnesscenter, hvortil hver enkelt har et kort, kvit og frit!! 2 satte sig på bolde og sludrede sammen, et par stykker valgte at gå en tur.

Jeg blev kaldt til samtale, klokken var nu 9.30.

Første dag fik jeg af vide at jeg skulle møde 3 timer hver dag i april, 4 i maj og 5 i juni, men det havde min kontaktperson ikke hørt noget om, hun mente jeg skulle møde 3½ time i april??

Jeg har fået et skema, mandag er der træning og jeg må gerne tage hunden med i bilen og gå tur med den...........tirsdag er der pc, det går ud på at lære mig at logge på nettet, søge job på Jobnet og at skrive et CV.

Onsdag kommer der en diætist og skal lære os at lave sund mad fra Fakta, torsdag træning, jeg må gerne gå med hunden. Fredag gåtur eller psykolog.

Kontaktpersonen opgav mig lynhurtigt, da jeg kom til at flæbe af grin over det pc kursus, over at jeg skal sidde og vente fra 8.00 til 9.30 for derefter at tage min hund og gå tur til 11.30, hvor jeg så kan tage min bil og køre hjem.

Hun sendte mig til kursets leder og kors i hytten, heldet er atter med mig, leder er nemlig en af mine gamle jobkonsulenter fra det afklaring og vejledningkursus i 07, og hun er bare en skattepige af format :-)

Hun og jeg prøver at få det bedste ud af min tid dernede, jeg kan give en hånd med i at lære de andre at tænde en pc, jeg kan bare vade med hunden og det er totalt spild af tid, at jeg er der, men sådan må det være.

Flot at køre 6 km. hver dag for at sidde på en stol og kigge i 1½ time for så at gå med hunden og derefter køre hjem igen, for at lære en at tænde for en pc og finde Jobnet.

Men hunden vil givet blive glad.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:58   #46
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

majbritt hvor er det godt du har en hund du kan lufte
tænk på hvad du ellers skulle få tiden til at gå med ikke

men man kan da sige hunden bliver da luftet ikke
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 00:14   #47
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Indlæg 33.

Hej alle.

Jeg bliver desværre lige nødt til at gå lidt i rette med dig Andersine85.

Jeg arbejder med syge borgere i en praktik lige i øjeblikket. En af disse er en KOL patient der er svært ramt. H*n har så godt nok fået sin FP.

At lide af KOL er at miste vejret og energien i det store hele. Dette betyder til gengæld ikke at man ikke kortvarigt kan gennemføre en lige så hæsblæsende aktivitet som før man blev syg.

Bemeldte KOL patient var for et stykke tid siden i kiosken og hente lidt mundgodt. Mens h*n venter på betjening bliver h*n tissetrængende men gør alligevel sit indkøb før h*n stiler mod toilettet. Da var h*n blevet MEGET trængende. Samtlige der var på vagt så h* komme spurtende fra kiosken og hele vejen til stuen på sin afdeling og ind på toilettet. Jeg kan love at der var MEGET høj fart på.

Det der er humlen i historien er ikke at h*n faktisk tog en gevaldig løbetur med rollator og iltflaske (som h*n er nødt til at have ved sig også i sit hjem), men at h*n efter denne løbetur var lig resten af dagen.

Jeg har som elev ikke adgang til patienternes journaler med mindre jeg arbejder med pågældende patient, men jeg hørte fra natsygeplejersken at h*n hverken havde været vågen eller havde spist fra h*n foretog turen om formiddagen og indtil næste dags morgen.

At snakke om blandede eller modstridende signaler er derfor misvisende. I ville jo ikke studse over at en KOLpatient satte det lange ben foran hvis der var brand, vel?

Hvad angår at løbe 3 x 40 sekunder på 1½ time kan derfor heller ikke anses for meget selv om man har KOL eller dårlige ben. En krop der er i hvile vil jo selv for lungesyge først begynde at mangle luft i en normal indånding efter 15 - 25 sekunders fysisk udfoldelse.

Og sig mig så lige hvilken forælder der elsker sine børn som ikke vil forsøge at møde dem der hvor de er i stedet for at kræve at børnene skal møde forældrene hvor DE er altid. Jeg har personlig aldrig mødt en. Heller ikke selv om de var syge.

Af de ovennævnte grunde finder jeg at logikken i indlæg nr. 33 halter en del. Uanset om man ser det fra en proffesionel eller privat vinkel. Der er så mange ting der gør sig gældende i enhver alvorlig sygdom.

Nogle af dem snakker man ikke om fordi man måske føler sig som en klods om benet på familie og venner.
Andre kommer ikke frem fordi alle syge som ikke lige har meget tydelige symptomer (hvad Kolpatienter kun har hvis de bruger ilt 24 timer i døgnet eller får luftmangel her og nu) så at sige alle oplever en uhyggelig mangel på forståelse fra omverdenen i almindelighed, og derfor siger de ikke noget om deres sygdom til folk de ikke stoler 100 % på i forvejen.

Bitter erfaring om modstridende signaler hos mig. Stof til eftertanke hos sagsbehandlere?

til alle. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 07-04-2010 kl. 00:16.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 07:26   #48
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen jeg har faktisk også lidt kendskab til KOL fra en bedsteforælder, så ved godt, at det både kan svinge mv.

Men jeg vil stadig holde fast på, at man skal passe på, hvilke signaler man sender, for det er jo ikke sikkert, at sagsbehandleren ved noget om lidelsen (gælder for alle lidelser) og så kan det stadig se forkert ud. Også fordi, hvis sådan en kraftanstrengelse koster hele sagen, så er det jo heller ikke en fantastisk ting, ift. hvad man ellers skulle kunne vise...

Og selvfølgelig ville man ikke undre sig over at nogen som helst kan løbe fra en brand, men der er også noget der hedder stressudløst adrenalin som kan giver overmenneskelige kræfter til alle.

Som sagt, så synes jeg bare at man skal passe på signalværdien, især så længe man søger pension, for det søger man jo, fordi man ikke kan holde til ret meget.
Som sagsbehandler så kender man jo kun til det som borgeren fortæller, lægerne fortæller og det man ser. Man ser jo ikke hvordan personen så har det indenfor hjemmets fire vægge.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:28   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ang signaler og dét at søge førtidspension!

Der kommer jeg til at tænke på mit eget sagsforløb, hvor jeg fik tilbud om hjemmebesøg over - tror det var 6 uger, hvor der skulle komme en psykolog og en sagsbehandler 'og snakke om REVA og arbejdsprøvning' som min psykiater jo havde skrevet var kontraindiceret.

Mine gode bekendte sagde som det første ,,jamen du blir i sengen når de kommer! Du gør ikke rent, for HUSK du kan INTET, det er vigtigt med signalværdien!!!

Lige på det område ville jeg altså skide på signalværdien, og kunne ikke drømme om at ligge i sengen når der kom ''gæster'' og jeg gjorde rent som jeg plejede, bagte kage, lavede kaffe og te, og sprang ned efter vand, tændte stearinlys og gjorde det så hyggeligt som muligt for sagsbehandleren og psykologen, så de kunne føle sig velkomne.
- de kiggede også lidt, meget! På den rigtig gode måde.

Senere, efter et par besøg og vi havde lært hinanden godt at kende, sagde de, at de rent faktisk var vant til at folk mere eller mindre lå i sengen, sad med uredt hår og hjemmet flød, og at det var så dejligt hos mig, fordi de faktisk godt turde spise og drikke her fordi her var så pænt allevegne. De indrømmede at de ellers kun turde drikke noget med kapsel på, og helst ikke af andres kopper/glas.

For mig var det vigtigt at jeg bibeholdt den ægte signalværdi, det, at jeg er velfungerende på hjemmefronten, bor nydeligt, rent og pænt og ellers er ''helt normal'' og at vise at jeg besidder overskud på de mest basale fronter.
De skrev også i progressionsrapporten at jeg boede klinisk rent i et yderst velfungerende hjem - og jeg fik da førtidspensionen alligevel, selvom jeg ikke boede i en svinesti og sad på den virkelig psykisk syge måde.

Tænker bare ofte på min bekendte, der kammede helt over i ekstremer, fordi jeg endelig skulle bevise at jeg intet kunne, hehehe....
For sådan er det jo ikke, jeg kan jo en hel masse gode ting og helt normale ting, desværre kan de så ikke omveksles til arbejdsressourcer, men det er også okay.

Sidst redigeret af Ninja; 07-04-2010 kl. 08:31.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 09:29   #50
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Joooeee. Den der med at man skal passe på, hvilke signaler man udsender i kommunalt regi. Den erfaring overlevede jeg med nød og næppe.
Fordi jeg intet anede om spillereglerne.

Andersine skriver, at dette gælder a l l e lidelser, 'for det er jo ikke er sikkert, at sagsbehandleren ved noget om lidelsen'.
Tænker, at man så burde få en vejledning allerede fra dag 1 i systemet, som fortæller, at man skal forklare og fortælle sagsbehandlerne, om den lidelse, som man har og hvorfor man sender de signaler som man gør.

Dog. Dette kan jo være endda meget svært, hvis man ikke er 'udredt' og/eller ikke har sygdomsindsigt (endnu).
Hvis man fx. har en kronisk psykisk lidelse pga. enten svigt og/eller overgreb i barndommen, er det faktisk meget sandsynligt, at man netop fremstår 'pænt' og roligt.
For det er den strategiske beskyttelse, som man har 'lært' sig selv, for at overleve.
Alle skanser kan være oppe. Man kan være meget velformulerende og virke rolig, mens alt er et stort blandet kaos indeni.
Det er i sig selv meget angstfremkaldende, men også dette skjules, fordi det tillærte er, at INGEN må vide, hvordan eller hvem man er = barnets overlevelse.
Der bliver så 'set' en velfungerende person af en uvidende sagsbehandler, som så presser klienten derud, hvor selvmordsforsøg og selvmord desværre sker.

Sørgeligt, ja. - men Oraklet skrev engang noget ala: 'ryger der så en i svinget (selvmord). Ja, så er de penge jo sparet'...

Okay, jeg er 'heldig'. Jeg lever og har endda fået min FP.
Efter denne min sidste sag med kommunen, som de trak i langdrag i næsten 2 år, blev sagen hjemvist fra det Sociale Nævn til ny behandling og begrundendelse med §'er.

Da jeg endnu engang havde fået medhold, gik der alligevel 5 måneder, før sagsbehandleren bad om en status fra min psykiater.
Han skrev bla.a: 'umiddelbart kunne hun fremtræde som en person med mange ressourcer, men hun virker sårbar.
Aktuelt må man sige, at ressourcerne er brugt op'.

For mig bad 'de' om en status, som de allerede kendte på forhånd.
Jo netop grunden til min FP, men de vil stadig hverken 'se' eller forstå min psykiske lidelse, for så koster jeg jo penge igen.
Der kunne have været fundet en brugbar og relevant løsning for min og min søn allerede for 2 år siden, men jeg bliver mødt af en mur af vrangvillighed og ingen vilje til at hjælpe mig.
Så selvom de HAR fået det på flammeskrift adskillige gange, 'forstår' de stadig ikke og jeg kan kun se det som økonomisk kassetænkning.

Der blev lavet en KLK analyse på det udsatte børne & voksenområde, fordi der skulle foretages millionbesparelser på dette område.
Flertallet i byrådet og også nogle af sagsbehandlerne mente, at de 'brugte alt for mange penge' på netop disse 2 områder.
Det viste sig, at min kommune lå LANGT under gennemsnittet med 4 andre sammenlignende kommuner på 'udsatte voksenområdet' og indtil videre har de ikke gennemført disse helt vilde og ulovlige besparelser.

Jeg giver ingenting for disse 'signaler' mere.
Selvom de ved, hvorfor man 'er som man er' - så er de fuldstændig ligeglade.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Kunne man ikke !!! brian36 Politik og Samfund 4 04-09-2012 09:49
Kunne man forestille sig popcorn Midlertidig Førtidspension 7 27-01-2009 23:10
Kunne man skrive? mumle_mund Alt det andet 3 14-01-2009 17:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension