K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2014, 04:58   #1
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Indskudslån #suk

Jeg har endelig efter nogen tid fået tilbudt mig en lejlighed i Esbjerg så jeg kan komme over i nærheden af min familie. Føler mig helt forladt og alene her i Fredericia uden noget form for socialt netværk... Men nu skal jeg søge om et indskudslån dertil. Jeg har en rest af et indskudslån tilbage på 3200 som jeg betaler af på hver måned. Snakkede så med min bostøtte om hvordan det skal gøres og han fortalte mig at hvis jeg skal have et indskudslån må jeg fortælle dem min historie og mine dårlige ting i livet som plager mig for tiden før de vil hjælpe med at komme væk herfra. Kan det virkeligt være rigtigt?
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 10:26   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og din historie skal virkelig være god, for normalt vil du slet ikke kunne få et indskudslån, så længe du ikke har afviklet det gamle lån.
Dog kan der i sjældne tilfælde ses gennem fingere med det, men så skal du altså også have argumentationerne i orden.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 13:41   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det passer simpelthen ikke Helene..

Både jeg selv og flere andre har kunne få indskudslån tiltrods for at vi havde et i forvejen....ja jeg kender en som havde 2 i forvejen da han fik det 3...

Så du kan sagtens få et indskudslån selv om du har et i forvejen..

Jeg forstår slet ikke det med historien....

Jo man skal selvfølgelig have en god grund til at flytte...

Men du bestemmer da helt selv hvor meget du vil fortælle dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 16:49   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det passer simpelthen ikke Helene..

Både jeg selv og flere andre har kunne få indskudslån tiltrods for at vi havde et i forvejen....ja jeg kender en som havde 2 i forvejen da han fik det 3...

Så du kan sagtens få et indskudslån selv om du har et i forvejen..

Jeg forstår slet ikke det med historien....

Jo man skal selvfølgelig have en god grund til at flytte...

Men du bestemmer da helt selv hvor meget du vil fortælle dem...
Selvfølgelig passer det Web, ellers ville jeg da ikke skrive det.

Lån til indskud kan søges igennem kommunen, som dog kun er pligtig til at yde indskudslån, hvis indkomsten er særlig lav, og boligen taget i brug 1. april 1964 eller senere.Kommunen har ikke pligt til at yde indskudslån, hvis du har en vis formue, hvis den finder din nuværende bolig god nok, eller hvis du ikke har afviklet gæld fra et tidligere indskudslån.

Min fremhvævning

borger.dk

http://www.plus-bolig.dk/showms.asp?...5B2424,2438%5D

http://www.e-pages.dk/bl/1/9

Jeg har også fået hjælp engang selvom jeg ikke havde afdraget det gamle lån færdigt, men jeg har altså også prøvet at få et afslag pga samme.

Det er ikke noget kommunen SKAL give, de har ikke pligt til det, og man skal vide at der er en mulighed for at de KAN give afslag på ansøgningen med den begrundelse, at man stadig har en gæld.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 17:43   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men i det ,du socialt vil stå meget bedre ved en flytning, vil kommunen også være mere åben for lånet, så jo få det med du vil komme hen til familien.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 17:53   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du lige læser mit indlæg igen...kære Helene...

Jeg skriver ikke at de SKAL give noget....

Jeg skriver at man godt KAN få et lån selvom man har ja endda flere i forvejen...det er faktisk ganske almindeligt...og ikke noget der kun sker i sjældne tilfælde...

Jeg skrev også at man selvfølgelig skal have en god grund til at flytte hvis man vil have endnu et lån..

Man får det næppe hvis det er fordi man bedre kan lide udsigten det nye sted...men har man en god grund ja så er det absolut ganske normalt at de lader en låne igen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 18:16   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes bare det er synd at skrive, at det kan man SAGTENS få, hvis så det ender med et afslag.

Det er altid rart at vide, at der er en mulighed for, at det ikke går igennem - så bliver man ikke nær så skuffet, hvis man får et afslag. Men bliver omvendt vildt glad, når det går igennem.

Jeg ved ikke om det er tiden der gør det, men jeg har hørt om flere der har fået afslag inden for det sidste år - for nogle år siden, var det ikke så ofte man hørte om afslag.
Måske er de blevet lidt hårdere med tiden...

Men jeg ved i hvert fald at nogen af de kriterier de kigger på er, netværk (både til familie og venner), til dels også, hvis man med en flytning kan blive mere selvhjulpen (får lettere adgang til offentlige transportmidler, bor tættere på handemuligheder mm), samt at lejligheden er billigere og bedre (måske en stuelejlighed - hvor man bor på fjerde sal nu), og at man kan spare nogle penge på husleje osv.

Så hvis man kan få nogen af disse ting med i samtalen, så står man rigtig godt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 11:56   #8
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Sikke en masse oplysninger. Og beklager jeg ikke er så god til at svare. Jeg har i dag sendt ansøgningen til Esbjerg kommune. Med i ansøgningen har jeg taget det med at komme tættere på familien. Jeg har også taget med at indtil jeg var 20 var jeg afhængig af hash og alkohol og har været fri for det i nu 15 år, men at den sociale omgangskreds jeg har, da jeg har meget svært ved at komme i kontakt med nye mennesker, desværre gør mig meget udsat da de ryger en del hash og drikker meget. Nu er det så bare at vente på svar. Håber på det bedste

Helenekr: Jeg vil kunne mere selv. Jeg vil f.eks. ikke have brug for en bostøtte mere da jeg har familien til at hjælpe mig. Desuden ligger lejligheden på i stueetagen mod nu på 2 sal uden elevator og jeg har dage til tider uger hvor jeg slet ikke kommer ud fordi min ryg og min angst ikke tillader det. Min angst kan jeg dæmpe med medicin men tør ikke klatre 2 etager ned når jeg er skæv på morfin for min ryg. Lige nu har jeg intet lokalt netværk (stort set) jeg har 2 venner jeg kan regne med i livet og de bor i Århus og i Esbjerg (langt fra Fredericia). Boligen vil koste cirka det samme.

Sidst redigeret af Helpfreak; 24-01-2014 kl. 12:00.
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 16:49   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helpfreak Se meddelelser
Sikke en masse oplysninger. Og beklager jeg ikke er så god til at svare. Jeg har i dag sendt ansøgningen til Esbjerg kommune. Med i ansøgningen har jeg taget det med at komme tættere på familien. Jeg har også taget med at indtil jeg var 20 var jeg afhængig af hash og alkohol og har været fri for det i nu 15 år, men at den sociale omgangskreds jeg har, da jeg har meget svært ved at komme i kontakt med nye mennesker, desværre gør mig meget udsat da de ryger en del hash og drikker meget. Nu er det så bare at vente på svar. Håber på det bedste

Helenekr: Jeg vil kunne mere selv. Jeg vil f.eks. ikke have brug for en bostøtte mere da jeg har familien til at hjælpe mig. Desuden ligger lejligheden på i stueetagen mod nu på 2 sal uden elevator og jeg har dage til tider uger hvor jeg slet ikke kommer ud fordi min ryg og min angst ikke tillader det. Min angst kan jeg dæmpe med medicin men tør ikke klatre 2 etager ned når jeg er skæv på morfin for min ryg. Lige nu har jeg intet lokalt netværk (stort set) jeg har 2 venner jeg kan regne med i livet og de bor i Århus og i Esbjerg (langt fra Fredericia). Boligen vil koste cirka det samme.
Det lyder side godt Helpfreak, en flytning vil klart gøre en masse ting bedre for dig, så dermed er kriterierne i hvert fald opfyldt, hvilket er det vigtigste, for så der de garanteret også bort fra din lille gæld på kun 3500 kr

Lad os høre hvad der sker i sagen - jeg krydser i hvert fald finger for, at du til sommer kan nye en is på Esbjerg havn sammen med en ven eller noget familie
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension