K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2013, 19:49   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Burde jeg have pension istedet?

Ja det er ikke nemt at svare på.

Men har idag modtaget mine papirer fra rehabiliteringsmødet og deres afgørelse på mødet.

I brevet står der, at jeg er tildelt ressourceforløb på 3 år. Forløbet indeholder bostøtte timer samt støtte fra familieafdelingen. Som begrundelse skriver de, at de har taget beslutningen efter kommunen egen afklaring af mig, som konkludrer, at de ikke finder det muligt for mig at arbejde på det ordinære arbejdsmarked. Heller ikke i fremtiden trods behandling.
De finder det ikke muligt, at jeg kan arbejde på det ordinære arbejdsmarked under specialstøtte herunder fleksjob. De finder det ikke muligt, at min tilstand kan forbedres nu eller i fremtiden, så jeg kan indgå i ovenstående. Revalidering er også udelukket.

Så tænker jeg...........Hvad er så meningen med ressourceforløbet? Når de jo har skrevet nu sort på hvidt, at jeg aldrig kommer tilbage på arbejdsmarkedet. Heller ikke i fremtiden trods yderligere behandling.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 20:17   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Da jeg fik skrevet rehabiliteringsplanens forberedende del blev er krydset af ved ressourceforløb, selvom der var tale om en pensionssag.
Jeg protesterede voldsomt, men det var rigtig nok, det var omkring pension jeg skulle møde i rehabiliteringsteamet.

Da jeg kom til teamet nægtede de at tage stilling til noget som helse andet end ressouceforløb, fordi krydset sad hvor det gjorde.
Jeg blev tildelt ressourceforløb, så tomt og uden indehold som det overhovedet kunne være.

Næste dag afleverede jeg ansøgning på det foreliggende og blev indstillet til pension en måned senere og efter endnu en måned tildelt pension.

Det jeg prøver at sige er, at de kan have valgt at se bort fra andre muligheder, og at der måske kan være en åbenlys grund til at søge pension på det foreliggende, men det kommer selvfølgelig an på hvor afklaret du er, og at der absolut slet ikke overhovedet er mere at komme efter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 20:44   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ud fra det du skriver at de skriver...nu går jeg ud fra at det er kommunen der har skrevet det....

Ja så bør du få førtidspension i stedet for...

Der skal være et udviklingsperspektiv før de kan sætte dig i ressourceforløb...

Du kan evt forsøge dig på samme måde som Bare Fødder har gjort....søg en førtidspension på det foreliggende grundlag...

De vil som du kan se nok ikke behandle det på samme møde som du skal til...da de åbenbart ikke kan overkomme at behandle flere muligheder på en gang...

Ressourceforløb vil blive brugt i de fleste tilfælde som en syltekrukke....det kan simpelthen ikke undgås...

Dette fordi man først kan komme i ressourceforløb når ALT ANDET er afprøvet...og når det er sket...ja så er man til en pension...

De kalder det for en tidlig indsats....en tidlig hjælp.....men det er direkte løgn...eftersom alt andet skal være afprøvet inden man kan komme i ressourceforløb...

Nu kender jeg ikke din sag indgående....men stod jeg i sådan en situation....ja så søgte jeg en pension på det foreliggende grundlag med det samme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 20:45   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre vil mange af disse ressourceforløb, faktisk være en slags pension
bare til en noget lavere ydelse. når hele formålet med reformen er og spare penge
især hvis man under de 40 år.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 21:02   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Dette fordi man først kan komme i ressourceforløb når ALT ANDET er afprøvet...og når det er sket...ja så er man til en pension...
Lovens hensig, omkring det at slippe udenom ressourceforløb:

"Det skal bære åbenbart formålsløst at deltage i ressourceforløb"

Jeg remsede op af døre og ned af stolper om hvad jeg havde gjort som ganske kunne sidestilles med ressourceforløb, og understregede at kunne jeg være kommet på mere ville jeg allerede havde sørget for at få det sat i værk.

Jeg beskrev i detaljer hvad der havde hjulpet og hvad der havde NOT.

Detaljer, beskrivelser og dokumentation... det var også det der gjorde at jeg kunne gå "udenom"... min sag var virkelig belyst
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 21:20   #6
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
hej Ladytas
synes da også, at der lægges op til førtidspension med de oplysninger, du ridser op
så det synes jeg, at du skal søge om...
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 10:24   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som påpeget i tidligere indlæg, SKAL der være et udviklingspersperktiv, hvis dette IKKE er tilfældet, har ressourceforløb intet formål, og kan efter loven IKKE TILDELES.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension