K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 21:17   #1
MartinS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
MartinS er ny på vejen
Tror i jeg får bevilget førtidspension?

Hej allesammen

Jeg er ret ny her, håber i måske kan hjælpe mig med jeres indslag.

Jeg søgte ftp på det foreliggende i feb. i år, Jeg har en lang sygdomshistorie 11år. Både min psykiater, lægekonsulenten og sagsbehandleren støtter ansøgningen. Men jeg har haft nogle enkelte timer om måneden, hvor jeg har arbejdet. Højst 10 timer om måneden, en eller to gange om måneden.

Det står alt sammen i min ressourceprofil, som nok bliver sendt her til pensionsteamet i løbet af den her eller næste uge. Har været alt igennem, og jeg mener det hele.



Tror i det foringer min chance for at få den, at jeg har arbejdet et par timer og hvor stor er chancen, tror i for at jeg får den bevilget?
MartinS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:31   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er ingen der kan sige hvor store dine chancer er for at få en pension......ikke uden at kende din sag indgående...

Hvis du kun har haft max 10 timer pr måned du kan arbejde....så vil det ikke forringe dine chancer for en pension...det er jeg ret sikker på...

Men de har da været ret lang tid om det hvis du søgte på foreliggende grundlag i feb....

De har normalt kun 3 måneder fra du søger på den måde....

Men du ved måske hvorfor de har været så lang tid om det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 22:06   #3
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MartinS Se meddelelser
Hej allesammen

Jeg er ret ny her, håber i måske kan hjælpe mig med jeres indslag.

Jeg søgte ftp på det foreliggende i feb. i år, Jeg har en lang sygdomshistorie 11år. Både min psykiater, lægekonsulenten og sagsbehandleren støtter ansøgningen. Men jeg har haft nogle enkelte timer om måneden, hvor jeg har arbejdet. Højst 10 timer om måneden, en eller to gange om måneden.

Det står alt sammen i min ressourceprofil, som nok bliver sendt her til pensionsteamet i løbet af den her eller næste uge. Har været alt igennem, og jeg mener det hele.



Tror i det foringer min chance for at få den, at jeg har arbejdet et par timer og hvor stor er chancen, tror i for at jeg får den bevilget?
Hvis både psykiater, lægekonsulent og sagsbehandler har anbefalet det.. så er der nok en god grund til det. De fraråder det som oftest.

Der skal foreligge en afgørelse efter 3 måneder. Hvis du har søgt i februar, så skal du have fat i dem og virkeligt rykke. Ring et par gange, hver eneste dag for at forhøre dig om hvordan sagsbehandlingen skrider frem ifht den pensionssag der skulle være afsluttet i maj måned. Og bare pres på.

Husk at du skal have det med tilbagevirkende kraft fra Maj.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 23:36   #4
MartinS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
MartinS er ny på vejen
Hejsa
Jeg har ringet rigtig mange gange. Ofte hver dag, men der har været alle mulige mærkelige ting, der har gjort, at den bliver udskudt. Blev flyttet rundt mellem de tre jobcentre 5 gange i løbet af de første 3 måneder, jeg havde søgt.

Jeg håber bare virkelig, at den går igennem. Det ville virkelige gøre en stor forskel for mig, på mange måder.
MartinS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 23:46   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MartinS Se meddelelser
Hejsa
Jeg har ringet rigtig mange gange. Ofte hver dag, men der har været alle mulige mærkelige ting, der har gjort, at den bliver udskudt. Blev flyttet rundt mellem de tre jobcentre 5 gange i løbet af de første 3 måneder, jeg havde søgt.

Jeg håber bare virkelig, at den går igennem. Det ville virkelige gøre en stor forskel for mig, på mange måder.
...lyder som Københavns Kommune!

Skriv i stedet for at ringe, så du kan dokumentere din henvendelse, sæt en tidsfrist, fx. 14 dage, hvor du forventer svar.

Og/eller henvend dig hos Borgerrådgiver, så vil deres jurist henvende sig til aktuel Jobcenter.

Eller klag direkte til Statsforvaltningen, at de 3 mdr., som flere har nævnt, ikke overholdes.

Vi har en bruger på K10, der søgte i december 2010 (i KK) og først nu, september 2011, har fået en afgørelse...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 10:28   #6
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
det må være utrolig hårdt at vente så længe, jeg har nok været ..heldig.. da jeg blev instillet gik er ca 3 uger, så var der posivtiv svar tilbage
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 14:13   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
det må være utrolig hårdt at vente så længe, jeg har nok været ..heldig.. da jeg blev instillet gik er ca 3 uger, så var der posivtiv svar tilbage
Godt at være bosat i Hedensted :-)

I Københavns Kommune blev søgt FP 2005 og afgørelse lå 2010!
I de fem mellemliggende år lå sagen mest i en støvet kælder i Nyropsgade...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 16:13   #8
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Henning, Mere gik der heller ikke hos mig, også godt 3 uger fra der blev indstillet til pension til jeg fik min pension.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som har været i arbejdsprøve efter bevilget førtidspension? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 29-09-2013 22:08
Førtidspension - hvad tror I? KJO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-03-2010 11:21
Jeg tror jeg har fået bevilget fleksjob.... Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 24 15-10-2009 16:40
Naturlige reaktioner på en bevilget førtidspension zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 30-06-2008 13:03
Så er jeg blevet bevilget førtidspension :) sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 05-05-2008 10:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension