K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2013, 20:17   #1
Hr. Grønholdt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2012
Lokation: Munkebo.
Indlæg: 17
Styrke: 12
Hr. Grønholdt er ny på vejen
DSB og Førtidspensionist

Hejsa.

Er der nogen der har fået
DSB Legitimationskort til pensionister

Jeg har henvend mig til Kommunen og få et pensionsbevis, da jeg vil have et DSB Legitimationskort til pensionister, men hende jeg snakkede med på DSB i Odense, ville ikke godkende mit pensionistbevis fra kommunen , da hun siger at de skal bruge min pensionsmeddelelse. Hun sagde at et pensionistbevis ikke gik ind under de regler DSB havde, det skal være en pensionsmeddelelse og intet andet.

Hvad skal jeg gøre. ???

Mvh Preben
Hr. Grønholdt er ikke logget ind  
Gammel 20-07-2013, 20:26   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hr. Grønholdt Se meddelelser
Hvad skal jeg gøre. ???
Klippe snippen på din pensionsmeddelelse af og tage med.

Alternativt
Tag et billede med din mobiltelefon, af din pensionsmeddelelse,og vis damen hos DSB den.
Nøgne tær er ikke logget ind  
Gammel 20-07-2013, 20:37   #3
Hr. Grønholdt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2012
Lokation: Munkebo.
Indlæg: 17
Styrke: 12
Hr. Grønholdt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Klippe snippen på din pensionsmeddelelse af og tage med.

Alternativt
Tag et billede med din mobiltelefon, af din pensionsmeddelelse,og vis damen hos DSB den.
Ja, det kunne jeg jo godt gøre.
Men et pensionistbevis til at have i pungen burde da være bevis nok, man får det jo ikke i borgerservice hvis man ikke får FP.

Man skulle næsten tro at DSB lever i 80'erne.
Hr. Grønholdt er ikke logget ind  
Gammel 20-07-2013, 20:43   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man kunne jo være overgået til en anden ydelse, siden beviset blev udsted.

En udbetalingsspecifikation er jo max 30 dage gammel.

Jeg fandt engang en dement dame på gaden og ventede sammen med hende til politiet kom og kørte hende hjem.
Det første politiet gjorde var at åbne hendes taske for at lede efter hendes pensionsmeddelelse (for at se hvem hun var) de sagde at rigtig mange mennesker render rundt med den. og rigtig nok, der var den og de kunne konstatere at hun boede på plejehjem, og så er man som regel ikke i besiddelse af sit sygesikringsbevis, og mange render rundt med pensionsmeddelelsen i stedet.
Nøgne tær er ikke logget ind  
Gammel 20-07-2013, 20:59   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare tag meddelelsen med, for sæt nu, at de tror det er en forfalskning der er på mobiltelefonen - det er ikke altid de hurtigste Puch Maxier på haven der sidder ved de luger....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 20-07-2013, 21:00   #6
Hr. Grønholdt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2012
Lokation: Munkebo.
Indlæg: 17
Styrke: 12
Hr. Grønholdt er ny på vejen
Ja ok,

I nogle tilfælde er det ok at have sin pensionmeddelelse med ved dement eller andet.

Men i andre tilfælde, burde det ikke være nødvendigt at have flere papir med, så ender det med at vi skal skal have en rejsekuffert med alle papir til forskellige instanser.

Men jeg kan stadig ikke se forskel på pensionmeddelelse der kan være 8 måneder gammel og en pensionistbevis der er 14 dage gammel.

Da jeg skulle have pensionistkort til Fynbus, var der ikke nogen problemer med mit pensionistbevis det godtog de uden problemer selv om der også står at de skal have pensionmeddelelse med.

Så det beviser at DSB halter bagud med alt.
Hr. Grønholdt er ikke logget ind  
Gammel 20-07-2013, 22:58   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hr. Grønholdt Se meddelelser
Hejsa.

Er der nogen der har fået
DSB Legitimationskort til pensionister

Jeg har henvend mig til Kommunen og få et pensionsbevis, da jeg vil have et DSB Legitimationskort til pensionister, men hende jeg snakkede med på DSB i Odense, ville ikke godkende mit pensionistbevis fra kommunen , da hun siger at de skal bruge min pensionsmeddelelse. Hun sagde at et pensionistbevis ikke gik ind under de regler DSB havde, det skal være en pensionsmeddelelse og intet andet.

Hvad skal jeg gøre. ???

Mvh Preben
I dit link står det jo tydeligt, at man skal medbringe pensionsmeddelelse og pasfoto.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Klippe snippen på din pensionsmeddelelse af og tage med.
Hmmm, hvilken snip er det, der skal klippes af?
Man tager da bare hele pensionsmeddelelsen med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man kunne jo være overgået til en anden ydelse, siden beviset blev udsted.

En udbetalingsspecifikation er jo max 30 dage gammel.
En pensionsmeddelelse kan være et godt stykke ældre end 30 dage, da man kun får én om året.

Husk, at legitimationskortet fra DSB skal fornyes hvert år, men den del af legitimationskortet med pasbilledet bruges igen, så det er gratis, at få det fornyet.
Men hver gang det skal fornyes skal man medbringe den seneste/nyeste pensionsmeddelelse.


Iøvrigt har jeg aldrig fundet ud af hvad det kommunale pensionistbevis egentlig kan bruges til.

Jeg har nu været fp'er i 3,5 år, og jeg har aldrig savnet det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 21-07-2013, 10:40   #8
Hr. Grønholdt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2012
Lokation: Munkebo.
Indlæg: 17
Styrke: 12
Hr. Grønholdt er ny på vejen
Vovse:

Det er rigtig at der i mit link fra DSB står at man skal have sin pensionmeddelelse og pasfoto med. Og de accepterer så ikke pensionistbevis, fair nok.

Hos Fynbus fik jeg pensionistkort ud fra mit pensionistbevis selv om de også skulle have pensionmeddelelse. Pensionistkort Fynbus

Men det ender jo nok jeg skal have min pensionmeddelelse med, hvis jeg gider bruge mere tid på DSB, de lever virkelig i fortiden. Og det er kun DSB der er bøvl med, men hvornår er der ikke det.

Men pensionistbevis er nemmere at have i sin pung.

Men tak for hjælpen kære venner.

Mvh Preben
Hr. Grønholdt er ikke logget ind  
Gammel 21-07-2013, 10:53   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
1 gang blev jeg også sendt hjem og hente min pensionsmeddelse - 4o km omvej...
men nu ved jeg det...hver jan når jeg får meddelsen tager jeg et kopi og ligger et bestemt sted og så er den klar - når jeg i august skifter...det tager så til gengæld kun 2 min at få det fornyet og det kan man ikke klage over...

jeg synes vi er heldige at vi ka få det dsb -kort som en af de få fordele ved ftp...hun forklarede mig - at jeg skulle ha meddelsen med .da der også¨var imidlertidige ftp-er og det kan de jo ikke være sikre på..-
men der er gode penge at spare...
VOVSE ...tror det var dig der skrev om pensions beviset...jeg ved ikke hvad jeg har det for og hvad jeg kan bruge det til....det har jeg efter 3 år ikke fundet ud af endnu...måske nogen ved det derude
forsat god søndag

stribe ftp
stribe er ikke logget ind  
Gammel 21-07-2013, 21:04   #10
Hr. Grønholdt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2012
Lokation: Munkebo.
Indlæg: 17
Styrke: 12
Hr. Grønholdt er ny på vejen
Det er også fint nok, jeg viser dem bare pensionmeddelelsen.

Jeg har pensionmeddelelse i e-boks med udbetalingen fra Marts 2013 på min IPad er det nok at vise dem den på den måde, eller skal de have det på papir. ?

Mvh
Preben Grønholdt
Hr. Grønholdt er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension