K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 19:05   #11
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det med fleksjob i fx. en børnehave, har altid været lidt svært..

Da fleksjob " på papiret " stadig hedder 37 timer/ uge, så vil man som fleksjobber med fx. 15 timer, OPTAGE en fuld stilling af deres fuldtidsnormeringer.. Så mange er ikke interesseret, da der i forvejen ofte mangler personaletimer..
Og nu med de nye regler, er der ikke meget økonomisk fordel i en fleksjobber, for arbejdsgiveren..
Øh... den forstår jeg ikke...

Jeg har i flere år været ansat i fleksjob godt nok som lærer, men det lugter da derhen ad. Jeg har ALDRIG optaget en fuld stilling, men kun de timer jeg har arbejdet (selvom jeg selvfølgelig fik løn for fuld stilling). Jeg kan ikke forestille mig, at det er væsentligt anderledes indenfor pædagogfaget, men kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed - synes bare det lyder mærkeligt, hvis det skulle være tilfældet...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 20:26   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
frup..

Iflg. jobkonsulenterne, så er det et reelt problem.. (Her hos os)

Børnehaver, plejehjem m.m. har personalenormeringer, så en fleksjobber "optager" uanset timer en "fuldtidsstilling".. FORDI fleksjob nu som før, opererer med begrebet 37 timer, som værende det "man ideelt skal have"..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 20:38   #13
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hold da op, hvor trælst...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 20:48   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
frup..

Jeg har lige drøftet normering med fruen, som er i alm. job som socialpædagog.

Hos dem opgøres normeringen i timer, ikke i stillinger.. Men hvis en fleksjobber arbejder fx. 25 timer om ugen, så må de KUN ansætte yderlig personale i 12 timer om ugen, da det ialt giver en fuld stilling..

Så det er nok dér problemet ligger
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 20:53   #15
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
frup..

Jeg har lige drøftet normering med fruen, som er i alm. job som socialpædagog.

Hos dem opgøres normeringen i timer, ikke i stillinger.. Men hvis en fleksjobber arbejder fx. 25 timer om ugen, så må de KUN ansætte yderlig personale i 12 timer om ugen, da det ialt giver en fuld stilling..

Så det er nok dér problemet ligger
Ok, så er jeg med - sådan blev det også opgjort, da jeg var i job
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 23:57   #16
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser
Det lyder som en god plan - håber det vil lykkes for dig
TAK KBR
Ja, de har godt nok sagt at der ikke er arbejde bagefter, meeen.. måske kan det føre til arbejde andre steder indenfor kommunen, tænker jeg..hvis de ikke kan finde penge i budgettet til de 10-12 timer..og det er ihvertfald en god følelse at komme i gang igen
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 09:40   #17
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Det er helt klart normeringstmer der tæller i bhv m.m men hvis vi kommer tilbage til emnet

hvad syndes i så om det, denne her vuggestue/bhv gør.....de vil lave en flex stillling, men i følge deres hjemmeside vil de gerne have en masse studerende og job med løntilskud- som vi flex'r ikke kan komme i.

Jeg tænker bare at det må da være både billiger og bedre at ansætte en flexer i 15 timer, og så have knap så mange udskift i huset.....
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 09:58   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Har de mon styr på de nye regler.. eller kan der være noget usikkerhed der.. ?

Tænker på om du har forelagt dem præcis hvad det indebære for dem.

Men igen.. hvis de klart tilkendegiver at de ikke kan opfylde dine skånebehov, så kan du jo slet ikke påtage dig jobbet..

Sidst redigeret af Pip; 24-01-2013 kl. 10:00.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 09:59   #19
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Det er helt klart normeringstmer der tæller i bhv m.m men hvis vi kommer tilbage til emnet

hvad syndes i så om det, denne her vuggestue/bhv gør.....de vil lave en flex stillling, men i følge deres hjemmeside vil de gerne have en masse studerende og job med løntilskud- som vi flex'r ikke kan komme i.

Jeg tænker bare at det må da være både billiger og bedre at ansætte en flexer i 15 timer, og så have knap så mange udskift i huset.....
Mange pædagogiske arbejdspladser er forpligtede til at tage studerende og heldigvis opfatter de fleste det som et plus at nogle under uddannelse kommer og stiller spørgsmål til praksis..

Mht. løntilskudstillinger så gælder de samme regler nogle steder..kommunen skal tage en del og hvilken institution vil sige nej til det..med mindre man ikke mener at institutionen kan rumme det, da der jo nogle gange er tale om mennesker med massive problemer..det er langt fra problemfrit, kan jeg huske fra min tid i det pædagogiske arbejdsfelt..nogle gange havde en person i løntilskud næsten lige så store problemer som de brugere, vi skulle hjælpe..

Når det så er sagt, så tror jeg at vi fleksjobbere får kam til vores hår, nu hvor vi skal konkurrere med almindelige lønmodtagere om deltidsjobbene..for hvad skulle få en arbejdsgiver til at ansætte mig på 15 timer hvis han kan få en, der ikke har problemer med helbredet, til samme pris? Jo, hvis han kunne nøjes med at betale grundlønnen og så måske for 10 timer, selv om vi er der 15? Eller hvis jeg havde været der en periode og bevist, at jeg altså er pengene værd

Spændende hvad vores kommuner finder ud af at gøre for at undgå, at vi alle sammen er på en pseudo-pension=ledighedsydelse resten af livet
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 11:02   #20
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
CITAT:
[QUOTE=sannemus;257317]
Når det så er sagt, så tror jeg at vi fleksjobbere får kam til vores hår, nu hvor vi skal konkurrere med almindelige lønmodtagere om deltidsjobbene..for hvad skulle få en arbejdsgiver til at ansætte mig på 15 timer hvis han kan få en, der ikke har problemer med helbredet, til samme pris? Jo, hvis han kunne nøjes med at betale grundlønnen og så måske for 10 timer, selv om vi er der 15?

Sannemus: Med de nye regler, betaler arbejdsgiveren ( kun ) for den tid vi er effektive.. Netop begrebet effektive timer som jobkonsulenten og sagsbehandleren fastlægger, ud fra et skøn til den opgave fleksjobberen har i netop det job, er lidt specielt..

Et eksempel: Fleksjobberen arbejder i en børnehave.. Han/ hun er vurderet til at være effektiv i fx 10 timer/ uge, men er måske på jobbet i yderlig 10 timer/ uge.
De sidste 10 timer må han/ hun måske sidde ned pga. sin rygskade.. Men i netop det job kan han/ hun jo sagtens være nyttig med andre opgaver..

Så i det eksempel har børnehaven en fleksjobber i 20 timer/ uge, men betaler kun for de 10.

Ulempen med at vurderingen er totalt afhængig af det specifikke job, gør at det bliver svært, selv at sælge sin arbejdskraft.. For man kender ikke på forhånd HVAD vurderingen (effektiv ) bliver..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension