K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2007, 22:08   #1
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
Ftp eller fleks....???

Hej igen alle

Så har vi idag snakket med min mands sagsbehandler....... Vi ringede til hende, fordi vi var så meget i tvivl om hvad vi havde i sigte mht min mands jobsituation......

Som tidligere skrevet er han jo pt i arbejdsprøvning. Han er super glad for at være der og de er rigtig glade for at have ham, problemet er bare det, at de dage han arbejder, tager han dobbelt så meget morfin som på de dage hvor han holder fri......
Han har det dårligt når han tager meget medicin ( pga bivirkninger ) og egentlig er det jo lidt ærgeligt at skulle spise piller for at klare to timer på arbejde.... :|

Sagsbehandleren sagde at det var en meget svær situation at stå i, dels fordi hun ikke havde noget bud på hvad vi kunne finde på at foretage os ud over det, som allerede er sat i værk og dels fordi, at faldt snakken på ftp, ville det blive svært pga min mands unge alder ( 35 ) ....... :|

Åååhh nej.... lige præcis det vi ikke havde lyst til at høre; for rask til ftp og for syg til fleks..... øv øv...

Er der nogen af Jer der har fået samme besked, eller stået i lignende situationer......?? Og hvad gjorde I....??

Mange hilsener
Amazing
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2007, 23:20   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Ftp eller fleks....???

Hej!

Ja, det er en træls situation at stå i. Har prøvet det selv... Jeg fik først fleksjob og fandt et rigtigt godt sted at arbejde, men kunne desværre ikke holde til det. Har nu fået førtidspension - i en alder af 34! - Det der med alderen siger de altid/meget ofte, men det er altså noget fis. Ville bare fortælle at det kan lade sig gøre at finde en løsning. Du/I må gerne spørge, hvis der er noget I vil vide. Skriver ikke mere nu da det er lidt sent

Hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2007, 18:56   #3
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
RE: Ftp eller fleks....???

Hej Fiemie.

Tak for dit svar.

Ja, man kan jo godt blive så syg at man ikke kan arbejde, trods sin unge alder..... man bliver bare lidt nervøs når sagsbehandleren siger sådan :|
Men nu må vi se...... sagsbehandleren lovede os at ringe idag, da hun ville forelægge min mands sag på deres ugentlige møde, for at spørge hendes kolleger til råds..... men men men hun ringede selvfølgelig ikke :@

Det er bare SÅ frustrerende. Her sad jeg og "holdt vagt" ved telefonen på min fridag og turde ikke engang ringe til nogen, af frygt for at blokere linien lige når hun ville ringe.... ØV altså

Jeg håber virkelig at hun ringer imorgen....... det er jo hele vores fremtid der ligger i hendes hænder....... :|

Mange hilsener
Amazing
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 12:43   #4
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg vil gerne høre hvordan det gik hos jer, med et helbred som svævede mellem et flexjob og pension.
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 14:03   #5
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af amazing Se meddelelser
Hej igen alle

fordi, at faldt snakken på ftp, ville det blive svært pga min mands unge alder ( 35 ) ....... :|

Åååhh nej.... lige præcis det vi ikke havde lyst til at høre; for rask til ftp og for syg til fleks..... øv øv...

Er der nogen af Jer der har fået samme besked, eller stået i lignende situationer......?? Og hvad gjorde I....??

Mange hilsener
Amazing
Jep den fik jeg også slynget i hovedet da jeg blev visiteret til fleksjob efter 5 mislykkes arbejdsprøvninger.

Du er for ung til pension men for syg til at arbejde. er 34 idag)

Lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 14:56   #6
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
er du så i flexjob nu eller hvad blev resultatet af det hele?
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 21:03   #7
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
økonomi...

da jeg læste mailen om din mand kom jeg til at tænke på...er der økonomisk forskel for ham om han er på FP eller FLEKS....ja måske dumt spørgsmål, men kender ikke så meget til det-taber han på det hvis han ender på FP og hvor meget drejer det sig om- det vigtigste er han trives
tanker herfra
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 02:06   #8
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af anja Se meddelelser
er du så i flexjob nu eller hvad blev resultatet af det hele?

Resultatet blev fleksjob 20timer, men har ofte lange sygdomsperioder. nogle af mine smerter er blevet værrer med årene og når det er rigtigt slemt ca hver 14 dag nu :-/ så hedder det morfin piller.

her nu er jeg fyret grunde tmin arbejdsgiver ikek har råd til at have mig sagd ehan.

Og så skal jeg jo gå indtil engang i foråret for det var hvad min sagdbehandler sagde. de sender ingen ud pt.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 09:49   #9
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Jeg har også fået at vide det sidste år, at fleksjob blev meget svært for mig at komme i betragtning til pga. min unge alder...... Men alle jeg har snakket med gør opmærksom på, at der inge steder i lovgivningen står noget om en min. alder for fleks eller førtidspension. Problemet er jo bare, at kommunen kun siger det og ingen steder skriver det, så vi kan klage over det..... Det synes jeg er et stort problem! Man burde måske optage samtalerne??

Hvad blev det til med din mand?

SYGDOM HAR ALTSÅ INGEN ALDER!
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 14:54   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Krebs25 det kan altid være en god ide at optage samtaler men en anden måde du kan dokumentere den lamme forklaring er ved at sende en mail til din sagsbehandler hvori du skriver noget ala...

Citat:
Ved samtalen d (skriver dato ) oplyste du mig om at det ville være meget svært at blive visiteret til fleksjob pga min unge alder , jeg vil derfor gerne at du oplyser mig på hvilket grundlag denne besked er givet , efter samtale med andre i samme situation samt nærlæsning af loven, må jeg konstatere at der IKKE nogen steder er belæg for at afslå fleksjob pga alder...

Som bekendt har sygdom ingen alder og derfor er det ikke en begrundelse jeg kan acceptere, jeg forventer at kommunen i deres afklaring af mig forholder sig til mine reelle sygdomme samt diagnoser og at hvis man fastholder at det bliver svært pga min alder at blive visiteret til fleks , oplyser mig om hvor i loven jeg finder at man ikke kan forene sygdom og alder.
Ved at skrive sådan til din sagsbehandler vil hun være nød til at forholde sig til hvad hun har sagt eller at trække det i land igen ....

På flere kommuner kommer man med den lamme begrundelse men den er virkelig lam , for hvad er alternativet ? 15-20 år på kontanthjælp med ødelagt psyke til følge ??

Hvis og når du beslutter dig for at få sendt sådan en mail afsted beder du samtidig om at den bliver lagt ind i din sag, da en måde du kan fremtvinge en afgørelse er ved at søge en §17 som du får afslag på og anker ...

her vil man så i beskæftigelseankenævnet så se at afklaring er lavet (eller ikke lavet ) ordentligt ud fra den begrundelse at du er for ung til at man vil tilbyde dig fleksjob ..
(det gør du også selv klart i en evt anke ) og derefter burde der være en god chance for at få tilbagevist sagen med besked om at lave en ordentligt afklaring som så forhåbentligt kan munde ud i et fleksjob ....

Bare et forslag da samtalen hvor sagsbehandler oplyser at du er for ung allerede er afholdt

men pr efterdags så tag og optag samtaler ( det gør jeg også altid )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
ftp/fleks eller???? Sørensen70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 12-10-2011 18:38
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Fleks eller ej? hvor står jeg? wanttonwu Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 12-05-2011 20:09
Fleks eller FP. ? Multe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 28-12-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension