K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2015, 13:22   #1
Humla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Humla er ny på vejen
Samboen har stor gæld

Hej forum!
Jeg håber jeg er havnet det rette sted, hvis ikke, så på forhånd beklager jeg.

Jeg har modtaget dansk førtidspension de sidste 10 år, og har nu igennem næsten to år boet i Sverige. Min kæreste/sambo har desværre en rigtig stor gæld på omkring 500.000 sek. Min førtidspension er nedsat pga. sambo. Jeg får udbetalt ca. 10.000 DK modsvarende til 13.000 SEK. Min kærestes gæld var havnet hos kronofogden. Da gælden blev stiftet mistede han sit arbejde og var tvunget til at sætte sit hus på tvangsauktion. Vi bor nu til hyre, og min kæreste har fas job, men desværre kræver kreditorerne et stort månedligt beløb. Et af lånene har en rente på 30% Vi skal hver måned betale 10.000 total til de forskellige kreditorer. Min kæreste har barn fra tidlige ægteskab. Når han har betalt sin mobil og sit børnebidrag står han tilbage med omkring 1000- 2000 sek.

Dernæst står jeg alene med huslejen, benzinen, internet, forsikring, el, vand og bredbåndstelefoni. Når alt er betalt har jeg godt 3000 SEK tilbage til at købe mad til os og leve for.

Er der nogen mulighed for, at jeg søge enkeltydelser eller få min pension forhøjet?

Tak på forhånd!
Venlig hilsning Humla :=)
Humla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2015, 13:27   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Vedr enkeltydelser, der regner de IKKE afbetaling på gæld med i deres udregning.
Så hvis i har et rimeligt rådighedsbeløb når gælden ikke regnes med, kan i nok ikke få noget der.

Hvad med at prøve at søge gældsernæring?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2015, 16:10   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis i ikke ejer noget, så stop med at betale jeres gæld indtil de vil give jer nogen rimelig afbetalingse løsninger, de kan ikke tage noget fra jer i ikke ejer, oog i skal jo have til jeres forbrug, der er jo noget der hedder sultegrænsen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2015, 16:21   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Systemet er anderledes i sverige da skat kan drive gæld ind for private via løn indholdelse , det er et sindsygt skræmmende system som har gjort en del hjemløse.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2015, 16:25   #5
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Hvis jeg forstår dit indlæg korrekt, er det din sambo's økonomi der gør, at du tilsyneladende må betale størsteparten af udgifterne, at han ikke kan bidrage med "halvdelen". Det er ikke dine indtægter og udgifter der ikke hænger sammen, og dermed tror jeg heller ikke at du kan få yderligere fra det offentlige.

Jeg kender ikke de svenske regler, ved ikke hvad de må indkræve i forhold til hvor meget din sambo skal have tilbage i rådighedsbeløb, men jeg tænker om de i Sverige måske har noget gældsrådgivning - for det er jo ham som har brug for "hjælpen".
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2015, 16:59   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvordan mener du når du siger han står tilbage med 1000-2000 SEK når han har betalt sin gæld, børnebidrag og mobil.

De indgår vel i jeres fælles økonomi, hvis det er dig betaler for alt det andet.

Så man kan sige at når alt er betalt har I tilsammen 4000 - 5000 SEK at leve for inklusiv mad. Det beløb er der desværre mange der står tilbage med når de faste udgifter er betalt. Nogle endda mindre.

Vil tror kommunen vil sige at det kan 2 voksne sagtens leve for.

Måske du kunne få et skåne/klap job og derigennem øge jeres indtægt?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension