K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2011, 07:09   #11
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Afslag på indstilling til FTP

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Uanset formål, kan de selvsagt IKKE se bort fra resultatet.

KLAG!

VH Popiae
Ja, det har jeg også tænkt mig at gøre!!

Har fagforeningen med inde over og hende som skal køre min sag, var desværre syg igår!

Men hun har først fået indblik i sagen i denne uge, da jeg jo selvfølgelig var klar over at der ville komme problemer; så hun har skrevet efter papirerne ved kommunen, men hun har ikke modtaget dem endnu. De har jo 10 hverdage til og sende dem til hende..
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 07:18   #12
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Fibromyalgi

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Sygdommen har været anerkendt af WHO siden 1992, og blev pr. 1. januar 2006 klassificeret under det selvstændige diagnosenummer - M79.7 “Fibromyalgia” i ICD-10 diagnosefortegnelsen.
Ja, min rådgiver siger jo at det ikke er en sygdom som giver pension
Men samtidig med siger hun at det jo nok er fibroen jeg har haft i flere år???


Samtidig med at jeg fik konstateret fibromyalgien, fik jeg tildelt rengøringshjælp herhjemme hver 14. dag, altså støvsugning/gulvvask og fik af vide at jeg skulle passe godt på med jeg lavede, og skulle lære og sætte tempoet ned, og lære at dele arbejdet op. så jeg ikke kom til og ligge brak i 3 dage bagefter..
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 08:56   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ja, sygdommen giver ikke længere direkte adgang til pension, men den bestemmer begrænsninger af ens funktions og arbejdsevne.

Når man få stillet og dokumenteret en konkret diagnose så skal SB forholde sig til det og til den videnskabelige dokumentation som foreligger på området, bla. i tilfald af en arbejdsprøvning, hvad man må eller ikke må udsættes en person for.

I mit afslag på FP, både kommunen og Beskæftigelsesankenævnet ignorerede konkrete og dokumenterede diagnoser og erstattede dem alle med tvetydige beskrivelser af min funktionsevne. Det har jeg klaget over og fik medholdt.

Du skal ikke acceptere den snik snak fra SB side.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 09:17   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
I teorien behøver man ikke at have nogen diagnose, for at få en pension
fordi en pension gives udelukkende på ens arbejdsevne.

det er der en grund til
for selvom man skulle have samme sygdom, behøver man ikke at have samme funktionsevne. Den ene kan måske klare et flexjob, mens den anden
ikke kan

du skriver dette
da Pensionkonsulenten ikke mener jeg er syg nok til pension

det er ikke en begrundelse
du må have fået en mere detaljeret beskrivelse, hvorfor du ikke er opfylder kravene til pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-05-2011 kl. 09:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 09:32   #15
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Arbejdsevne

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
I teorien behøver man ikke at have nogen diagnose, for at få en pension
fordi en pension gives udelukkende på ens arbejdsevne.

det er der en grund til
for selvom man skulle have samme sygdom, behøver man ikke at have samme funktionsevne. Den ene kan måske klare et flexjob, mens den anden
ikke kan

du skriver dette
da Pensionkonsulenten ikke mener jeg er syg nok til pension

det er ikke en begrundelse
du må have fået en mere detaljeret beskrivelse, hvorfor du ikke er opfylder kravene til pension
Det er hvad der blev sagt ordret af min rådgiver igår!!

Har ikke fået papirerne endnu, da de først skal skrives ind i min sag..

Og det sjove er: At jeg har har været revurderet før, for at se om jeg stod til rådighed for fleksjob, og kom den konklusion fra Jobkonsortiet at jeg ikke
stod til rådighed på nuværende tidspunkt..
Derfor jeg så bliver sendt på Reva..

Og de kommer også frem til at jeg ikke står til rådighed!!

Men det hele skal åbenbart falde på at hun ikke har sendt mig et brev om at det er en rådighedsvurdering igen!

så jeg jeg kun konkludere at det er spild af kommunens penge og de har haft mig på Reva!!

Men må se hvad rådgiveren siger når jeg bliver indkaldt til møde??
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 09:36   #16
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Afslag på indstilling til Ftp

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ja, sygdommen giver ikke længere direkte adgang til pension, men den bestemmer begrænsninger af ens funktions og arbejdsevne.

Når man få stillet og dokumenteret en konkret diagnose så skal SB forholde sig til det og til den videnskabelige dokumentation som foreligger på området, bla. i tilfald af en arbejdsprøvning, hvad man må eller ikke må udsættes en person for.

I mit afslag på FP, både kommunen og Beskæftigelsesankenævnet ignorerede konkrete og dokumenterede diagnoser og erstattede dem alle med tvetydige beskrivelser af min funktionsevne. Det har jeg klaget over og fik medholdt.

Du skal ikke acceptere den snik snak fra SB side.
Nej det er jo lige det jeg tænker på..

Overvejer kraftigt og søge på en §17

Men venter og ser hvad fagforeningen kan hjælpe med..
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 09:43   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
I teorien behøver man ikke at have nogen diagnose, for at få en pension
fordi en pension gives udelukkende på ens arbejdsevne.
Ja, derfor må man spørge sig selv om, hvorfor de alligeved konsekvent undlader at nævne konkrete diagnoser i RP og undlader at inddrage disse i en af arbejdsevnemetodens 12 elementer, som hedder HELBRED.

De gøre det simpelthen for at beskytte/gardere sig selv i tilfald af hvis ens helbred blive værre, under en arbejdsprøvning fks.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 10:34   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ja, sygdommen giver ikke længere direkte adgang til pension, men den bestemmer begrænsninger af ens funktions og arbejdsevne.

Når man få stillet og dokumenteret en konkret diagnose så skal SB forholde sig til det og til den videnskabelige dokumentation som foreligger på området, bla. i tilfald af en arbejdsprøvning, hvad man må eller ikke må udsættes en person for.

I mit afslag på FP, både kommunen og Beskæftigelsesankenævnet ignorerede konkrete og dokumenterede diagnoser og erstattede dem alle med tvetydige beskrivelser af min funktionsevne. Det har jeg klaget over og fik medholdt.

Du skal ikke acceptere den snik snak fra SB side.

Karo, hvor fik du medhold på ovenstående i anden klage ved BAN ? Eller ?

Mulle63, har du haft glæde af din fagforening undervejs eller er det først nu at du tager fat i dem omkring din sag ? Overvejer selv at få fat i min FF på mandag og høre hvad de kan gøre for mig i mig sag på afslag fra kommunens egen indstilling.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 10:44   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ved BAN men først efter min sag har været hos ombudsmanden.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 13:03   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Vovse, hvor står reglen med at de ikke må smide en på KH hjælp, hvis man er for syg til fleks?
Hvis man er for syg til kontanthjælp kan man ikke være for rask til pension, det fremgår, så vidt jeg husker, at Helsingørdommen.

Ved en revurdering af fleks skal førtidspension overvejes.

"Revisitation

Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder, skal kommunen genvurdere, om den pågældende person fortsat er til rådighed for fleksjob. Det vil sige, at kommunen på ny skal vurdere pågældendes arbejdsevne og tage stilling til, om der evt. skal gives et andet tilbud end fleksjob. Denne revurdering skal ske hver gang, personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder, hvor personen har modtaget ledighedsydelse under barsel, tæller ikke med.

I forbindelse med genvurderingen af personens arbejdsevne skal kommunen anvende tilbuddene efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats fx praktik i en virksomhed. Som grundlag for vurderingen skal kommunen udarbejde:

En redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
I samarbejde med personen skal der udarbejdes en redegørelse for personens ressourcer og mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal indeholde personens egen opfattelse af situationen.
En redegørelse for, hvorfor personens arbejdsevne fortsat er varigt begrænset.
En redegørelse for, at der er set nærmere på, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.
"

Fundet her: http://www.clh.dk/?id=1474

Denne pjece er uundværlig når man er visiteret til fleks, heri findes svar mange af spørgsmålene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Instilling af Pension KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 26-02-2013 23:31
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension