K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2011, 23:44   #1
missme23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
missme23 er ny på vejen
Venter på afgørelse fra kommune!

Hej Alle,


Jeg har nu været sygmeldt i 2år, og min kommune er nu ved at finde ud af hvad der skal ske, da jeg ikke kan komme tilbage på arb. market på fuld tid, og har derfor bedt om en pecial lægeerklæring for at få af vide om min OCD kan behandles ydeliger!
Jeg har nu endelig fået min special lægeerklæring fra en special læge, hvor i han nævner at at der er ikke er flere behandlings muligheder, og at den behandling jeg har været igennem ikke har gjort meget for mig(Har haft OCD stort set hele mit liv) og at jeg vil have perment(staves) arb.s nedsættelse osv osv..
Han anbefaler fleksjob på 3-4timer om dagen et par dage om ugen!

Jeg er stadig igen med en praktik hvor jeg skal føre dagbog hverdag omk. praktikken og hvordan jeg har det før under og efter. Det er noget som hedder Job og råd som står for min praktik som kommunen betaler for at hjælpe mig, da de efter 39 uger stadig ik havde fundet mig et praktik sted, så nu er jeg for 2.gang uden sygdag penge, men er alligevel i praktik.

Jeg er meget spændt og meget nervøs for hvad der skal ske nu, og hvad kommunen siger det til brev de har fået fra ham special lægen, og hvad deres afgørelse bliver!

Jeg ved godt det ikke er meget jeg har skrevet fra mit brev, men hva tror du/i der vil ske?

Er der andre der har stået i noget ligene det samme?
Nogle der har haft en special læge erklæring taler for flexjob, men kommunen siger nej, og at man må arb. de antale timer man kan samt leve for de penge som man kan tjene på evt. 14-16 timer om ugen!?

Håber at høre fra nogle!

Kh Michella
missme23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 23:58   #2
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Ganske kort så må en læge, speciel læge osv. kun udtale sig om sin klients lægefaglige forhold.

Hvis din speciel læge har udtalt, at du kan klare et flexjob af x timers varighed, så er det én ikke legal udtalelse og i direkte i strid med de retninglinier der foreligger for disse lægefaglige rapporter!

Du bør gøre indsigelse herom til din hjemkommune!

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 00:12   #3
missme23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
missme23 er ny på vejen
Han skriver dette som slutning i brevet (det han har sendt til kommunen som jeg og min egen læge også har fået kopi af)

Sammenfattet må det konkluderes at MB (mig) siden sin barndom har lidt af en svær grad af OCD, der trods intensiv behandling forsat er til stede, og som truer med at tage til i styrke , når hun udsættes for ydre belastning.
Hun må opfattes som en psykisk skrøbelig person, der tidligere har haft selvmutilerende adfærs, hun har lav stresstærskel hvor hun reagerer med let vagt angst, og samtidig har hun problemer omkring evnen tiol at koncentrere sig og bevare fokus omkring de opgaver hun stilles over for.
Hendes psykiatriske tilstand er af varig karakter, og trods længervarende intensiv behandling, har deteffekten af denne kun været begrænset. Der er således ikke udsigt til nogen bedring på længer sigt, og man finder ingen yderligere behandlingsmuligheder.
MB Har forsat bevaret en arbejdsevne, men som følge af overstående forhold er denne reduceret i væsentlig grad.
Det må derfor betragtes som usandsynligt, at hun på noget tidspunkt fremover vil være i stand til at bestride er arbejde på fuldtid.

Det skal siges at jeg har gået i behandling i flere år over flere omgange (jeg er kun 26) og har deltaget i gruppe terapi osv.
missme23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 00:55   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det lyder fint.

Vedr om speciallægen må udtale sig om arbejdsevne eller ej.
Det gør lægekonsulenterne jo konstant, så..hvorfor ikke.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 06:58   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg synes at det lyder fint.

Vedr om speciallægen må udtale sig om arbejdsevne eller ej.
Det gør lægekonsulenterne jo konstant, så..hvorfor ikke.

VH Popiae
Mange læger er ikke obs på, at de ikke må udtale sig om, hvorvidt borgeren f.eks. bør have fleks eller fp.
Fra min egen sag er det min erfaring, at kommunen blot ser bort fra den slags udtalelser, ignorerer dem.

Men jeg synes spec.lægeerklæringen lyder fornuftig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 08:03   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
fortrød bare mit indlæg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
løntilskud mens man venter på afgørelse???? Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 24-10-2012 00:27
Venter på afgørelse fra kommune idag mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 25-09-2011 18:42
tvinge kommune til afgørelse ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 14 26-05-2011 09:38
Venter og venter og . . . . . . hobby4me Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-04-2011 20:29
Venter på fleksjob Ingr id Als Spørgsmål ang fleksjob 13 19-10-2006 22:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension