K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2010, 23:30   #1
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
tidsbegrænset ansættelse, flex?

vil bare høre om nogen kan henvise til en § der siger at vi der er flex visiterede ikke på tage imod en tidsbegrænset ansættelse, fx et barselsvikariat, en syge orlov eller lign?

Min job konsulent siger at det må jeg ikke, hvis der fx drejer sig om 3 el 6 mdr, men hvis det fx er et år, kan hun måske omgåes reglerne...

Jeg tænker da er det da er bedre vi kommer ud også selv om der kun er 3 el 6 mdr...
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 23:38   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nej jeg mener slet ikke der findes nogen regler om, hvor mange måneder mindst det skal være, før der er tale om ansættelsesaftale.... Der står f.eks. hvis man (når man er på kontanthjælps-flekser) har været ansat i mindst 9 måneder ud af 18 måneder, så opnår man ledighedsydelse... Så hvis man f.eks. blev tilbudt ansættelse i 6 mdr. et sted... og går ledig i 3 mdr. og bliver ansat et andet sted eller samme sted endda... jamen hvorfor så ikke blive ansat i 3 mdr., hvis tilbuddet er der? Sådan tænker jeg i hvert fald...

Bed denne sagsbehandler/jobkonsulent komme med henvisning til lov/regler om, at man ikke kan blive ansat ved kun f.eks. 3 mdr. i et firma.....

Der har været en anden herinde for kort tid siden, som fik at vide nogenlunde det samme som dig... - vedkommende blev tilbudt en kortvarig ansættelse. Jeg er spændt på, om vedkommende kunne få jobaftalen på plads... Husker at der i tråden blev snakket om, at jobcentret måske ikke gider at bruge megen tid på papirarbejde ved kortvarige ansættelser.... Men så længe der ikke er nogen lov om, hvor mange måneder, man mindst skal være ansat i et firma, så...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 23:40   #3
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
har jeg ikke hørt om? Skal muligvis selv ansættes i en tidsbegrænset stilling, og har været ansat i en 9 måneders begrænset stilling- så ved ikke liiige hvad det skulle være ?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 22:34   #4
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Nå, jeg har nu bedt min virksomheds konsulent om at finde § som underbygger hendes påstand via mail og har i dag fået følgende svar:

"Vi har nu arbejdet på at finde løsningen på dit spørgsmål om tidsbegrænsning af ansættelser som fleksjobber, og har fundet følgende, som begrundelse for dit spørgsmål.
Tidsbegrænset ansættelse af medarbejdere i fleksjob
KL har modtaget en henvendelse fra KTO vedrørende tidsbegrænset ansættelse af medarbejdere i fleksjob. Parterne er i gang med at drøfte problemstillingen og arbejder på at udarbejde et fælles fortolkningsbidrag. KL henstiller til, at kommunerne ikke opretter fleksjob med tidsbegrænset ansættelser før, der foreligger et fortolknings bidrag fra KL og KTO"

holder det? og hvis jeg bliver tilbudt en tidsbegrænset stilling, hvordan står jeg så?
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 23:15   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ergo der er ikke nogen lov for det ...

Prøv evt at læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?p=104623

den kan forklare lidt af faren ved et vikariat men også at det jo kan være en fordel med et vikariat ..

Hvis jeg var dig så ville jeg skrive til jobkonsulenten igen og skrive noget i stil med.
Citat:
Skal jeg forstå på dit svar at der ikke foreligger nogen lov (jeg er blevet oplyst om at der ingen steder i loven står at man ikke kan påtage sig et vikariat) som klart forbyder flekser at påtage sig et fleksjob ?

Som jeg læser det du skriver til mig så drejer det sig ene og alene om at KL og KTO ikke ved hvordan de skal tolke det at være i vikariat...

Jeg har kendskab til flere flekser i andre kommuner der er ansat i vikariater af længere og kortere varighed, og jeg ønsker stadig mulighed for at søge mig et vikariat.

Nøjagtigt som på det ordinære arbejdsmarked er det vigtigt at bibeholde en tilknytning til arbejdsmarkedet og det vil også gøre det nemmere for mig at finde andet job hvis en evt arbejdsgiver kan se at jeg selv har gjort hvad jeg kan for at holde mig aktiv på arbejdsmarkedet trods mine skavanker ..

Hvis du fastholder at jeg ikke må søge og ikke kan ansættes i vikariater så vil jeg gerne have det klokke klart på skrift at det forholder sig sådan og jeg vil ligeledes oplyse at jeg så agter at gå videre med dette...

I mine øjne er det at holde mig ude af et arbejdsmarked som i forvejen er meget svært at komme ind på med sygdom og fleksvisitation

Jeg ser frem til dit svar
Noget i den stil for nej i min verden er den ikke gangbar og jeg har ikke hørt noget om at KL og KTO oplyser at man skal være tilbageholdene med vikariater og på mig virker det da dybt godnat ikke at ville have flekser i vikariater men gerne i aktivering og ti timeres kursus ... latterligt ...

Hvis du er i fagforening så ville jeg tage ned og tage en snak med dem
  Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 19:07   #6
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
efter følgende har jobkonsullenten ringet til mig. inden jeg fik gjort mere. Hun ville bare fortælle at de den dag, i fredags, lige havde fået en ny aftale fra kto/kl. At flex jobbere kan ansætte i tidsbegrænsede stillingere lige som alle andre. Dog skal man helst gå efter en fast ansættelse.

Jeg har tjekket min mail, for regnede da med at hun også havde sendt det til mig, men nej. Sender så ny mail og efter spørger dette. Hun svare at hun bare ville ringe og fortælle det. Efterspørger så mere direkte om hun ikke kan sende det? Hun har så idag svare tilbage at det var noget hendes leder havde som hun lige havde fået lov at se også ringe at fortælle mig, så jeg kan ikke få det på skrift...

Det er altså speget!

Tager min praktik og håber på der kommer job ud af det, ellers må jeg jo se... tænkte da også der måske var andre herinde der kunne have brugt det på skrift, det ville da have været rart at have
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tidsbegrænset førtidspension uldjyden Politik og Samfund 8 04-08-2010 09:26
Nyt job/tidsbegrænset viola Alt det andet 8 16-05-2010 18:58
Tidsbegrænset fleksjob debatteres zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 21-07-2008 12:57
Er min førtidspension tidsbegrænset?? Sabel Midlertidig Førtidspension 3 13-06-2008 22:11
Tidsbegrænset førtidspension Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 12-05-2008 18:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension