K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 19:56   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja nemlig Web, det var den samme jeg linkede til i #9....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 00:15   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er lidt ærgerlig at folk ikke lige læser de links...da man som regel hurtigt kan få opklaret sådan en ting....i stedet for at der er forskellige mennesker der siger hver deres ting...

Det kan næppe stå meget klarere end det gør der på borger.dk....at man godt må tage på ferie...herunder også i udlandet....når man er på kontanthjælp....

Så håber det kan få trådstarter til at få lidt mere fred og evt glæde sig til sin betalte ferie...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 00:30   #23
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Men er der ikke noget med at

Man som sygemeldt ikke kan holde ferie???At man så skal raskmelde sig først?
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 01:28   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har søgt lidt på det..

Hvis man er på sygedagpenge må man ikke holde ferie eller rejse til udlandet.

Men jeg kan ikke se der står at man ikke må afholde ferie mens man er sygemeldt. Der står blot at man ikke kan modtage sygedagpenge.. og at hvis man afholder ferie betragtes man som raskmeldt, og mister dermed sygedagpengene.

Der står intet om at man mister kontanthjælpen eller ikke må holde ferie som sygemeldt på kontanthjælp..
Og hvis man betragtes som raskmeldt, mister man heller ikke sin kontanthjælp..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 08:38   #25
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg har søgt lidt på det..

Hvis man er på sygedagpenge må man ikke holde ferie eller rejse til udlandet.

Men jeg kan ikke se der står at man ikke må afholde ferie mens man er sygemeldt. Der står blot at man ikke kan modtage sygedagpenge.. og at hvis man afholder ferie betragtes man som raskmeldt, og mister dermed sygedagpengene.

Der står intet om at man mister kontanthjælpen eller ikke må holde ferie som sygemeldt på kontanthjælp..
Og hvis man betragtes som raskmeldt, mister man heller ikke sin kontanthjælp..
Jeg var til møde 2012 med alle nye sygedagpengemodtagere indkaldt af kommunen.
Til sidst sagde socialrådgiveren. Selv om I er syge skal I selvfølgelig have ferie.

Kontakt Jeres sagsbehandler og hvis ikke det forhindrer-udsætter Jeres behandling skriver Sagsbehandleren
at sygedagpenge sag stoppes midlertidligt i perioden. Sygedagpengesag sættes i gang igen når I kommer hjem.

I min sag blev noteret: XX holder fri i 2uger i Bulgarien og arbejdsgiver modtager ikke refusion i denne periode.
Ferien giver et rekreativt ophold for XX og det er ikke til hindring i det videre forløb.
Sygedagpenge sag sættes igang igen ved hjemkomst. XX får ikke sygedagpenge i denne periode.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 10:26   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det er lidt ærgerlig at folk ikke lige læser de links...da man som regel hurtigt kan få opklaret sådan en ting....i stedet for at der er forskellige mennesker der siger hver deres ting...

Det kan næppe stå meget klarere end det gør der på borger.dk....at man godt må tage på ferie...herunder også i udlandet....når man er på kontanthjælp....

Så håber det kan få trådstarter til at få lidt mere fred og evt glæde sig til sin betalte ferie...
Ja problemet opstår når trådstarter beder om information angående udlandsferie på kontanthjælp, og folk så begynder at fortælle om reglerne for ferie på sygedagpenge

To forskellige ting, forskellige regler, og forskellige svar.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 13:14   #27
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja problemet opstår når trådstarter beder om information angående udlandsferie på kontanthjælp, og folk så begynder at fortælle om reglerne for ferie på sygedagpenge

To forskellige ting, forskellige regler, og forskellige svar.

Hej Helenkr
Jeg skulle selvfølgelig have fulgt trådstarter men læste også svar fra Troldepigen #12 samt Svar fra Web #20 og #22 og betragtede spørgsmålet om kontanthjælp og ferie var besvaret.

Når der så kommer et indlæg #24 fra Pip synes jeg også man bør korregere udtalelser, til brug for andre læsere! eller hvad?
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 14:55   #28
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Øh.. vi skriver jo det samme i forhold til sygedagpengene..

Men ifølge loven er de faktisk ikke forpligtede til blot at genoptage hvor de slap, det er kun hvis de er venlige.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie som sygemeldt Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 31-07-2012 10:39
Med familien på ferie i udlandet famenr1 Alt det andet 33 10-07-2012 09:26
Ferie - når man er sygemeldt Bigmum Dit og Dat 7 06-05-2009 13:51
Ophold/ferie i udlandet under sygdom gittedl Politik og Samfund 6 02-09-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension