K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2009, 15:17   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Velbekommen håber du får gavn af det, og jeg kender så godt det med at når det er ens egen sag så er det mange gange svære end når det er andres sager man ser på afstand ...

Du skal bare høre når jeg hakker mig igennem min egen og prøver at forklare hvad det er jeg mener

Held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 15:40   #32
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej frklarsen.

Sikke da en klaphat af en sagsbehandler. Godt du kan få hjælp til at klage over den behandling.

Jeg kan ikke hjælpe med paragraffer og sådan og det er der jo andre her der kan, men jeg har lige idag fået at vide, at før en udredning er sket, gør Jobcentret ikke noget. Jeg har ADHD, er medicineret, eget valg - ingen har tvunget mig, for overhovedet at kunne have en nogenlunde tålelig hverdag.

Var til møde på Jobcentret idag, sammen med min sagsbehandler/socialrådgiver fra min fagforening og jeg skal gennem en uvildig psykiatrisk speciallægeerklæring for, at de kan få den bedst mulige vurdering af mig. Derefter tager de stilling til, om den vurdering taler for en arbejdsprøvning eller om jeg "bare" skal revalideres.

Jeg VED, at fleksjob er det rette, men jeg er nødt til at se på andre muligheder ellers modarbejder jeg min sag. Min sagsbehandler/socialrådgiver sagde at jeg endelig ikke måtte lukke nogle døre, men ej heller skulle miste troen. Den slaviske gang er nødvendigt for at nå til målet - fleksjobbet.

Jeg går på skole 2½ time om ugen med andre voksne kvinder med ADHD og vi sidder IKKE og har en grædeklub. Tværtimod hjælper vi hinanden med de erfaringer vi nu har og mange gange bliver problemer vendt og løst, da vi mere eller mindre har prøvet det samme. Det synes jeg, du skal give en chance.

Iøvrigt findes der masser af kosttilskud, der hjælper på nogle af de vanskeligheder, man som ADHD'er har.

Synes det er sejt, at du sådan en fighter ånd, den er jeg sgu helt misundelig på :-). Håber det lykkedes for dig.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 16:16   #33
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Takker mange gange igen for jeres synspunkter :-)
Jeg syntes nu nok jeg er ret samarbejdsvillig, har været til neurologspykolog som kommunen forlangte (men de retter sig sku ikk rigtigt efter de papirer) og har også sagt jeg gerne vil noget samtale terapi agtigt.. bare ikke på fjorden i det psykatriske regi, har jeg altså dårlige erfaringer med, og det skal ikke forfølge hverken mig eller min datter de næste 50 år (hvis jeg overhovedet lever så længe ).. så jow jeg vil da gå langt for at opnå alt andet end pension... men jeg må jo også erkende jeg har mange begrænsninger, og det må kommunen jo ligeledes kigge på !!!!
Har idag fået tid hos en psyk ang udredning af ADHD, godt nok først i januar, men så kan de ikke sige jeg ikke selv gør noget. Imorgen skal jeg til læge og snakke ang det der er skrevet i papirer fra nerurologen og sagsbehandlerens lommefilosofi ang medicin for noget der ENDNU IKKE er konstateret..
Har skrevet 4 lange sider som jeg imorgen deler ud til sagsbehandler, chef for jobcenteret, og borgmesteren får den sku oz lige

Citat:
Oprindeligt indsendt af Cillenolle Se meddelelser
Hej frklarsen.

Sikke da en klaphat af en sagsbehandler. Godt du kan få hjælp til at klage over den behandling.

Jeg kan ikke hjælpe med paragraffer og sådan og det er der jo andre her der kan, men jeg har lige idag fået at vide, at før en udredning er sket, gør Jobcentret ikke noget. Jeg har ADHD, er medicineret, eget valg - ingen har tvunget mig, for overhovedet at kunne have en nogenlunde tålelig hverdag.

Var til møde på Jobcentret idag, sammen med min sagsbehandler/socialrådgiver fra min fagforening og jeg skal gennem en uvildig psykiatrisk speciallægeerklæring for, at de kan få den bedst mulige vurdering af mig. Derefter tager de stilling til, om den vurdering taler for en arbejdsprøvning eller om jeg "bare" skal revalideres.

Jeg VED, at fleksjob er det rette, men jeg er nødt til at se på andre muligheder ellers modarbejder jeg min sag. Min sagsbehandler/socialrådgiver sagde at jeg endelig ikke måtte lukke nogle døre, men ej heller skulle miste troen. Den slaviske gang er nødvendigt for at nå til målet - fleksjobbet.

Jeg går på skole 2½ time om ugen med andre voksne kvinder med ADHD og vi sidder IKKE og har en grædeklub. Tværtimod hjælper vi hinanden med de erfaringer vi nu har og mange gange bliver problemer vendt og løst, da vi mere eller mindre har prøvet det samme. Det synes jeg, du skal give en chance.

Iøvrigt findes der masser af kosttilskud, der hjælper på nogle af de vanskeligheder, man som ADHD'er har.

Synes det er sejt, at du sådan en fighter ånd, den er jeg sgu helt misundelig på :-). Håber det lykkedes for dig.
Og det er ikke et tilbud om samtale med andre ADHDére i en skole el lign, men grupperterapi på fjorden !!!! Bare at hun nævner det , gir mig et indtryk at hun syntes at jeg virkelig trænger til psykatrisk behandling !!!!!!!!!!
Gør jeg ikke (set udefra med mine egne øjne ) men blir bare så ADHD stædig agtig når folk går til mig på den måde.. tja såen er jeg så :-)

Sidst redigeret af Stezu; 03-11-2009 kl. 23:16. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 16:38   #34
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
Og det er ikke et tilbud om samtale med andre ADHDére i en skole el lign, men grupperterapi på fjorden !!!! Bare at hun nævner det , gir mig et indtryk at hun syntes at jeg virkelig trænger til psykatrisk behandling !!!!!!!!!!
Gør jeg ikke (set udefra med mine egne øjne ) men blir bare så ADHD stædig agtig når folk går til mig på den måde.. tja såen er jeg så :-)
Ha ha ha, ja det kan jeg kende. Der er ingen skal bestemme..... MEN det handler også om måden ikk' og den du bliver præsenteret for der, er da bare for langt ude. Øv da Vejle, det er for langt væk, er ellers godt. Efter at have haft diagnosen i 10 mdr., er jeg begyndt at synes det er OK. Dog er der stadig dage hvor jeg tænker, at det er helt ude i hampen. Sådan er det nok.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 18:25   #35
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
øhh vejle.. hvor kom det fra Jeg bor i Greve og skal til Roskilde hvis det går som den sk..sagsbehandler vil ha det, men tror det næppe
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 20:51   #36
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Har idag fået afleveret skriftlige klage med tilhørende spørgsmål til både sagsbehandleren og center chefen,så det møg spændende hvordan de går til det .
Har været hos egen læge og snakke om sagen og hun kunne godt forstå jeg er skeptisk overfor fjordens psykatriske afdeling da det vil stå i mine papirer resten af livet.. og når min datter engang får børn, kan de hvis de vil, grave i mine papirer og "bruge" det imod min datter da hun jo allerede har diagnosen svær ADHD, så det er en svær beslutning. Men jeg ringede igår til en psyk i roskilde og har fået tid i starten af januar, så lægen sagde at vi venter og ser om de godtager det i første omgang. Og jeg kan jo altid bare sige det går fint med medicin(selvom jeg ikke tager den), ja den måde kan man også snyde på... er dog stadig pisse hidsig over det skal være såen at man kan "tvangsmediciner" folk for at blive indstillet til flexjob..
Nå jeg vender frygteligt tilbage når jeg hører mere :-)
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 22:26   #37
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Sagsbehandlere må ikke medicinere folk, og husk at du ikke er diagnoseret,
måske har du slet ikke ADHD?, hvis du har det synes jeg det er en god ide
at prøve noget medicin, hvis du ellers selv mener at have problemer, ellers
ville jeg nu heller ikke bare parere ordrer.

Nu har alle jo lov til at have en mening her på k10, og da jeg læste dit
sidste indlæg, tænkte jeg bare på, at jeg ikke synes der skal sidde nogen
og føle sig flove over det, hvis de har været på Fjorden og det står I deres
papier.

Ingen har valgt at blive syg, og det uanset om det er psykisk eller fysisk !!

Sidst redigeret af Tanja; 04-11-2009 kl. 22:36.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:07   #38
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Åhh jeg håber da ikke nogen har følt sig stødt for det er bestemt ikke min hensigt, forklarede bare at det kan forfølge mig og min datter.
Og nej vil da heller ikke parerer ordrer men sagsbehandleren har jo sagt hvis jeg ikke tager medicin så slutter flexansøgning.. har du læst mit dilemma ?
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:27   #39
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg kender ikke Fjorden, men jeg synes det er under al kritik at din sagsbehandler vælger behandlingssted til dig, og som jeg tidligere
har skrevet i denne tråd, så mener jeg en psykriatrisk vurdering
må være den rigtige vej at gå, da neuropsykologen giver dette råd.

Kan se du har kontaktet en psyko skriver du, ved ikke om det er en
psykolog eller psykiater, du skal bare vide at en psykolog ikke må
stille diagnoser, og at en psykiatrisk vurdering kan koste flere tusinde,
men kommunen har måske lovet at betale?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:34   #40
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Hej igen
det er en psykatriker jeg skal til med henblik på udredning af ADHD og min læge har sendt henvisning til ham idag så det skulle være på plads :-)
Fordelen ved at komme til fjorden i roskilde er at der er det hele samlet hvis der er behov for andet, ulempen er at jeg bliver registeret i det psykatriske system som jeg er meget imod så jeg håber at de tiltag jeg selv har gjort bliver accepteret.. Men glæder mig sindsygt meget til de svar min sagsbehandler SKAL svare på :-)
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension