K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2011, 01:31   #141
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Så overlevede jeg første gang spørgsmålet blev stillet

Efter at være blevet førtidspensionist pr. 1/7 blev jeg for første gang stillet spørgsmålet.... Hvad laver du?

Til mit store held var svaret kommet til mig tidligere på dagen, og fik svaret med den største selvfølgelighed..

Jeg laver så lidt som muligt!

Det var åbenbart ikke et dumt svar (og helt i overensstemmelse med sandheden) Responsen var et enkelt NÅ! og så var snakken allerede videre ved et interessant emne.

Se sådan kom jeg gennem den første gang... hvad jeg gør den dag der er en der virkelig insisterer, overspringer nok med et interessant spørgsmål til spørgeren... noget de gerne vil tale om, så er alt glemt på et split sekund
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 05:48   #142
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Perfekt

Jeg kender den situ, og dit svar er et af de gode, så lidt som muligt
Jeg siger noen gange, stort set kun hvad at jeg har lyst til men du har også ret i at det er anderledes når at de begynder at spørge ind
Jeg tror også at man skal afveje om at man overhovedet gider
ofte er det bare et standardspørgsmål og hvorfor har man ofte den trang til at forklare undskylde
Der er mange muligheder man kan også svare lige nu lytter jeg til et røvhul eller man kan bare gå uden at svare præblemet med de lidt bizare svar er at så bekræfter man jo folk i at man er en værre en
Det er lidt ligesom at man har valget mellem at komme med en lang pæn forklaring som strengt taget måske ikke kommer dem ved
eller man kan bruge det lidt frække/grove svar og bekræfte dem i at man er en værre en
Man kan ikke bare sige pensionist så vil de omg spørge ind til omstændigheder og så er man tilbage til de lange søforklaringer

Sidst redigeret af viggo; 16-07-2011 kl. 05:59.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 12:33   #143
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser

Til mit store held var svaret kommet til mig tidligere på dagen, og fik svaret med den største selvfølgelighed..

Jeg laver så lidt som muligt!

Det var åbenbart ikke et dumt svar (og helt i overensstemmelse med sandheden) Responsen var et enkelt NÅ! og så var snakken allerede videre ved et interessant emne.
Den har jeg selv, og andre jeg kender, også brugt, også da jeg stadig var på kh.

Man skal bare være obs på, at nogen opfatter den som, at mennesker på kh og fp bare er dovne mennesker der ikke gider at lave noget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 14:13   #144
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
det er når at man ved at man bliver opfattet sådan at det er irriterende at føle at man skal forklare sig
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 17:25   #145
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
det er når at man ved at man bliver opfattet sådan at det er irriterende at føle at man skal forklare sig
Helt enig.

Jeg har en veninde, som også har kæmpet sig frem til en fp, i en periode kom hun af og til på et bilværksted, på et tidspunkt spurgte indehaveren af værkstedet hvad hun lavede, hun svarede, at hun levede af renterne.

Senere ansatte han en anden kvinde i fleksjob, til noget lettere forefaldende arbejde, min veninde blev meget skuffet, for dette job mente hun godt, at hun kunne have klaret (på det tidspunkt).

Dette sagde hun på et tidspunkt til ham med værkstedet og han blev meget ked af det, for han ville da meget gerne have ansat hende, men han troede jo, at hun havde så stor en formue, at hun kunne leve af renterne og derfor ikke var interesseret i et job.

Så man skal sg'i tænke sig om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 22:23   #146
greenpeace
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Lokation: silifke
Alder: 73
Indlæg: 18
Styrke: 13
greenpeace er ny på vejen
men for mange forholder det sıg saaledes at de fınder deres ıdentıtet gennem deres job og altsaa uden job ıngen ıdentıtet-det er faktısk lıdt synd for dem
spörgsmaalet maa være hvem/hvad er du? derudfra kan man saa danne sıg sıt ındtryk af personen og om der er grundlag for at fortsætte snakken.
Husk at problemet ıkke lıgger hos dıg som förtıdspensıonıst men hos dem som reagere negatıvt for de har da vırkelıgt et problem med at forstaa de större sammenhæng her ı lıvet.

Knus og kram
Yusuf
greenpeace er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 23:13   #147
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Det kan du og jeg godt blive enige om, men at sige at det er de andre der har problemet er jeg ikke enig i, det er os der skal forholde os til spørgsmålet
Hvad laver du så?
Man har kun tre muligheder
Rode sig ud i lange forklaringer, fordi der vil helt sikkert blive spurgt hvad fejler du
Lade være at svare
eller fyre noget smart af a la kun hvad jeg har lyst til ell lign
Ved de 2 sidste svarmuligheder bekræfter man dem i at man er en værre en
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 23:20   #148
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt enig.

Jeg har en veninde, som også har kæmpet sig frem til en fp, i en periode kom hun af og til på et bilværksted, på et tidspunkt spurgte indehaveren af værkstedet hvad hun lavede, hun svarede, at hun levede af renterne.

Senere ansatte han en anden kvinde i fleksjob, til noget lettere forefaldende arbejde, min veninde blev meget skuffet, for dette job mente hun godt, at hun kunne have klaret (på det tidspunkt).

Dette sagde hun på et tidspunkt til ham med værkstedet og han blev meget ked af det, for han ville da meget gerne have ansat hende, men han troede jo, at hun havde så stor en formue, at hun kunne leve af renterne og derfor ikke var interesseret i et job.

Så man skal sg'i tænke sig om.

Det var godt nok en af de bedre Vovse! Tak for den! Dejligt, vi osse kan bevæge os ud i det lidt mere humoristiske engang imellem. Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:16   #149
Ditten
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Alder: 37
Indlæg: 24
Styrke: 14
Ditten er ny på vejen
Jeg mødte engang en sød fyr til en fest, mens jeg stadig var filosofistuderende i Århus. Noget af det første han spurgte mig om var "hvad er din passion?" (uden at han vidste jeg var filosofistuderende) - og jeg synes virkelig det er sådan folk burde omformulere sig. I stedet for "hvad laver du", så burde de spørge, "hvad er din passion". Jeg synes egentlig det lød så smukt, og det var længe før jeg overvejede pension. I dag er jeg førtidspensionist som 24årig på grund af voldsom fibromyalgi og neurasteni, så det er begrænset hvor meget jeg er i stand til at gå op i mine passioner, men ellers har jeg det altid med at sige til folk at jeg er kunstner, skulptør og musiker, for det er jo det jeg bruger min energi på. At det så ikke er det, jeg får mine penge for gør jo ikke den store forskel. Det er stadig det jeg bruger min energi på
Ditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:42   #150
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Jeg melder mig også som tidliger skrevet på "fritidsforsker" ordningen Så sent som i går skulle jeg køre en bekendt på stationen som spørger til hvad jeg laver, hvortil jeg svare at jeg er sygemeldt pga. stress og kan herefter mærke at tavsheden breder sig det er åbenbart den måde folk inditificere sig på. Hvis man ikke har et job er der åbentbart ikke mere at snakke om
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad laver borgerrådgiver Toxic Alt det andet 2 23-02-2012 23:10
Hvad laver i andre? Klund De Unge 7 25-01-2011 20:57
Hvad laver du? ;) Trold Dit og Dat 45 31-12-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension