K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2016, 19:37   #51
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Så du mener ikke at folk selv har et ansvar for at finde en bolig der passer til deres indkomst?
Jo da, og mange kommuner har også det krav til folk, at for at få §34, skal de være skrevet op til ALLE de billige boliger, i mindst 2 boligforeninger.

Så det er jo ikke fordi folk ikke har prøvet.
Vi mangler simpelthen flere billige boliger
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:42   #52
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Tillader mig at citere dig:
"Det er faktuelt forkert i og med at der er underskud på statens "husholdningskonto", baggrunden for 2025 planen er jo netop at denne skal bringes i balance. "
Skal vi ikke sige at jeg udlægger hvad jeg mener? Jeg har endda forklaret dig hvordan det hang sammen i det indlæg, hvor du stiller spørgsmålstegn ved det..
Forstod du det ikke eller ignorerer du det med vilje?

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jo da, og mange kommuner har også det krav til folk, at for at få §34, skal de være skrevet op til ALLE de billige boliger, i mindst 2 boligforeninger.

Så det er jo ikke fordi folk ikke har prøvet.
Vi mangler simpelthen flere billige boliger
Man kunne flytte til et andet område eller dele en bolig med andre..
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:49   #53
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Jeg skal ikke prioritere hvordan andre mennesker skal bruge deres penge, hvis de prioriterer det at gå på restaurant over noget, så skal de da have lov til det.
Overførselsindkomsterne er meget høje i Danmark, hvis du vil have et eksempel så tag Carina sagen.
Jeg spurgte:
Du kunne vel ikke definere hvad du mener er værdigt og hvad der er luksus ?

Du svarede:
Cigaretter, rejser, alkohol, restaurantbesøg osv.

Jeg bad dig ikke om at prioritere andres penge, jeg bad dig definere det beløb i kr. og øre som er værdigt og det beløb der betragtes som luksus.
Det var dig selv der gav det svar at det er luksus når personen på pension har råd til ferie og restaurantbesøg osv. det var dig selv som begyndte at prioritere andres penge som du efterfølgende vælger at beskrive det.

Du har bare stadigt ikke svaret på mit spørgsmål, derfor stiller jeg det igen, kunne du være venlig at definere det beløb som du betragter som værdigt og det beløb som er luksus ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:50   #54
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Man kunne flytte til et andet område eller dele en bolig med andre..
https://www.danmarkbolig.dk/
Kig forbi denne side.
Det er den regeringen henviste til, ang antallet af ledige boliger.
Hvis vi snakker forsørgere, mener regeringen at maks husleje på 6200 kr er passende. Så begræns søgningen til det.
Så er ældrebolig og ungdomsbolig selvfølgelig ikke muligt, hvilket begrænser resultatet yderligere.
Enkeltværelse tja, der er tale om familier, men lad os forsøge at få et optimistisk tal, så vælg den også.

Der er så 822 ledige boliger. (På landsplan)
MEN prøv at kigge nærmere på de enkelte boliger.
Det gjorde jeg ved de 40 ledige i Odense kommune.
Maks 2 af dem var reelt ledige.

Jeg skrev undrende til indehaverne af hjemmesiden. De beklagede meget, men da det er boligforeningerne der skal opdatere oplysningerne til dem, og de ikke var særlig gode til det, var resultaterne desværre meget misvisende.

Så hvilke områder skal folk mere præcist flytte til?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:53   #55
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Man kunne flytte til et andet område eller dele en bolig med andre..
Ja, halli, hello man kan da man bare flytte, for en flytning er gratis, og så kan man da bare overlade de kommuner der i forvejen har rigeligt at se til, at betale fremover.

Jeg skrev til dig, hvor jeg gjorde dig til en meget humoristisk figur, og det bliver mere og mere sjovt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:53   #56
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg spurgte:
Du kunne vel ikke definere hvad du mener er værdigt og hvad der er luksus ?

Du svarede:
Cigaretter, rejser, alkohol, restaurantbesøg osv.

Jeg bad dig ikke om at prioritere andres penge, jeg bad dig definere det beløb i kr. og øre som er værdigt og det beløb der betragtes som luksus.
Det var dig selv der gav det svar at det er luksus når personen på pension har råd til ferie og restaurantbesøg osv. det var dig selv som begyndte at prioritere andres penge som du efterfølgende vælger at beskrive det.

Du har bare stadigt ikke svaret på mit spørgsmål, derfor stiller jeg det igen, kunne du være venlig at definere det beløb som du betragter som værdigt og det beløb som er luksus ?
Jeg har givet dig et svar, at du ikke føler at jeg har besvaret det "ordentligt" er egentlig irrelevant for mig. I en debat kan du ikke kræve at jeg skal komme med et budget. Det her er en debat så må du komme med uddybende spørgsmål og argumenter, i stedet for at være fornærmet og kræve et bestemt slags svar.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
https://www.danmarkbolig.dk/
Kig forbi denne side.
Det er den regeringen henviste til, ang antallet af ledige boliger.
Hvis vi snakker forsørgere, mener regeringen at maks husleje på 6200 kr er passende. Så begræns søgningen til det.
Så er ældrebolig og ungdomsbolig selvfølgelig ikke muligt, hvilket begrænser resultatet yderligere.
Enkeltværelse tja, der er tale om familier, men lad os forsøge at få et optimistisk tal, så vælg den også.

Der er så 822 ledige boliger. (På landsplan)
MEN prøv at kigge nærmere på de enkelte boliger.
Det gjorde jeg ved de 40 ledige i Odense kommune.
Maks 2 af dem var reelt ledige.

Jeg skrev undrende til indehaverne af hjemmesiden. De beklagede meget, men da det er boligforeningerne der skal opdatere oplysningerne til dem, og de ikke var særlig gode til det, var resultaterne desværre meget misvisende.

Så hvilke områder skal folk mere præcist flytte til?
Du kunne starte med at kigge ud af de store byer.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:57   #57
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Skal vi ikke sige at jeg udlægger hvad jeg mener? Jeg har endda forklaret dig hvordan det hang sammen i det indlæg, hvor du stiller spørgsmålstegn ved det..
Forstod du det ikke eller ignorerer du det med vilje?
Jeg ved godt at du mener, at topskattelettelser ville føre til et plus i sidste ende, og at de derfor vil finansiere sig selv.
Men så vidt jeg har forstået, er det baseret på teorier.

Jeg har en anden teori:
Hvis nu man i stedet for at tage penge fra kontanthjælpsmodtagere, brugte lidt ekstra penge, på indsatser der fik folk tættere på arbejdsmarkedet?
Over halvdelen af dem er jo vurderet aktivitetsparate, så de kommer ikke i arbejde af, at de bliver hjemløse eller ikke har råd til at gå i behandling.

Hvad nu hvis man, i stedet for at antage at folk ikke er i arbejde, pga en for lille gevinst, spurgte folk?
Altså måske lavede en spørgeundersøgelse: "Hvorfor er du ikke i arbejde?"
Mange ville måske svare at de er syge, og så må vi jo hjælpe dem.
Nogen vil måske sige at de er dårlige til at skrive ansøgninger, jamen så lad dem få nogen kurser i det.
Nogen vil måske sige at de mangler noget uddannelse, for at blive taget i betragtning til jobs. Jamen så lad os se hvad de har af muligheder for det.

Og ja, nogen vil måske svare, at det er fordi det ikke kan betale sig økonomisk. Men jeg tror at det antal, vil være ekstremt lavt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Du kunne starte med at kigge ud af de store byer.
Prøv selv at udvælge nogen mindre byer på siden, og se hvor mange af de "ledige" boliger, er reelt er ledige
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:59   #58
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Ja, halli, hello man kan da man bare flytte, for en flytning er gratis, og så kan man da bare overlade de kommuner der i forvejen har rigeligt at se til, at betale fremover.

Jeg skrev til dig, hvor jeg gjorde dig til en meget humoristisk figur, og det bliver mere og mere sjovt.
Så du mener at staten skal løse alle udfordringer?
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:01   #59
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Jeg har givet dig et svar, at du ikke føler at jeg har besvaret det "ordentligt" er egentlig irrelevant for mig. I en debat kan du ikke kræve at jeg skal komme med et budget. Det her er en debat så må du komme med uddybende spørgsmål og argumenter, i stedet for at være fornærmet og kræve et bestemt slags svar.
Jo, du kan da bare spørge Joachim. han ved præcist at en enlig mor med 4 børn har: 24.000 kr. udbetalt.

Han er jo din Gud, og så er det ligegyldigt hvad alle os jordfræsere siger, for han er altvidende. Det er nyt for mig, at gud har en enægget tvillingebror.
Det kan man lave mange interessante forsøg med.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:02   #60
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Prøv selv at udvælge nogen mindre byer på siden, og se hvor mange af de "ledige" boliger, er reelt er ledige
Ja fordi det er jo det eneste man kan søge efter boliger i dk, folk må altså også tage noget ansvar selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jo, du kan da bare spørge Joachim. han ved præcist at en enlig mor med 4 børn har: 24.000 kr. udbetalt.

Han er jo din Gud, og så er det ligegyldigt hvad alle os jordfræsere siger, for han er altvidende. Det er nyt for mig, at gud har en enægget tvillingebror.
Det kan man lave mange interessante forsøg med.
Hvorfor er du så bitter? Hvis det er det eneste du kan bidrage burde du holde dig ude af denne debat.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension