K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2011, 17:20   #1
Ratata
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ratata er ny på vejen
Chance for flex job??

Hejsa allesammen...

Jeg vil lige hører hvordan i vil vurdere mine chancer for flex job, og hvor lang tid man skal forvente der går inden man får svar

Okay her er lidt info om mig, da jeg var 4 fik jeg minigitis som jeg næsten døde af, og det har givet mig hukommelses/koncentrations besvær, og lettere motoriske problemer...

Tilbage i 07 fik jeg bevilliget revalidering pga de problemer, men dagen inden jeg skulle være begyndt, der var jeg udsat for et grimt hjemme røveri, og gidseltagning i 3 timer med 6 våben og håndjern...

Nu har jeg så lige været til samtale, og fået dette brev:
-----------------------------------------------------

Claus Fontenay vurderer pt.´s tilstand som præget af posttraumatisk belastningssyndrom af lettere grad, ligesom pt. findes at opfylde de diagnostiske kriterier til en personlighedsændring efter katastrofeoplevelse. Tilstanden har stået på i mere end 2 år ved Claus Fontenays erklæringsudfærdigelse, hvorfor tilstanden defineres som værende varig.

På det foreliggende bliver det min vurdering, at pt. fremstår med forholdsvis beskedne deficit hvad angår hukommelse. Endvidere fremstår pt. med en personlighedsændring efter katastrofeoplevelse. Således oplever pt. sig med øget irritabilitet og vredesudbrug ved selv små frustrationer og emotionel labilitet. Ved fremtidig arbejdsplacering af denne pt. bør der tages hensyn til arbejdsmiljø, idet arbejdsmiljøet skal være præget af minumal psykisk stresspåvirkning. Arbejdsopgaverne bør være simple, enkle, let forståelige. Pt vil givetvis have vanskeligheder ved at honorere krav om arbejre i større teams.

-------------------------------------------------------------------------

Hvordan vil i vurdere mine chancer for at blive bevilliget flex ud fra de oplysninger??

På forhånd tak for hjælpen
Ratata er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 17:56   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, jeg tror da godt du kunne være kandidat til flex.

Men du bliver nødt til at fortælle hvad der er sket siden hjemmerøveriet og den revalidering der gik i vasken...
Har du været i arbejdsprøvninger og hvad viste de? Eller har du haft job? Og lignende.

Og velkommen til K10
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 18:01   #3
Ratata
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ratata er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Tja, jeg tror da godt du kunne være kandidat til flex.

Men du bliver nødt til at fortælle hvad der er sket siden hjemmerøveriet og den revalidering der gik i vasken...
Har du været i arbejdsprøvninger og hvad viste de? Eller har du haft job? Og lignende.
Jamen jeg har været i et par arbejdsprøvninger, og de gik som sådan ok, så længe vi holdt os ved korte dage... Kom jeg længere op i timer, lavede jeg flere og flere fejl, og stressede bare rundt...

Den revalidering skete der jo ikke mere med da jeg som sagt dagen inden røveriet skulle være begyndt, og jeg har gået sygemeldt i 3 år

Ratata er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 18:06   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du selv gerne vil have flex, tror jeg chancerne er gode..

Kommunerne foretrækker at sende folk i flex frem for at give dem pension.

Noget helt andet er så om du kan finde et flexjob du vil trives i med de problemer du har...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 18:18   #5
Ratata
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ratata er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du selv gerne vil have flex, tror jeg chancerne er gode..

Kommunerne foretrækker at sende folk i flex frem for at give dem pension.

Noget helt andet er så om du kan finde et flexjob du vil trives i med de problemer du har...
Jeg vil gerne over på flex... Jeg hader bare at tøffe rundt derhjemme, men ja med mine aggressions problemer, så er det jo selvfølgelig et problem...

Vil skyde på de bedste chancer for at finde et flex job som vil passe mig er ved enten et computer værksted, eller ved fx telecare da jeg inden for de 2 områder er ret godt udrustet, med en stor ekspert viden og kompetancer...
Ratata er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 08:47   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Ratata

Synes det er en fin udtalelse du har fået af psykiater. Klart formuleret og den sidste del som er fremadrettet ang. arbejde og arbejdsmiljø er væsentlig.

Men du skriver selv kun korte dage uden at def. dette nærmere, hvilket dels er centralt i forhold til om fleksjob er en reel mulighed set i chancerne for at få et job m. måske meget lavt timeantal.

Ligesom din ændrede personlighed, hvor psykiater skriver flg.:
Citat:
bør der tages hensyn til arbejdsmiljø, idet arbejdsmiljøet skal være præget af minumal psykisk stresspåvirkning. Arbejdsopgaverne bør være simple, enkle, let forståelige. Pt vil givetvis have vanskeligheder ved at honorere krav om arbejre i større teams.
Hvor du skal huske på, at du i dine arbejsprøvninger er i et beskyttet miljø, som ikke altid kan modsvares ude i det virkelig arbejdsmiljø. Det vil derfor være yderst relevant, at du ud over at finde en arbejdsfunktion du kan bestride, også finder en arbejdsplads, hvor disse hensyn kan tilgodeses, dvs. alle i dit arbejdsmæssige nærmiljø skal være indstillet på, at du har disse hensyn og ikke kun ledelsen.

Hvorfor du bør overveje dette i forhold til pc'værksted og telecare, og bestemt også om der er deadlines, hvilket vil kunne stresse dig.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 13:04   #7
Ratata
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ratata er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Ratata

Synes det er en fin udtalelse du har fået af psykiater. Klart formuleret og den sidste del som er fremadrettet ang. arbejde og arbejdsmiljø er væsentlig.

Men du skriver selv kun korte dage uden at def. dette nærmere, hvilket dels er centralt i forhold til om fleksjob er en reel mulighed set i chancerne for at få et job m. måske meget lavt timeantal.

Ligesom din ændrede personlighed, hvor psykiater skriver flg.:


Hvor du skal huske på, at du i dine arbejsprøvninger er i et beskyttet miljø, som ikke altid kan modsvares ude i det virkelig arbejdsmiljø. Det vil derfor være yderst relevant, at du ud over at finde en arbejdsfunktion du kan bestride, også finder en arbejdsplads, hvor disse hensyn kan tilgodeses, dvs. alle i dit arbejdsmæssige nærmiljø skal være indstillet på, at du har disse hensyn og ikke kun ledelsen.

Hvorfor du bør overveje dette i forhold til pc'værksted og telecare, og bestemt også om der er deadlines, hvilket vil kunne stresse dig.

Mange hilsner

Gunvor
Med korte dage mener jeg ca 4 timer...

Og i flere af mine arbejdsprøvninger har det ikke været i et beskyttet miljø (Det skyldes hende gåsen som jeg havde tidl, som så flot på alle papire fra neuropsykologer, psykolog, hypnoterapeut, læge) som matchede mig om til match gruppe 1... Jeg er igen match gruppe 3

Så har haft 2 arbejdsprøvninger i ikke beskyttet miljø, den ene ved et computer værksted i Esbjerg...

Det gik faktisk rigtig godt når jeg var nede på en 3-4 timer... Med chefen var så en anden sag, og derfor var vi nød til at afbryde forløbet da jeg ganske enkelt ikke ville have en voldsdom pga en arbejdsprøvning, det var det simpelthen bare ikke værd...

Så længe jeg får en opgave ad gangen og ikke blive taget fra arbejdet, så går det fortrinligt, jeg kan gå rigtig i dybden med det, så længe jeg har interessen for det... Kan dog slet ikke engagere mig hvis det ikke siger mig en skid
Ratata er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mon en chance? Dame At søge førtidspension 9 23-02-2013 01:26
Har jeg chance for enten flex eller førtidspension??? malenemuz Alt det andet 9 22-03-2011 00:35
har jeg en chance på en § 17?? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 22-01-2011 23:53
Har jeg en chance ? fra flex til ftp ? mariakristine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-11-2010 21:48
chance for ftp CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 06-07-2010 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension