K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2010, 23:43   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det du bør gøre er at be de der foretager arbejdsprøvningen skrive under på, erstatningsansvar i for bindelse med forværring af eksisterene tilstand.

Du sørge for at påpege behovet for denne stå-støtte stol, og at den mod forvendtning ikke er fremskaffet, hvorfor du ikke selv kan tage ansvaret for følgerne osv.

Der sker det at du enten får støtte stolen prompte, eller afprøvningen bliver udsat indtil det er på plads.

Og det er dit helbred, der er vigstigst i denne sammenhæng. Du skal leve med det resten af livet. går ovenstående, for din egen skyld.
Evt be dem om lægeudtagelse, hvis de ikke forstår vigtigheden, men husk SKRIFTLIG.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 00:07   #12
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Mødte på job mandag morgen og så til min glæde en stor buket blomster på mit skrivebord

Tænkte at de havde dårlig samvittighed fordi de endnu ikke havde skaffet en stå-støtte stol (er et af mine skånehensyn)

Jeg opdager så at det slet ikke er mit hæve-sænke bord men et nyt bord - der er kommet en ny medarbejder, som har overtaget min plads.

Mit hæve-sænke bord er sat ud i kopirummet, som skal være min fremtidige arbejdsplads.

Her er et rigtigt dårligt indeklima og det er umuligt for mig ar åbne vinduet (skal kravle hen over bordet for at nå vindue) Jeg er super følsom overfor dufte og lyde og er gået hjem hver dag med en knaldende hovedpine.

Jeg står (mangler stadig en stol efter 6 uger) med ryggen til døren i kopirummet og kan svagt høre mine kollegaer på kontoret snakket sammen - jeg føler mig for alvor tilovers og i vejen

Jeg har mailet sagsbehandler om de nye problemer men har ikke hørt fra hende.

Jeg tør ikke brokke mig da jeg jeg så vil fremstå som usamarbejdsvillig.

Min lyst til at yde max, som jeg er blevet pålagt kan ligge på et meget lille sted - jeg skal virkelig hive mig selv opved håret.

Mine rygsmerter bliver værre og værre - lægen mener det kommer af at stå for meget op.

Er det ok at blive sendt i praktik/afklaring under disse forhold??
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 01:37   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nej det er det bestemt ikke.
der er i arbejdsmiljøloven forbud mod at arbejde under sådanne vilkår er jeg ret rimelig sikker på..

og udover det så tager det jo ikke hensyn til dine skånebehov.
og så tangere det jo en form for mobning... tænk at blive smidt derud, helt alene..

selvom du er pålagt at yde max.. betyder det jo ikke at du skal yde mere end du kan. det er der ingen som kommer og takker dig for senere..

tal med din læge hurtigst muligt. og gerne en evt. fagforening.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:35   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Min første tanke gik ligesom Huldra også på at det er mobning... eller afstraffelse .. Det er jo næsten ligesom når man ser en film hvor ungerne får en røffel og bliver smidt ind i kosteskabet med døren smækket i..
Det er bare IKKE ok..

Så du skal simpelthen ha fat i din fagforening .. ring til dem i morgen.. bed dem evt om at komme med det samme og se dit nye arbejdsrum.. og så kan du også kræve at din sagsbehandler kommer ud og ser hvad det er for et sted hun sender folk ud i...

Gad vide hvor mange penge et praktiksted .. arbejdsprøvningssted får for at ha en... (i kopirummet) - de skal ihverfald ikke selv betale for de hjælpemidler som du skal bruge..

Håber sørme at der kommer orden på det hele...


Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 11:31   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nu er jeg ikke helt inde i din sag, og orker ikke lige at læse op på den, men jeg sidder og tænker, noget med at du bør tage billeder af din arbejdsplads (altså kopirummet), så det f.eks. kan ses hvor vinduet sidder o.s.v.
Sådan at du kan dokumentere forholdene.

Send billederne til din sagsbehandler, påpeg endnu engang at du stadig ikke har fået din stol.

Snak med din læge, så du har ham/hende i ryggen.

Send en reel klage (skriv tydeligt at det er en KLAGE), hvori du klager over, at dine skånehensyn ikke bliver respekteret, og at du derved ikke får mulighed for at afprøve hvor meget du reelt kan arbejde, og at arb.prøvningen derfor vil give et misvisende resultat.

Og overvej så, at skrive til sagsbehandleren, at du agter at møde op på arb.pladsen i henhold til jeres aftaler, men så længe forholdene ikke er i orden agter jeg også at gå igen. Eller noget i den stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 23:18   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tilkald øjeblikkelig Arbedsskadestyrelsen, Miljøtilsynet eller lignende:

Du risikerer at pådrage dig hjerneskade i printerdampe og jeg mener ikke, det er tilladt at opholde sig i et kopirum i længere tid af gangen.

Du har allerede hovedpinen!

Og dit skånebehov respekteres ikke!

Du behandles dårligere end et dyr!

Du burde gå til pressen: Din kommune bør skamme sig!

Men oplys din kommune (socialchefen) om forholdene, det kan være, at den ikke er klar over det.

Reagerer kommunen ikke promte, SKAL du selv agere.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 21:31   #17
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
realitetsteste kommunikationen

Har så lige været hjemme et par dage efter samråd med fagforening og skal møde igen i morgen.

Printer er flyttet ud af rummet hvor jeg skal arbejde og der bliver foretaget en arbejdspladsvurdering.

Min sagsbehandler mener jeg modarbejder virksomhedspraktikken/afklaringen (fordi jeg ikke vil være i kopirum) og truer med at stoppe ledighedsydelse (måske har hun allerede gjort det, der er ingen penge kommet ind på kontoen).

Hun skriver bl.a. at jeg ser mig selv som førtidspensionist - noget jeg helst ikke gør og noget jeg ikke har diskuteret med hende

Hun slynger om sig med ord jeg ikke forstår og her kan jeg bruge lidt hjælp

Hvad betyder:

"Jeg vil fastholde at såvel arbejdstager som arbejdsgiver har forpligtelse til at realitetsteste kommunikationen".

Jeg står helt af overfor ting jeg ikke forstår - desværre - nogen der kan hjælpe mig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 21:41   #18
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
"Jeg vil fastholde at såvel arbejdstager som arbejdsgiver har forpligtelse til at realitetsteste kommunikationen".
Fra Arbejdsevnebogen side 6 :

• Sagsbehandleren skal være opmærksom på,

hvilket sprog sagsbehandleren anvender i dialogen med borgeren,

herunder at sagsbehandleren anvender et sprog,

der giver mening for borgeren og uden forvaltningens interne ord og begreber.



Jeg ville sgu have spurgt, hvad hulme, hun mente !

Men oversat er det vel noget i retning af, at du og arbejdsgiver skal snakke sammen ?

DEN sagsbehandler ville jeg KLAGE over !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 00:11   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Sådan, Florken!

God bless you, at du kan finde paragrafferne frem!

Tumnus, undskyld, jeg kom til at vrøvle med hensyn til instanser, der burde se på forholdene: Det var Arbejdstilsynet, jeg mente.

Du må virkelig sætte hælene i for den behandling, du udsættes for. Godt at du nu har din fagforening inde over.

Siger du ikke fra, så bliver den næste behandlet lige så dårligt som du.

Din sagsbehandler optræder i den grad uforskammet og bryder regler, som Florken så fint påpeger. Jeg ville sige den sagsbehandler op.

PAS PÅ DIG SELV!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 08:13   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tumnus er lidt målløs over at læse om de ting du udsættes for og at du har fagforeningen med inden over , hvad hulen foretager de sig ??

Når du skal i arbejdsprøvning skal du bede om en kontrakt som beskriver dine skånehensyn, formål og timeantal ...

og kommunen skal så skaffe dig de ting der er påkrævet for at dine skånehensyn overholdes .. det vil sige at den stol hvis den er et skånehensyn så skal kommunen sørge for at den er der inden de kan forlange at du går igang.

Jeg sidder som mangeårig sikkerhedsrepræsentant og får kaffen galt i halsen når du skriver om "dit" kopi rum , det er død ulovligt at du sidder i det rum, hvad med luften derinde og hvis du ikke kan komme til vinduet , så er det brandudgange der spærres (igen hvad fanden laver din fagforening )

Hvis du hver dag går hjem pga lyde og dufte du ikke kan tåle så er det en sygemelding der skal til ...

din sagsbehandler skriver til dig ...


"Jeg vil fastholde at såvel arbejdstager som arbejdsgiver har forpligtelse til at realitetsteste kommunikationen".

I min verden betyder det at hun vil have at du selv skal snakke med dit sted om at komme ud af kopi rummet, men har du gjort det så er det hendes pligt at gribe ind ...

i følge retssikkerhedsloven

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.


ergo hun skal sq tale dansk så det er til at forstå ...

Sæt dig ned og beskriv dit arbejdssted, send det til hende, skriv hvad du selv har gjort for at få ordnet forhold, skriv til hende at du gerne vil have at de billeder ind i din sag og få så aktindsigt ..

skriv også til hende at du gerne vil have at hun skriver til dig at kommunen tager ansvar for evt forværringer i dit helbred.

Og at du gerne vil have at hun taler og skriver et dansk til dig som du forstår..

Hvis hun har truet dig med din ledighedsydelse så bed om at få det på skrift hun skal ikke true mundtlig hun skal true på skrift med love og § ...

jeg er fandme sur og kunne godt tænke mig at møde den sagsbehandler men endnu mere chokket er jeg over at høre at du har fagforeningen med , de burde ud og stoppe den prøvning med det samme ...

på din arbejdsplads skal der være en sikkerhedsrep , find vedkommen og få denne til at kigge på sådanne ting som brand sikkerhed, nødudgange, udluftnings muligheder og tilgængelighed ... det her lyder sq for tosset ...

Det er det eneste jeg lige vil tillægge da du har fagforeningen inden over og jeg forventer og formoder at de hjælper dig , så vil ikke forvirre dig endnu mere , men det her er ikke ok og du skal ikke finde dig i det og du skal til din fagforening med arbejdstedsbeskrivelse og gerne billeder , så de kan se hvad det er du udsættes for ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring om flexjob petra1919 Spørgsmål ang fleksjob 4 30-04-2013 08:40
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
Hjælp til lidt afklaring ang. Flexjob, pension Hans1979 Spørgsmål ang fleksjob 3 23-07-2009 18:40
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension