K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2014, 22:16   #1
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Flere penge i praktik

Jeg har opdaget at jeg får knap 2500 mere udbetalt efter jeg er kommet i praktik . Er det korrekt eller bør jeg henvende mig og fortælle at der er sket en fejl ? Mvh Heidi kitt
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 02:01   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er mange forskellige modeller - nogle får lidt penge ud af at være i praktik, andre får ikke nogen penge osv. Så lige her er der ikke en gylden regel.
Så jo, du står nok bedst hvis du lige skriver en mail, og spørger om alt er som det skal være - mere så der ikke er sket en fejl, og du pludselig skal betale en masse penge tilbage, fordi du har ladet det passerer.
Endelig kan det jo også være penge du reelt har ret til. Er du fx i praktik som aktivitetsparat (og under 30 år), får du jo et ekstra tillæg hver måned. Så der er flere muligheder (jeg kender jo ikke lige din sag). Ej heller din alder.

Håber i hvert fald det er penge ekstra du må beholde, da det sikkert må lune dejligt

Lad os høre hvad der videre sker, måske oplever andre noget tilsvarende.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 07:30   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sikkert et kørsel tillæg dette r der mange der får, i mange forskelige priser min mand skulle køre 4 km 3 gange ugeligt fik 900 kr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 07:48   #4
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Måske det er det nye skattekort, det har hos mig givet noget extra??
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 07:50   #5
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg er 36 år. Har fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger pga. En stationær ryglidelse efter ødelagt nerve ved diskoprolaps. Må vist hellere ringe og høre dem ad når de åbner om lidt så jeg ikke pludselig skal betale en masse penge tilbage hvis det i virkeligheden er en fejl. Synes i forvejen at man får mange penge som sygemeldt . Selvfølgelig ikke så høj en løn som da jeg arbejded men alligevel 24000 før skat . Det synes jeg er mange penge i forhold til hvor effektiv jeg er på arbejdsmarked.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 08:18   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det lyder godt af mange penge , læste det som 250
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 08:26   #7
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Smiler ... Ja hvis det kun havde været 250 kr . I sygedagpenge så havde jeg da først ligget ned... Men synes det mange penge at få for ikke at yde noget til samfundet . Så jeg vil ringe til dem her om en halv time når de åbner og høre hvor fejlen ligger . For der er nok nogen som har mere brug for de penge end mig .

Der står på min praktik seddel i højre hjørne noget med paragraf 42 er der nogen som ved hvad det så er gældende og hvad det eksakt betyder ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 09:35   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er måske fordi du er i alm praktik.

Der skulle være afkrydset "korte vejledning og/eller afklaringsforløb".

Det er muligvis derfor du har problemer med at få hjælp til indretning samt kørsel!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 10:24   #9
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det har jeg ikke bidt mærke i hvad der står . Det kan jeg lige tjekke op på når jeg har fri .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 13:06   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg er 36 år. Har fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger pga. En stationær ryglidelse efter ødelagt nerve ved diskoprolaps. Må vist hellere ringe og høre dem ad når de åbner om lidt så jeg ikke pludselig skal betale en masse penge tilbage hvis det i virkeligheden er en fejl. Synes i forvejen at man får mange penge som sygemeldt . Selvfølgelig ikke så høj en løn som da jeg arbejded men alligevel 24000 før skat . Det synes jeg er mange penge i forhold til hvor effektiv jeg er på arbejdsmarked.
http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser...edagpenge.aspx

du kan højst få 16300 kr. før skat

så hvis du får de 24000 kr. før skat er der noget helt galt

med mindre du også får fra en forsikring
den bliver nemlig ikke modregnet på sygedagpenge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension