K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2011, 09:21   #1
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Erfaringer med CSV søges

Hej

Vil høre om der er nogen af jer her på k10, der har erfaringer med CSV i Århus? CSV er en skole for voksne mennesker med psykiske vanskeligheder.

Jeg blev jo førtidspensionist den 1.10.2011, og lider bla. af angst, der gør at jeg meget sjældent kommer ret meget ud af hjemmet, så jeg går og overvejer om CSV kunne være noget for mig.

Jeg er desuden meget interesseret i evt. andre forslag til stille og roligt at komme lidt mere ud i verden
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 13:37   #2
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg har aldrig gået der, men jeg har været forbi og kigge samt været til forsamtale (mest for at se hvad stedet gik ud på).
Der virker til at være en god stemning.
Ellers ville jeg have kunnet anbefale Katrinebjerg hvis det stadig eksisterede (men de skulle selvfølgelig fyre alle medarbejderne og hive Annagade derop fordi, ups, nu var der jo ikke noget tilbud i det nordlige Århus ). Jeg ved ikke hvordan der er nu, men kunne være at du også skulle prøve at tjekke det ud?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 19:21   #3
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
CSV Århus

Hej,

Jeg gik i CSV Århus som er en meget dejligt sted at være og læse. Det var mange spændende kurser og en velfungerende værksted. Vi havde en god samvær i gruppen. For mig var det godt at se at jeg er ikke alene med mine problemer. Jeg har også udviklet mig meget i de 2 år.

Skolen kører efter "recovery" principet og det tager meget hensyn af individuelle behov.

Prøv en samtale med dem. CVS kan varmt anbefales!

Barbara

PS: Katerinbjerg er lukket, ikke sandt?
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 22:13   #4
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Barbara Se meddelelser
PS: Katerinbjerg er lukket, ikke sandt?
Jo, desværre... kommunen skulle jo spare et eller andet sted, og så går det selvfølgelig ud over de psykisk syge.
Men så kom de i tanke om at, "hey! så er der ingen tilbud i det nordlige Århus". Nu ligger Annagade på Katrinebjerg(vej), og der er kun ansat en enkelt... resten er drevet af frivillige hvis jeg har forstået det rigtigt.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 01:34   #5
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Både CSV og Lille Skole for Voksne kan varmt anbefales. Har gået begge steder.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 12:12   #6
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar

Jeg har nu fået en tid til samtale på CSV sidst i næste måned, og er meget spændt.

I andre der har gået der, er I på førtidspension? Hvis I er, skal man så give kommunen besked om at man kunne tænke sig at komme på CSV?

Jeg er jo næsten lige blevet bevilliget førtidspension, og vil ikke have at vide, at jeg pludselig har en arbejdevne, fordi jeg går på en skole nogle enkelte timer
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 12:26   #7
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg var vidst på kontanthjælp dengang jeg var til samtale, så blev tilbudt noget med ung, parat på livet eller til livet.

Det er tilladt at gå i skole nogle gange om ugen uden at det får konsekvens for din førtidspension. Jeg har netop fået papir fra min sagsbehandler om at det er okay at jeg starter på en uddannelse (jeg er nemlig også angst for at miste min pension p.g.a. min alder and what have we not).

Og jeg er sikker på at du ikke er den eneste førtidspensionist på CSV. :-)
Men ja, giv lige kommunen besked for en sikkerheds skyld. Og få det gerne på papir!
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer søges. BSR Alt det andet 66 02-03-2012 09:31
Neurologisk undersøgelse - erfaringer søges FacingTrouble Alt det andet 28 30-05-2011 08:30
Venlafaxine (Effexor), erfaringer søges? Enteneller Alt det andet 39 04-08-2010 14:03
erfaringer med medicin søges ville Alt det andet 19 13-06-2009 16:30
Søges, personer med erfaringer §84 Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-12-2005 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension