K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2011, 08:52   #1
JegHåber
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
JegHåber er ny på vejen
Et parti, som vender sig mod den økonomiske kynisme og kræver en anstændig behandling

Jeg vil gerne stemme på et parti, som starter deres valgfolder med:

”Pengene eller livet?

Naturligvis skal vi have styr på økonomien,
men penge er ikke alt.
Økonomien skal tjene det gode liv.
Kristendemokraterne vender sig mod
den økonomiske kynisme og kræver en
anstændig behandling af de udsatte.”

Jeg blev førtidspensionist d. 1. maj. Jeg synes det var meget hårdt at være igennem det kommunale afklaringssystem. Det er hårdt at mærke, at økonomien sættes så højt i forhold til mig som menneske.

Jeg synes det er nedværdigende at se nyheder mv., for gang på gang, er jeg et samfundsproblem.

Hvem vil tale med min stemme i folketinget?

Jeg vil gerne stemme på en politiker, der ”kræver en anstændig behandling af de udsatte”. ”Kristendemokraterne kæmper for familien, de små fællesskaber og de socialt svageste.”

”Kristendemokraterne ønsker et solidarisk samfund baseret på medmenneskelighed og anstændighed. Et samfund der tager udgangspunkt i, at alle mennesker er unikke og har uendelig værdi. De hjemløse, de sindslidende, misbrugerne og andre udsatte grupper skal ikke betale prisen for finanskrisen.”

Kristendemokraterne siger ”alle mennesker er lige værdige”.

Det er klart, at kristendemokraterne vil være et lille parti i folketinget, men jeg ville så nødig undvære den holdning i folketinget. Vil du undvære den?

PS – jeg plejer ikke at være kristendemokraternes trofaste vælger. Jeg plejer at have min egen holdning til hvem, jeg ønsker, skal vinde valget. Jeg stemmer ikke på dem, fordi jeg er kristen. Jeg vil stemme på kristendemokraterne, fordi jeg vil have det menneskelige i folketinget.

Citaterne er fra Kristendemokraternes valgfolder, som jeg har fundet på partiets hjemmeside, og som visse steder bliver delt ud med posten.
JegHåber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 09:46   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Tjah - vi lever i et frit samfund og har retten til at stemme på, hvilken som helst af de partier der stiller op til valget.

Fint nok, at Kristendemokraterne "kræver en anstændig behandling af de udsatte" og udtaler "alle mennesker er lige værdige"

Det var nok derfor, at Kristendemokraterne stemte for, som tungen på vægtskålen - at vi fik ekstra toldere ved vore grænser - så dem som ikke er så "værdige" endda, kunne udelukkes fra DK på forhånd.

Fint og følsomt indlæg, er man Kristendemokrat - og man skal naturligvis stemme præcis som man føler for.

Jeg skifter også parti, men bliver i farven rød - denne gang bliver det Enhedslisten, som jo også har en holdning om, en anstændig behandling af de udsatte og alle mennesker er lige værdige.

Men vi får se - om det hele nytter noget, alligevel.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 10:18   #3
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
jeg håber.

kristdemokraternes medmenneskelighed ligner da meget df"s. de stemmer da for alle udlændingestramninger.

valgflæsk ser du over alt, jeg spørger bare hvem har styret dk de sidste 10 år, har nogen herinde fået det nemmere eller bedre de sidste 10 år??????
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 10:56   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Tankevækkende at høre Helle Thorning Schmidt idag udtale, at hverken enhedslisten eller de radikale ville få indflydelse, på S-SF politik.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 11:20   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
jasch det kan Helle og villy jo blive NØD til for de har ikke flertal uden, altså med mindre de da tror de kan blive enige med nogle fra blå blok, ooooog det skal vi nu nok ikke regne med kommer til at ske ret mange gange

Så den tager jeg ret op og ned, som en dumdristig udtalelse i et forsøg på at fange blå stemmer.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 11:30   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Tankevækkende at høre Helle Thorning Schmidt idag udtale, at hverken enhedslisten eller de radikale ville få indflydelse, på S-SF politik.
Det er muligt, at ingen vil få indflydelse på S og SF`s politik og det er rart nok at S og SF ikke er vendekåber der uden videre skifter politik. Men det bliver nok, meget meget svært, for S og SF at have mandater nok, til at føre præcis dèn politik de ønsker. Mon ikke de får brug for støttepartier, og så er det uundgåeligt at S og SF ikke i visse situationer må bøje af.

Dagpengene kan være et godt eksempel, bliver de radikale i dèn sag, tungen på vægtskålen - så kan S og SF godt glemme alt om deres egen politik, medmindre de selvfølgelig har mandatflertal.

Men det vil jeg lige godt se først.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 15:24   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
det eneste tidspunk et parti kan sige alt det vi lvoer jer bliver gjort er hvis de fol magten alene med andre ord det vil aldrig ske.så de skal give for at få hjælp.og alle ved når nu hvilken som hels minister vi får.kommer en uge efter valget ca og siger vi har lige kigge mere på det vi bliver nød til at gøre sådan og sådan osv.
men lige meget hvem vi får så er begge forslag fulde af **** holder ikke vand. 2+2=4 men ved dem er 2+2=8 de troer hvis landet skal køres på vi regner med 30000 mere arbejdspladser i det f'rste 6 md og regner med kun 150 får FP osv.hold da op vågn op det er sluder.

jeg er stadig i tvivl men helst sikkert det bliver ikke willy eller helle der får mit kryst

også derfor komunernes økonomi ikke holder stik de regner med flere i job mindre på FP osv.men virkeligheds verden man kan ikke se ind i fremtiden
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Thorning vender Enhedslisten ryggen halse Politik og Samfund 19 05-03-2012 17:58
Enhedslisten - et sødt parti logikeren Politik og Samfund 1 11-01-2012 11:21
Forbyd et parti logikeren Politik og Samfund 9 11-05-2011 17:42
SÅ vender vi kanonerne - paragraffer du kan politianmelde efter L.S. Alt det andet 12 17-02-2011 17:47
Nyt dansk parti Stella Politik og Samfund 2 14-03-2008 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension