K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2010, 14:28   #61
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
Hejsa så er man blevet ringet op af sin jobkonsulet at jeg skal stoppe arbejdsprøvning på fredag og mandag skal jeg starte på vores kolbøtte fabrik som de kalder det, der ligger ingen papir til grundlag for hverken flex eller pension og den vurdering de har lavet der hvor jeg er i praktik nu kan ikke bruges eller så vil de ikke bruge mine papir, skal have lavet ny RP profil da de ikke har en på mig, har fået lavet en og har kopi men der skulle altså laves en helt ny, er så ked af det, de har lave mine papir fra de forskellige steder men får bare at vide der ikke ligger noget til grundlag for hverken flex eller pension selv om først lavede vi ansøgning til flex men den sendte de aldrig ind da de mente det skulle være pension og ikke nok med det så min jobkunsolent har fået nyt job pr 1 april, så ender man med en ny endnu engang, min læge har selv sagt at jeg ikke kan klare ret meget mere da jeg er syg konstant pga press og jeg ikke ved hvor jeg står, er på pencillin/antibiotika hele tiden.
Hej nille
Det var da noget mærkeligt noget, at de siger, at de ikke kan bruge din nuværende arbejdsprøvning til noget.... En arbejdsprøvning er vel en arbejdsprøvning, så det forstår jeg ikke. En arbejdsprøvning er med at få vurderet din arbejdsevne.
Synes det er synd for dig. Hvis du overvejer at klage over det her, så vil jeg gerne hjælpe dig med at lave en udkast, som du kan sende til jobcentret samt borgmesteren eller en anden.
Din læge må støtte dig hele vejen, og hvis din læge mener, at det her gør dig værre og værre, så synes jeg da, at lægen skal skrive et brev til centret og forklare, at du altså ikke kan magte mere arbejdsprøvninger. Han/hun kan også ringe derind.

Hold modet oppe nille...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 14:34   #62
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det var trist, det helle skulle tage en helt anden dregning,men det andet du så skal afprøves ,der vil der nok være nogle flere "prof " folk omkring dig,der kan "skrive hjem" om dig, og så bliver de jo ligesom nødtil at være lydhør over for deres evalueringer,der fra......Det kan måske være en fordel for dig

Når der skrives ny profil så,sørg for at der kommer noget ind om dine tidliger arbejds prøvninger,få så meget af dit liv ind i den ikk bare her og nu ,men også tidliger mislykkedes forsøg på afprøvningerne.
Nogle skriver ikk så meget fortid, det skal du nok have så meget af som muligt..

Jeg syntes det er urimligt de ikk vil bruge det til noget ,men det skal med i profilen hvis du kan få det tilføget....om ikk andet så ved dine ejne kommetar ....

Du siger din læge siger din træt hed skyldes overvægt, hmm det kan den jo godt være, selv er jeg plus mig 30kg og kan altså godt mærke det er meget at slæbe rundt på, men hvis du ellers syntes at din læge ikkk har forståelse for dine lidelser ,og evt bivirkninger af milicin ,så syntes jeg du skal overveje at skifte ham ud.

Jeg forstår godt du er ked af det ,og så må du lige prøve at sunde dig lidt,og så tage kampen op der ude, hvor du skal møde mandag,og så må vi håbe at der falder en fornuftig afgørelse der efter.....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 15:17   #63
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa mange tak for jeres søde ord, har snakket med min gamle mor idag hun er kun 47 og jeg 28, hun og min moster vil hjælpe mig med at lave en §17 på pension den der på foreliggende grundlag, for ligger med lungebetændelse pga at alt det her og har det skidt psykiskt. Fik jo lavet en neuropsykologisk test i Skørping og der står i disse papir at jeg ikke kan varetage et ordinæret job og at mine problemstillinger er stationære, kan ikke behandles eller ændres til noget bedre også står der at jeg kan holde til at arbejde i 15-20 ugenligt men det er jo så bevist at det kan jeg ikke vi ligger på max de 7 timer ugenligt da de andre har sadt høje forhåbninger. der er så møde derude imorgen men det skal jeg ikke være med til da hun kommer 10,30 og jeg møder kl 12 men de har jo også taget beslutningen over hovedet på mig at jeg skal stoppe og sendes på kolbøtte fabrikken fra kl 9-14,30 hverdag og samle dimsedutter og hvad de ellers laver.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 16:29   #64
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja det er nok det rigtige at gøre nu....Om ikk andet får du vel nogle månders ro nu...Hvis det bliver afslag,fordi du så ingen arbejdsprøvning har,så ank den.....

Godt at høre du har nogle til at hjælpe dig,rigtig god bedring..og pøj pøj med det vidre forløb.....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 16:45   #65
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
mandag skal jeg starte på vores kolbøtte fabrik
de ved sgu da godt kommer man ud på den ****ing ****e koldbøtte fabrik er man ikke dårlig osv så bliver man det .jo overvægt har meget med træthed at gøre du slæber rund på meget om det er 30 kg overvægt eller 50 kg overvægt. men det er let at gøre ngoet ved hvis man har viljen til det men ang ivervægt har du over vejet den operation med det bånd kan ikke huske hvad den hedder kender en del der har fået den og tabt 70 -100 kg efter hånden.få din læge ti lat sygemelde dig nu ved jeg så ikke om du har en af de læger der har 14 dages ferie
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 09:38   #66
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa har fået mail fra min jobkonsulent at jeg skal med til det møde idag alligevel selv om jeg ikke skulle have været det, hun mente det nok ville være godt at jeg var med så det skal jeg idag 10,30 men tager kun med til mødet for har det ganske skidt idag pga lungebetændelse men de har jo besluttet hvad jeg skal fra på mandag uden min indblanding desværre men siger som jeg mener det rent ud sagt og håber mit praktik sted bakker op omkring som de har givet udtryk for at de ville. Nogle der ved hvor man får fat i det ansøgningsskema til en §17 på foreliggende grundlag pension ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 11:11   #67
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ansøgningsskema til en §17 på foreliggende grundlag pension ? det får du vel på komunen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 11:18   #68
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ved ikke af at der skulle være en fortrykt en.

Så¨den skriver man selv, du skriver bare kort og godt.

Jeg skal hermed gøre opmærksom på at jeg gerne vil søge en § 17 på forliggende grundlag

Og jeg henviser til loven hvor af det fremgår

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Sådan har andre gjort det
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 11:18   #69
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der findes ikke noget ansøgnings skema til en §17

Man skriver det bare på et stykke papir at man ønsker at søge en §17

Man skal så huske at skrive om det skal være på det foreliggende grundlag eller ej

Husk at få en kvittering når du aflevere den på kommunen....helst med både dato og underskrift på
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 12:49   #70
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg synes også nok må være nok.
hvis det er denne metode, vi skal have færre førtidspensioner på, det gavner i hvert fald ingen.

det er snart 12 gang du skal i arbejdsprøvning og nu et sted uden at aftale skånebehov eller andet.
se og får skrevet en § 17 på forliggende grundlag
ved et afslag har du nemlig mulighed for at anke og få nogle helt andre øjene på din sag.
heller i dag end i morgen.
du er jo på kontanthjælp, så økonomisk kan du ikke miste noget.
så vidt jeg kan se
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe... BRANDO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:14
Hvor længe? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 09-02-2010 16:24
Hvor længe. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 11 14-05-2009 17:05
Hvor længe malleaa Jeg er kommet i praktik. 10 05-12-2007 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension