K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 10:27   #1
lille my
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
lille my er ny på vejen
Unhappy afslag fra kommunem på flexjob.

Hej
Jeg er ny her på siden og vil gerne vide hvordan jeg kommer videre. Jeg har lige fået afslag fra kommunen om flexjob. jeg kan heller ikke få sygedagpenge mere da kommunen allerrede har forlænget mig 39 uger. Jeg er også gift så kontant hjælp kan jeg heller ikke få, så hvad gøre jeg nu? Er der nogen som har nogle gode råd, er bare helt nede i kulkælderen.
lille my er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 10:35   #2
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej og velkommen..

Hvis du ikke kan få flex, så må du jo være berettiget til førtidspension..

Du skal nok skrive lidt mere om hvorlænge du har været syg, hvor syg du er, har du været i arbejdsprøvning ovs...

Du vil opleve at der er mange kompetente mennesker her i dette forum.

Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 10:37   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis de har givet afslag på flexjob, må det være fordi de mener du kan påtage dig et alm. job...

Og så har du vel ret til at raskmelde dig, og fortsætte som alm. ledig på dagpenge... og satse på ikke at få et job.

Ikke at det er en løsning på sigt, men hvis du har husleje du skal have betalt til d. første, er det måske en midlertidig mulighed..

Hvad har de givet som begrundelse for afslaget... ?
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 10:53   #4
lille my
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
lille my er ny på vejen
Hej persille.

Jeg har for 6 år siden brækket min ankel og for ca 1½ år siden fået en stivgørende operation som skulle tage mine smerter. Det har den desværre ikke gjort. Min smerter er blevet meget være og jeg har stor besvær med bare og gå.
Kommunen forlængede mine syge dagpenge i 39 uger og sendte mig i arbejdsprøvning på en skole. Jobkonsulenten som kom hver måned, prøvede og presse mig op i timer så jeg evt. kunne komme på deltid. På min arbejdsplads lavede vi et skema så kommunen kunne se hvor mange timer jeg reelt kunne arbejde. Men det er åbenbart ikke nok dokumentation.
Jeg har fra min læge fået en erklæring på at de desværre ikke kan gøre mere for mig, så den side af sagen skulle være ok.
Men nu er de 39 uger gået og jeg kan ikke få noget som helst udbetalt.
Det hele ser bare så sort ud lige nu. Hvis jeg mister min indtægt bliver vi nødt til og sælge hus og alt hvad vi har.
Jeg har læst meget på k10 og ved der sidder mange dejlige mennesker som er klar til at hjælpe og komme med gode råd. Har virkelig brug for det.....
lille my er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 10:55   #5
lille my
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
lille my er ny på vejen
Hej pip
jeg har fået afslag i dag pr. telefon, og fik kun at vide at der ville komme et brev, hvor jeg kunne læse deres redegørelse.
lille my er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 10:56   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er pga manglende dokumentation de har givet afslag, er det vel bare den dokumentation der skal på plads..

Altså en ny arbejdsprøvning på f.eks. REVA, der udreder din arbejdsevne mere bredt...

Men ja - du vil stå uden forsørgelse i den tid...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:20   #7
lille my
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
lille my er ny på vejen
Hej pip
Ja nu må jeg se hvad de skriver og så anke den, mere er der nok ikke at gøre lige nu. Er bare så ked af det.... Det er så svært det hele.. stor tak fordi i prøver at hjælpe mig.
lille my er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:30   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Husk at søge om ny forlængelse af sygedagpenge, med henblik på udredning i forhold til fleksjob... den kan måske forlænges en gang mere, det er set før...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:32   #9
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Hvis du mener du stadig er sygemeldt (altså ikke raskmelde dig) så skal du melde dig på kontanthjælpsafdelingen alligevel, så din sag kan fortsætte. Men husk at gøre dem opmærksom på du stadig er sygemeldt....

Det er i nogle tilfælde muligt at få kontanthjælp selvom man er gift ..... hvis manden ikke tjener for meget (mindre end 2xkontanthjælp) og hvis man ikke har en bil med megen værdi i og friværdi i huset .... og ingen formue
-måske gør det en forskel i tallene hvis i har børn.
Prøv at snakke med dem under alle omstændigheder.

Jeg fik selv at vide at jeg ingen kontanthjælp kunne får pga jeg var gift (da de stoppede mine sdp 1. gang).
Da de udløb for 2.gang fik jeg at vide at jeg skulle tage at søge ..... og nu har jeg fået supplerende kontanthjælp siden sep 09 ..... hvilket gør at vi stadig har skindet på næsen
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:35   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Nyt_f...2011_09_17.pdf

Hvis din anden forlængelse af sygedagpenge hvilede på et andet grundlag, kan du måske få den på det her denne gang... det er da værd at undersøge, uden at du skal håbe på for meget..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
afslag på flexjob for anden gang GitteRasmussen Spørgsmål ang fleksjob 6 09-12-2009 22:30
afslag på flexjob mulle203 Spørgsmål ang fleksjob 10 09-11-2009 09:11
Afslag på flexjob. møffe2012 Alt det andet 22 30-10-2009 14:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension