K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 13:42   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
7 kabalen vil ikke gå op

De fleste her på forumet kender vist til det at stå i stampe og føle sig sat i tomgang i kommunes uforstående verden.
Jeg har været igennem utallige arbejdsforhold både før og efter min placering på fleksordningen.
Jeg er som udgangspunkt motiveret for at komme igang med nye udfordringer og ser positivt på de foreliggende muligheder et nyt arbejde kan give mig. Det er sjældet kommunen der har fremskaffet mig et job, da jeg altid gør meget ud af at styre mit liv så selvstændigt som muligt, og selv finder frem til det sted jeg gerne vil hen.
Problemet er at diverse job ikke holder i længden, da jeg enten kun er der på prøve uden mulighed for ansættelse eller forløbet stopper pga mine fysiske/psykiske begrænsninger. Nogle af arbejdspladserne har ikke vist hvad det reelt vil sige at have en ansat i flek og at de skånehensyn der er, ikke forsvinder som en eller anden influenza ting.
Nu er jeg så igen i arbejdsprøvning, denne gang et sted min jobkonsulent har fundet. Efter 1 dag, blev jeg syg og er meget i tvivl om jeg kan/skal vende tilbage i næste uge eller senere.
Jeg er efterhånden ekspert på kroppens faresignalerne, og der er klart at der pt lyser rødt. Det er på tide at trække i nødbremsen, og få lidt ro på.
Der har været en længere periode med enormt meget strees, hvilket lige præsis er det jeg bliver syg af.
På hjemmefronten, har der været en hel del problemer, blandt andet fik min mor konstateret kræft, dog er der meget lyse udsigter og hendes behandling er snart slut. Men det hele er kommet og "gået" på meget kort tid og der har ikke været tid til at bearbejde noget endnu. Jeg har alledere indenfor det nuværende år haft 3 arbejdspladser, det ene sted var jeg blevet ansat sidste år, men blev fyret, da arbejdsgiveren ikke mente at jeg kunne opfylde hendes betingelser. Det tog meget hårdt på mig, da jeg var glad for arbejdet og mine kollegaer, men ikke kunne følge med i det høje tempo der blev forlangt. De 2 andre steder har været arbejdsprøvning, som efter meget kort tid er blevet afbrudt. Det vil sige at jeg endnu ikke ved om den igangværende bliver afbrudt men jeg kan da have mine formodninger.
Alt i alt er jeg ved at slippe op for kræfter og vil allerhelst bare putte mig under dynen og spille 7 kabale.
Jeg vil stoppe nu og føler måske mig måske også lidt lettere af at komme af med lidt af det hele.

Sidst redigeret af Simmer; 12-11-2010 kl. 13:49.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 18:31   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Simmer,

Måske skulle du af hensyn til dit helbred se på om ikke førtidspension m. evt. skånejob var bedre for dig ? Alternativt få taget en snak med din job konsulent ved kommunen !!??

Det er rart at have et arbejde, sikkert også med de skåne hensyn der lever op til det man formår, men det er jo ikke rart for dig at du bliver fyret fra tid til anden !! Endvidere skal der jo også være plads til privat livet og familie og hvis du hele tiden selv skal opfinde den dybe tallerken for at finde dig et fleksjob, så er der jo mange ting der fylder efterhånden.

Jeg syntes at det er fedt for dig at du har et fleksjob og hvis du vil fortsætte på de vilkår, var det måske en idé at få talt med din vejleder omkring de "rigtige" job for dig og om hvordan du fastholder det. Dette kun hvis ftp. og skånejob for dig er helt udelukket ??


Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension