K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 16:20   #1
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
(Førtidspension)

Hej jeg er en fyr på 29 år , har været sygmeldt i ca 2 år med Skizofreni , Jeg snakker med min psykiatrisk 1 gang om månede ... I aug 2009 , sagde han at jeg kan få Førtidspension , Men min Sagsbehandler hun er en player , hun har gemt den rapport fra min psykiatrisk ca 1 månede og hun siger at hun har ik fået den fra lægen og lægen siger at han har sendt rapport til hende ... OK fint nok og efter 1 mående var rapport gemt hos hende ... Og siden sept 2009 lover hun mig at hun vil lave en møde angående mig med nogen fra handicap afdeling fra koummen , ( Jeg er ikke handicap ) forestå ikke hvorfor lige dem , og hun spugert om jeg vil være med til møden og jeg sagde nej tak! har det ik god med at sidde med andre folk .. Hver gang jeg ringer til hende så er hun optage eller ligge en besked ! hun ringer aldrig tilbage ... Jeg synes Systemt gøre ik noget for mig og min sygdom , og har stor fornærmelse at min sagsbehandler trækker bare tid og ikke gøre noget for min sag!!! .. Håber jeg kan få hjælpe fra flink folk herind Har været på sygdagepenge men lige nu Kontanthjælp ..

Sidst redigeret af Lost10; 22-02-2010 kl. 16:36.
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan evt få en kopi af rapporten fra din psykiater - og samtidig fortælle din psykiater, at hun med vilje gemmer rapporten.
Derefter tager du en kopi af erklæringen og sender den til din sagsbehandler, eller bedre aflevere den på kommunen mod kvitterig.

Derefter kan du søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag, så har hun max 3 mdr til at lette røven.

Din diagnose skizofreni er en af de tungeste lidelser, og udløser unden problem en førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:36   #3
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
helenekr Mange tak for dit svare ...

Jeg vil snakke med min psykiater når jeg har møde hos ham snart , Jeg har også modtaget en breve fra hende hvor jeg skal til sygeopfølgning hvor jeg har modtaget brev den 10 feb og mødes var den 8 feb !! Den lyder også lidt mystisk at dato passer ik sammen ...

Men når jeg skal søge førtidspension skal jeg gøre det hos min Sagsbehandler??
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:59   #4
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa min kæreste lider af det samme som dig har gjort det meste af sit liv, han har også haft de samme problemmer med sagsbehandler med at de sagde de ikke havde fået papir osv og sendte ham ud i rigtigt mange arbejdsprøvninger men så fik han en ny kontakt/støtte person i distrikt psykiatrien også fik han hans FP, han søgte den ikke selv, det gjorde de for ham, det eneste han var med til var et møde hvor de snakkede om hvor længe han havde været syg, han opvækst, arbejde osv. Så tror da bestemt at din psykiater/psykolog vil hjælpe dig med at søge FP.
Som helenekr skriver: Din diagnose skizofreni er en af de tungeste lidelser, og udløser unden problem en førtidspension. Så held og lykke det skal nok gå alt sammen :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 19:03   #5
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Mange tak for dit svare nille60 ..

Jeg synes at min Sagsbehandler hun er rigtige ond imod mig , Men vil helst snak med min psykiater og få ham til at søge det for mig ...
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 12:19   #6
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Nu har jeg været forbi koummen , uden at jeg har selv søgt pension , Men papir var automatisk det gøres klare en til pensionsag ! Så tror jeg at min Sagsbehandler har søget pension til mig uden at jeg vide det ! eller hvad tror i ??
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 15:45   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, så har din sagsbehandler nok alligevel fået sundet sig og indset, at det er den vej det kommer til at gå.....
Hun har jo kunne læse i din erklæring, at du lider af skizofreni, og det ved hun jo er en diagnose der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved.

Men tal alligevel med din læge/psykiater om det, så der er flere med i din sag der kan hjælpe dig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 17:44   #8
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
helenekr Mange tak for dit svare ..

Ja var sammem med hende hos en anden sagsbehandler hvor hun viste mig at min sage ligger på hendes bord og nu vil den går hurtig vider , Men håber at jeg få FP. sådan jeg kan få ro fra koummen .

skal nok kom med alle ny info i min sage når der sker noget nyt

Sidst redigeret af Webmaster; 23-02-2010 kl. 17:45. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 18:02   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder godt, bare fortsæt her i din tråd, så bliver det lettere at hjælpe dig - hvis du skulle få brug for flere råd med på vejen...

Det skal nok gå det hele!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 15:48   #10
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
.

Nu tror jeg at sagsbehandler der indstiller til mig til pension , men skal hun ikke spøger mig først???, Skal jeg ikke have noget på skrift af sagsbehandler at hun skal søge pension for mig feks.. Jeg har ikke fået noget på skrift . Har kun været forbi hende og hun viste mig at min sage ligger til en pensionsag ..
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension