K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2010, 12:00   #11
Charliza
Elsker at være her på K10
 
Charlizas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Indlæg: 62
Styrke: 14
Charliza er ny på vejen
Hej LES.

Jeg har været i Plan og Handling OG Contra.... Jeg var i Plan og Handling 8 år siden ca. Der var mange foredrag og kaffedrikkeri.... Foredrag der ikke var særlig relavante. Jeg fik intet ud af det kursus.

Contra var lidt bedre, men der var mange kvinder der ikke kunne mange ord dansk, og de var da åbenlyst det forkerte sted. Et intensivt danskkursus havde nok været en del mere relavant for disse kvinder i første omgang.

Der var mange forskellige mennesker med hver deres baggrund, nogle burde slet ikke være på dette sted, men modtage en form for psykologhjælp for de var da langt nede, efter flere års "kasten rundt" i systemet. Så var der selvfølgelig også nogle stykker der havde set sig sure på "systemet", og deres kommuner var roden til alt ondt osv osv.... Total negativ indstilling der var belastende at lægge ører til.

Min mening er(trods det jeg lige har skrevet ;o)) at man skal gå ind i det her med åbent sind og så vidt muligt, positive tanker. Få det bedste ud af de forskellige tilbud de har, disse anden-aktører. Brug det du kan bruge.... Og tag det du ikke kan bruge som en oplevelse. Det kommer du simpelhen længst med.....

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med Plan og Handling, gå ind i det med oprejst pande og gå-på-mod, så skal det nok gå.

Kh C
Charliza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 22:48   #12
niebuhr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2011
Lokation: gram haderslev sønderjylland dk
Alder: 67
Indlæg: 2
Styrke: 0
niebuhr er ny på vejen
hej jeg har været der det var i 98-99 kan kun sige jeg var glad for at være der kørte som chauffør havde lige inde fået min pension i 97 kan varmt anbefalde det
niebuhr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 07:02   #13
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg har været hos Plan og Handling

Citat:
Oprindeligt indsendt af LES Se meddelelser
Jeg vil høre om der er nogen herinde, der har været i arbejdsprøvning/udredning hos "Plan og Handling"Jeg har fået af vide d.d., at det er der jeg vil blive kaldt ind. Hvad der så videre sker, ved jeg ikke Jeg håber bare sådan på, at alt snart kan blive ordnet, så jeg ved hvad jeg har at forholde mig til. Om jeg skal på pension eller i endnu et fleksjob (har haft 2, det første på 15 timer og sidste på 12 1/2 time om ugen)...
Og bortset fra starten - har det været et udmærket forløb.

Jeg fik at vide da jeg kom, at jeg skulle på kursus - I 6 UGER - og da jeg fortalte at det kunne jeg sgu ærligt talt ikke finde tid til, idet jeg var i job - så de helt forkerte ud.
Jobcentret havde overhovedet ikke oplyst dem om, hvad jeg var for en - så de var jo uden skyld i den misforståelse.
De (nok mest mig selv) fik arrangeret at jeg kom i jobtræning på min arbejdsplads - og startede da også med at jeg skulle være på 25 timer om ugen. Dette tilbageviste jeg, idet jeg i et år havde været på §56 - hvor jeg havde haft 20 timer om ugen - og resten som "deltidssygemeldt".
De var meget venlige - og mit forløb endte med at jeg fik fleksjob på 17½ timer om ugen.
Men der var lige en kanon SBH på jobcentret på - der lige til sidst fik klaret det hele meget hurtigt..
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Mit møde med Plan & Handling DaisyBoo Hvordan forløb det da du søgte fleks? 3 14-08-2008 13:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension