K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2012, 12:40   #21
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
BIbliotek, kunst museum, tøj butik o.s.v Jeg har aldrig i mit gamle erhverv, eller privat været i disse butikker  men da jeg søgte arbejdsprøvning gik jeg efter disse, da jeg kunne se min. af arbejde, samt jeg helt sikkert vil få bredere rammer, at jeg så kom i en Irma hvor chefen havde rygproblemer selv, ja det var vidst meget heldigt, problemet var, at jeg mente, jeg heller ikke skulle arbejdsprøves, men jeg var ikke i tvivl om kommunen bare vil lade stå til hvis ikke de fik noget at vurdere på, så selvom jeg slås med eftervirkningerne i nu, så vil jeg stadigvæk, gøre det samme, når kommunen har bukserne på, jeg var heller ikke i tvivl om jeg ALDRIG skulle igennem en til arbejdsprøvning senere, for så vil jeg bare lade dem operere, og chancen for den vil gå godt var på 50 %, så jeg havde faktisk kun et valg, pest eller kolera, jeg valgte pekora
Ikke at jeg overhovedet forsvare kommunen, men fordi virkeligheden bare er indrettet sådan, og jeg gad/gider ikke fortsætte på kontanthjælp  i 21 år tii 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 22:16   #22
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tænker også at der plejer, at være en seng på reva, ikke sjovt, at hvile et fremmet sted, men beder end at virke usamarbejdsvillig.
Jeg blev tilbudt en madras,men sagden nej med den begrundelse at jeg ikke ville være til mere resten af dagen,og ingen ville ansætte en der skal ud og ligge inden de kravler hjem.

Det ikke rimeligt at man skal være helt knoklet ned inden man forlader sin plads,normalt tager men hjem når man har fri,og det skal der vel være enagi til.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 07:33   #23
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg blev tilbudt en madras,men sagden nej med den begrundelse at jeg ikke ville være til mere resten af dagen,og ingen ville ansætte en der skal ud og ligge inden de kravler hjem.

Det ikke rimeligt at man skal være helt knoklet ned inden man forlader sin plads,normalt tager men hjem når man har fri,og det skal der vel være enagi til.
lige præcis ....det er jo ikke realistisk.
jeg har sidste dag i dag, og skal starte efter ferie lukningen på revas medieværksted, så må jeg se hvordan det går.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 12:08   #24
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Nej men det faktisk ikke pointen, med at man får en seng/madras, det med i skånebehovene, og hvis du siger nej, ja så har du også sagt nej til flex/fortidspensions ansøgningen, da man jo vil sige du ikke har taget imod hjælp til skånebehovene, det var derfor jeg altid sagde ja til alt, der står nemlig ingen steder man skal bruge div skånebehov.. Nogle gange må man godt tænke lidt over hvad man siger nej til 
Det ligesom alle de folk, der i arbejdsprøvning, som bliver sat op i tid, og får at vide de ikke må melde sig syg, for så har kommunen ikke noget at vurdere på, man skal tænke lidt over hvad for kampe man tager. Jeg havde tivertifald ikke overskud til at skulle tage en eneste kamp mens jeg var i arbejdsprøvningen, og tror ikke jeg var/er den eneste der prøvet at være totalt færdig som gårdsanger, hvor ens, eneste tanke var "jeg vil hjem" 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 23:43   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når man, i en praktik/arb.prøvning, bliver tilbudt en seng/madras, så kan det være fordi, at personalet på stedet vil se hvordan man har det efter et hvil.
Hvis de så f.eks. kan se, at man, efter et forholdsvis kort hvil er helt "fit for fight" igen, så vil de måske anbefale, at man hviler sig lidt tidligere, så man kan præstere lidt igen efter et hvil.

Men hvis de derimod kan se, at man ikke har det stort bedre efter et hvil, så vil jeg mene, at man er nået et skridt videre.

Som Bananen er inde på, så bør man samarbejde et meget langt stykke af vejen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 02:20   #26
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Og for at vovse og jeg ikke skal blive totalt misforstået, så har det intet med man skal hoppe på tungen for kommunen, man skal bare ikke tage en kamp bare for kampens skyld. Man kører bare træt, og man taber til sidst, i sær hvis man ikke er 100 % rask og det er man jo i sagens natur jo ikke, når man kommer til en arbejdsprøvning..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 08:29   #27
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
næ jeg har skam heller ikke tænkt mig at sige nej.... i min sag er der faktisk mig der kommer med ønskerne om feks. en special stol osv. hvor det er kommunen der siger nej !!! )
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 23:36   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Og for at vovse og jeg ikke skal blive totalt misforstået, så har det intet med man skal hoppe på tungen for kommunen,
Nææh, der må jo være en grænse, trods alt.

Nogle gange kan det måske være svært, at gennemskue kommunernes ønsker og/eller krav.
Men hvis kommunen, eller et arb.prøvningssted, stiller et krav, som man synes lyder underligt, så har man da lov, at spørge hvad formålet er.

Min egen erfaring er, at det ikke skader at spørge, og det gælder i de allerfleste situationer, man kan jo højest få et "nej".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 08:12   #29
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nææh, der må jo være en grænse, trods alt.

Nogle gange kan det måske være svært, at gennemskue kommunernes ønsker og/eller krav.
Men hvis kommunen, eller et arb.prøvningssted, stiller et krav, som man synes lyder underligt, så har man da lov, at spørge hvad formålet er.

Min egen erfaring er, at det ikke skader at spørge, og det gælder i de allerfleste situationer, man kan jo højest få et "nej".

Er helt sikker enig
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe kandet dog blive ved??? Lund65 Din historie 5 08-05-2010 10:18
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension