K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2011, 12:19   #131
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nøøøj hvor den private aktør stresser mig, med min forestående arbejdsprøvning.

Nu snakkede hun pludselig om at jeg skulle arbejde 37 timer, og hun prøvede at finde et sted, hvor de havde rigtig meget arbejde liggende.

Føler jeg skal arbejde gratis fuld tid, altså tage over for "et alm. lønarbejde"

Det kokser bare fuldstændig i mit lille hoved med den tanke, fordi de skal jo ikke kunne "regne med min arbejdskraft" som sådan, når vi taler om vurdering af min arbejdsevne.

Det kan osse være hun forveklser virksomhedspratik for at få folk tilbage på arbejdet med arbejdsprøvning.

Nu havde jeg lige fået kommunen med på at starte med 10 timer/ugen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 15:44   #132
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser

Nu havde jeg lige fået kommunen med på at starte med 10 timer/ugen.
Og det holder du fast i, Jasch! Jeg håber, du har det på skrift, ellers prøv at få det.

Anden Aktørs "tilbagelænede kaffestue-snak" be'r du om at få på skrift med "lov og paragraf", hvad du højst sandsynligt ikke får - altså lig med tom snak.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 16:34   #133
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja nu fik jeg taget mig sammen, til at skrive en lang mail - til den private aktør.

Har gået hele dagen og spekuleret på om jeg skulle eller ej, jeg følte bare lige et øjeblik at hun havde indgået en aftale med min SB om at jeg bare skulle op på 37 timer og så ud af vagten med dig.

Omvendt bliver jeg noget foruroliget over at jeg skal finde virksomheder og så videre, hun får jo penge at kommunen for at have mig i afklarende forløb, men jeg skal sige til hende hvad hun skal gøre og spørge om eller sker der intet.

Øv hvor kan man rende træt i det system gang på gang, jeg måtte starte på depressiv medicin i mandags igen igen, jeg kan bare ikke overskue tingene.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:11   #134
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja nu fik jeg taget mig sammen, til at skrive en lang mail - til den private aktør.

Har gået hele dagen og spekuleret på om jeg skulle eller ej, jeg følte bare lige et øjeblik at hun havde indgået en aftale med min SB om at jeg bare skulle op på 37 timer og så ud af vagten med dig.

Omvendt bliver jeg noget foruroliget over at jeg skal finde virksomheder og så videre, hun får jo penge at kommunen for at have mig i afklarende forløb, men jeg skal sige til hende hvad hun skal gøre og spørge om eller sker der intet.

Øv hvor kan man rende træt i det system gang på gang, jeg måtte starte på depressiv medicin i mandags igen igen, jeg kan bare ikke overskue tingene.
Jasch, det er fra din sagsbehandler, du skal ha det på skrift. Det står i journalnotatet, eller bør stå der! Hvis ikke, så få din sagsbehandler til at notere, hvad I har aftalt af timetal.

Det med at overskue tingene er også allersværest i ens egen sag, så forstår dig til fulde! Godt vi har K10, hvor vi kan rådføre os :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:17   #135
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Mener osse jeg fik notat af vores telefon samtale med min SB sidst, hvor hun skrev vi aftalte 10 timer.

Det har jeg jo videresagt til den private aktør, nårh de har nok så mange igang de ikke husker den ene sag til den anden.

De bliver nemlig brugt af kommunen til at finde virksomhedspraktikker til folk som snart skal raskmeldes og ledige fleksjobbere.

I vores kommune må fleksjobbere ikke gå hjemme, de skal aktiveres næsten 100 %, igen pga refusion, det er ren hets mod de folk.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:23   #136
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den med du selv skal finde et sted
den holder ingen steder
for den dag du måske skal have en afgørelse om fleksjob
så kan de bare sige du ikke er afklaret i alle fag og de i øvrigt ikke kan bedømme din arbejdsevne ud fra den

Det er kommunen og ingen andre, der skal lave en afklaring sammen med dig
alså de skal finde et sted og det har de pligt til

husk at den skal laves efter de 12 elementer
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

elles kan den ikke rigtig bruges til noget

samt en anden ting, hvis du stadig er under behandling
så kan de faktisk sige at de ikke kan bruge den til noget
da din tistand ikke er stationær
når du så er stationær, ja så skal du sikkert ud i en ny

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-08-2011 kl. 17:29.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:25   #137
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Mener osse jeg fik notat af vores telefon samtale med min SB sidst, hvor hun skrev vi aftalte 10 timer.

Det har jeg jo videresagt til den private aktør, nårh de har nok så mange igang de ikke husker den ene sag til den anden.
Vis Anden Aktør det notat på skrift (få lagt en kopi ind i din sag hos Anden Aktør).

Og anmod om aktindsigt hos Anden Aktør, i første omgang kan du blot be' om at se, hvad SB har sendt dem - der står måske noget andet, end det du og SB har aftalt

I eget tilfælde stod dobbelt så mange timer som aftalt...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:44   #138
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
MTVRV1 min tilstand er stationær og dvs. ingen behandlings muligheder, min egen læge pointerede overfor kommunen til rundbords samtale, at hvis jeg fik en FP, ville jeg ikke blive rask af den grund.

Så ja jeg er syg resten af mit liv både fysisk som psykisk, og i bund og grund ønsker man jo kun fred og ro.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:49   #139
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hold da op Carmen, så langt havde jeg ikke tænkt, at man kunne bede om aktindsigt der.

Det vil jeg da bestemt gøre, jeg været igang 3 uger nu og hun skriver jo en masse, mon det er nok at sende hende en mail, hun tror straks jeg er mistroisk osv.

Hun forstod slet ikke jeg følte det var en slåskamp med kommunen, fordi sådan var det jo slet ikke, fordi så var det et udslag af psykisk syge, at man havde sådanne tanker omkring sin sag ved kommunen.

Den anden aktør er meget tvetydig i første møde fik jeg af vide, at hun var til for mig, hun skulle nok klare alt fremover og sørge for jeg ikke havnede mellem 2 stole osv. fint...

Igår sagde hun hvad nu hvis du ikke bliver forlænget osv... tænkte lige i migselv jarm det lovede du mig, det ikke skete......

Nej jeg stoler bare ikke på nogen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 18:53   #140
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser

Nej jeg stoler bare ikke på nogen.
Desværre, det er netop det, man ikke kan!

Læg nøje mærke til, hvordan Vovse altid meget omhyggeligt forklarer, hvordan man garderer sig i mange situationer og endda i god tone :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension