K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 10:56   #1
Hmmm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hmmm er ny på vejen
Fleksjob, vil jeg så miste alt?

Hej,

Jeg er i starten af 30´erne og har qua en meget dårligt ryg(sidder i kørestol) et tab af erhvervsevne på 65% og har derfor fået førtidspension siden 2008.
Jeg har dagligt 3,5 times hjælp til rengøring, indkøb, afhentning af børn, madlavning, personlig pleje mv. Hovedet fejler ingenting, heldigvis.
Jeg får løbende erstatning fra mit forsikringsselskab og en skattefri handicapydelse fra kommunen. Jeg har også en handicapbil.
Jeg har været i arbejds prøvning i 2008, og kunne dengang arbejde under 10 timer pr. uge.
Jeg syntes at jeg er mere stationær nu, og føler at jeg kan bidrage med 10-15 timers arbejde om ugen. Dog ikke indenfor et fast tidsrum, men mere sådan flyvsk når jeg syntes jeg kan overskue det. Jeg har stadig dage hvor mine smerter gør at jeg er sengeliggende.
Jeg har fundet en der gerne vil ansætte mig de 10-15 timer om ugen, mit spørgsmål er så, vil jeg miste mine 3,5 timers daglige hjælp, den månedlige erstatning, min skattefrie handicapydelse og min handicap bil, hvis jeg vælger at takke ja til det fleksjob? Jeg skal arbejde hjemmefra, og får arbejdsopgaver der svarer til de aftalte 10-15 timer om ugen. Det kan være renskrivning af referater, korte opringninger, opdatering af hjemmside, bestilling af kontorartikler mv. Min arbejdsgiver kan enten få 1/2 eller 2/3 af lønnen i tilskud af kommunen, er det fastfast efter timerne jeg kan arbejde eller min tab af erhvervsevne?
På forhånd tak
Hmmm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:00   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du vil jo også kunne få lov til at arbejde selvom du får førtidspension.. din arbejdsgiver kan endda få et løntilskud til det, og blot betale de timer du arbejder..

Jeg ville nok starte med at undersøge den mulighed, og prøve det af.. så er du ikke helt så presset i forhold til om det går.

"Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter op til 69.800 kr. om året (2012), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 69.800 kr. om året (2012)."

https://www.borger.dk/Emner/pension-...y-ordning.aspx

https://info.jobnet.dk/arbejdsgiver/...(sk%C3%A5nejob)
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:09   #3
Hmmm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hmmm er ny på vejen
Jeg er ikke enlig, og min kæreste tjener lige på grænsen til at det begynder at påvirke min førtidspension.
Hmmm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:26   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det havde jeg ikke gjort, med alt den hjælp du får og er meget syg i perioder

men som pip skriver, så skulle du heller undersøge muligheden for et skånejob
det kan du snakke med din sagsbehandler om
så du kan komme lidt ud og se verden i dine gode perioder

men fleks synes jeg bestemt ikke du er kandidat til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:53   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Med den nye reform bliver det meget svært at komme tilbage på førtidspension.

Hvis de skønner at der er 2 timers erhvervsevne om ugen, beholder de dig på flex selvom du ikke kan finde noget.. og så ender du på kontanthjælp eller særlig ydelse.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:57   #6
Hmmm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hmmm er ny på vejen
Føj for pokker, dvs. det faktisk ikke kan "betale" sig for mig at komme i fleks/skåne job??
Hmmm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 12:06   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, der ligger jo også en særlig værdi i at have noget at stå op til, og det må også være guld værd, at føle at man stadig kan bruges.

Men det kommer der naturligvis ikke brød på bordet af.

Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke rykke mig ud af flækken før end de nye reformer er på plads, så du reelt får noget at forholde dig til.

Det er ALT for risikabelt nu. Du skal jo tænke frem af - hvad nu hvis det job ryger? så har du bundet dig op på en ordning du slet ikke kan magte med revurderinger, kamp om et job, kurser, kontanthjælp mm - og får placeret dig bagerst i køen.

Mit bedste råd - vent!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 16:10   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har det nok også på samme måde med Ninja, vente lidt med fleksjob - grundet regeringen er ved at lave en ny fleksjob-reform/førtidspensionsreform.

Men måske kunne du få jobbet oprettet som et skånejob i 1. omgang.
Jeg tænker lidt på, at nu hvor du ikke har arbejdet længe, så måske starte langsomt op og se, hvor meget du kan holde til. Starte et skånejob med f.eks. 12 timer om ugen, og så se, hvordan det går. Og når reformen så træder i kraft, kunne du se på, om du kan klare flere timer - og så tage det derfra, om skånejobbet kan laves om til et fleksjob med evt. flere timer. Blot en tanke....

Her står der i hvert fald lidt om, hvor meget du må tjene osv... :
https://www.borger.dk/Emner/pension-...y-ordning.aspx
(under emnet "Nedsættelse af din førtidspension" står der lidt om indtægter)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 16:34   #9
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hmmm Se meddelelser
Hej,

Jeg er i starten af 30´erne og har qua en meget dårligt ryg(sidder i kørestol) et tab af erhvervsevne på 65% og har derfor fået førtidspension siden 2008.
Jeg har dagligt 3,5 times hjælp til rengøring, indkøb, afhentning af børn, madlavning, personlig pleje mv. Hovedet fejler ingenting, heldigvis.
Jeg får løbende erstatning fra mit forsikringsselskab og en skattefri handicapydelse fra kommunen. Jeg har også en handicapbil.
Jeg har været i arbejds prøvning i 2008, og kunne dengang arbejde under 10 timer pr. uge.
Jeg syntes at jeg er mere stationær nu, og føler at jeg kan bidrage med 10-15 timers arbejde om ugen. Dog ikke indenfor et fast tidsrum, men mere sådan flyvsk når jeg syntes jeg kan overskue det. Jeg har stadig dage hvor mine smerter gør at jeg er sengeliggende.
Jeg har fundet en der gerne vil ansætte mig de 10-15 timer om ugen, mit spørgsmål er så, vil jeg miste mine 3,5 timers daglige hjælp, den månedlige erstatning, min skattefrie handicapydelse og min handicap bil, hvis jeg vælger at takke ja til det fleksjob? Jeg skal arbejde hjemmefra, og får arbejdsopgaver der svarer til de aftalte 10-15 timer om ugen. Det kan være renskrivning af referater, korte opringninger, opdatering af hjemmside, bestilling af kontorartikler mv. Min arbejdsgiver kan enten få 1/2 eller 2/3 af lønnen i tilskud af kommunen, er det fastfast efter timerne jeg kan arbejde eller min tab af erhvervsevne?
På forhånd tak

Mht. forsikringen, der tror jeg der er stor forskel på om de udbetaler når man arbejder.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 19:24   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har det nok også på samme måde med Ninja, vente lidt med fleksjob - grundet regeringen er ved at lave en ny fleksjob-reform/førtidspensionsreform.

Men måske kunne du få jobbet oprettet som et skånejob i 1. omgang.
Hvis du starter med, at få det oprettet som skånejob har du jo mulighed for, at prøve, om du nu også kan klare det, som du mener, at du kan.

Når man har fået fp'en, og "bare" går hjemme, så tror jeg, at man ofte kommer til, at tro, at man kan mere end man reelt kan, simpelthen fordi, at der nu er kommet ro på, så man har det optimalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
Revurdering af fleksjob, kan jeg miste 'fleksretten'?? Chrovnitsa Spørgsmål ang fleksjob 8 20-03-2013 23:00
kan man miste ledighedsydelsen pierre Spørgsmål ang fleksjob 5 05-02-2013 18:14
kan jeg miste ledighedsydelse kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 94 12-01-2012 15:00
Vil jeg miste penge ? bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-12-2008 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension