K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2012, 17:26   #11
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Det er noget sludder. Som fleksjobordningen er nu, er det ikke realistisk med fleks under ca 12½ time, men der kan jo sagtens være en pensionist med en arbejdsevne på feks 6 timer om ugen, der gerne vil lave lidt. Derudover er lønnen en helt anden på skånejob end på fleks, så det er ikke givet, at et skånejob automatisk kunne være et fleksjob.
Jamen systemet skal da komplet ændres,det er vi enige om.
Men når vi har så mange arbejdsløse flexjobbere,størstedelen låst fast i et sygt KHJ system og lever for mindre end OECD´s fattigdomsgrænse,kunne en pensionists luksusproblemer da ikke rage mig mindre.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 18:04   #12
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Jamen systemet skal da komplet ændres,det er vi enige om.
Men når vi har så mange arbejdsløse flexjobbere,størstedelen låst fast i et sygt KHJ system og lever for mindre end OECD´s fattigdomsgrænse,kunne en pensionists luksusproblemer da ikke rage mig mindre.
I det mindste ender problemet med KHJ for flex'ere på et tidspunkt. En god ting kommer der da ud af reformen.
Det løser selvfølgelig ikke dit nuværende problem. Tror de fleste herinde er enig i at KHJ er en håbløs ydelse at være på.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 18:20   #13
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
I det mindste ender problemet med KHJ for flex'ere på et tidspunkt. En god ting kommer der da ud af reformen.
Det løser selvfølgelig ikke dit nuværende problem. Tror de fleste herinde er enig i at KHJ er en håbløs ydelse at være på.
Jamen jeg er skam ikke fleksjobber på KHJ..jeg befinder mig allernederst på rangstigen som sygemeldt i satsgruppe 3,komplet retsløs og kan hverken komme frem eller tilbage..ingen penge,ingen ret til hjælp og sagsbehandlere hvis fineste opgave er fortsat at sylte min sag.
Det kan jo desværre kun ende med pension,selvom jeg gerne havde set et andet udfald.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 18:27   #14
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Ja det er selvfølgelig ikke bedre.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 23:14   #15
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
her er lige et link fra en anden debat ang det samme emme.

så kan i se hvordan den er blevet.

http://magazine.trendsales.dk/debates/debate?id=71367
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 01:44   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sikke nogle brodne kar der er i mellem, trist læsning!!

Tænk at nogen vil sidde og være dommer for, HVEM der kan søge som avisbude
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 07:02   #17
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
her er lige et link fra en anden debat ang det samme emme.

så kan i se hvordan den er blevet.

http://magazine.trendsales.dk/debates/debate?id=71367
Jamen den holdning møder man da også herinde. Det er blevet skrevet masser af gange herinde, at hvis man har en lille arbejdsevne, så skulle man ikke have haft en pension..!
Jeg er ikke enig og jeg forstår godt, at du gerne vil have lidt timer om ugen!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 10:38   #18
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa

skal vi på førtidspension have lov at arbejde og få lidt for det i de begrænsninger vi kan holde til.

hvad mener i om dette? tænker på alle job.
Som altid når dette emne er oppe vil jeg lige gøre opmærksom på at hvis man er på den nye ordning gælder: Man bliver naturligvis modregnet i sin pension, MEN det er muligt for kommunen at Frakende dig din pension ved en indkomst og der er ingen nedre grænse !

For fpér på den gamle ordning gælder at: De naturligvis modregnes, men kan aldrig miste retten til pension, som fpér på den nye ordning kan.

Så pas på

Sidst redigeret af custer; 31-07-2012 kl. 10:39. Årsag: stavefejl
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 11:05   #19
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Som altid når dette emne er oppe vil jeg lige gøre opmærksom på at hvis man er på den nye ordning gælder: Man bliver naturligvis modregnet i sin pension, MEN det er muligt for kommunen at Frakende dig din pension ved en indkomst og der er ingen nedre grænse !

For fpér på den gamle ordning gælder at: De naturligvis modregnes, men kan aldrig miste retten til pension, som fpér på den nye ordning kan.

Så pas på
Vedr. modregning, så har du lov at tjene, jeg mener det er cirka 69.000 kr pr år uden at blive modregnet i din pension.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 11:12   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har slet ingen problemer med, at fp'ere kan/må have en eller anden form for et job.

Men samtidig kan jeg godt forstå, hvis raske mennesker (altså mennesker, som ikke er i berøring mede det sociale system) undrer sig over, at en person kan få førtidspension og samtidig bestride et job i flere timer pr. uge.

Personligt turde jeg simpelthen ikke påtage mig så meget, som en eneste times arbejde om ugen.

Jeg kæmpede med "systemet" i næsten 15 år, med alt hvad det indebar af løgnagtige sb'ere, dokumenter der forsvandt, og meget mere af samme skuffe.

Jeg tør slet ikke tænke på hvilken betydning det ville få for min tilværelse, hvis kommunen kom i tanker om, at fratage mig min fp, eller bare forlange en revurdering.
Og helt galt går det hvis jeg samtidig skal tænke den nye lov (2013) ind i dette scenarie. Endnu mere .
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligstøtte til førtidspensionister Klund Dit og Dat 20 17-09-2011 16:24
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Nye tider for førtidspensionister m.fl. @PerChr Politik og Samfund 17 25-07-2008 18:49
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension