K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2010, 11:23   #11
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Den økonomiske krise som vi alle får tudet ørerne fulde af rammer skævt. Nogle bliver fattigere ( gæt selv hvem ) , men gennemsnitsdanskeren og samfundet bliver rigere.
At nogle bliver fattigere er udtryk for asocial fordelingspolitik.
Mon ikke den nye reform kommer til at indeholde tiltag, der vil prøve at hjæple så mange som muligt op i gruppen af gennemsnitsdanskere?

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 12:28   #12
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
http://www.youtube.com/watch?v=NTWWCPUrKQI

http://www.youtube.com/watch?v=p44ZZothvv0

Tiden er kommet tilat betale regningen!!! danske tryghedsnarkomaner
WOW

Hvisker lige Happy new year, på vej ud.....
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 12:44   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Mon ikke den nye reform kommer til at indeholde tiltag, der vil prøve at hjæple så mange som muligt op i gruppen af gennemsnitsdanskere?

Jørgine
sålænge det er jobcenter rundt omkring der skal hjælpe folk, sker der intet
tror ikke en dyt på en ny reform vil hjælpe folk tilbage på arbejdsmarkedet
der er jo ingen nye tiltag som der ikke er i forvejen
nej folk bliver bare holdt hen på kontanthjælp eller ingen ydelse
i endnu højere grad end i dag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 13:43   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Citat:
Mon ikke den nye reform kommer til at indeholde tiltag, der vil prøve at hjæple så mange som muligt op i gruppen af gennemsnitsdanskere?

Jørgine
Det tror jeg desværre ikke, som også kan læses i Informationsartikel, som Buster har henledt min opmærksomhed på:

"Nu vil regeringen rette op på de løbske udgifter til førtidspension med et udspil til en ny reform, men uden at undersøge, hvorfor det gik galt med den gamle reform.

Det undrer lektor i statskundskab Jørn Loftager fra Aarhus Universitet, der anklager regeringen og oppositionen for at bekymre sig foruroligende lidt om virkeligheden:

»Der er givet nogle helt utilfredsstillende svar på fundamentale spørgsmål. Man kunne forvente, at der blev fremskaffet mere holdbar viden og præsenteret nogle flere dimensioner af problemstillingen, inden man begynder at agere.«"

jeg kan kun tilsute mig Jørn Loftager.

Link til artikel:http://www.information.dk/255032
Link til Buster tråd:http://www.k10.dk/showthread.php?t=15960

Sidst redigeret af gunvor; 31-12-2010 kl. 13:53. Årsag: glemt link
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 18:02   #15
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
"Nu vil regeringen rette op på de løbske udgifter til førtidspension med et udspil til en ny reform, men uden at undersøge, hvorfor det gik galt med den gamle reform.

Det undrer lektor i statskundskab Jørn Loftager fra Aarhus Universitet, der anklager regeringen og oppositionen for at bekymre sig foruroligende lidt om virkeligheden:

»Der er givet nogle helt utilfredsstillende svar på fundamentale spørgsmål. Man kunne forvente, at der blev fremskaffet mere holdbar viden og præsenteret nogle flere dimensioner af problemstillingen, inden man begynder at agere.«"
Vores samlede formuer påstås øget med 387 mia. kr. i det forgangne år og 140.000 flere danskere forventes i det kommende år at ramme grænsen for hvornår, der skal betales topskat - samtidig med at grupper af særligt udsatte i dette land forarmes mere og mere. (At skulle leve for 30.000 DKK p.a. i op til 7 år betyder en økonomisk eksistens langt under, hvad man kunne definere som en: fattigdomsgrænse)

Sådanne tilstande lægger op til en værdidebat om, hvorvidt vi kan komme ud af "krisen" med anstændigheden i behold, som vi også hørte Hendes Majestæt Dronningen komme ind på i nytårstalen ved årsskiftet 2010/2011.


Der er IMHO virkelig behov for grundlæggende nytænkning på områder som: arbejdmarkeds-, social og skattelovgivningsområdet med fokus på forsimpling, gennemskuelighed og en rimelig fordeling af såvel ret som pligt til at være en del af fællesskabet under alle forhold - også de økonomiske.

I den proces er det vigtigt, at vi ser på helheden frem for punktvis at kaste os over delområder med den evt. slet skjulte agenda at bedre statsfinansernes status ved at forarme vise grupper langt under en anstændig: fattigdomsgrænse.


En forsimpling af lovgivningen, vil maximere gennemskueligeheden for både borger og myndighed og samtidig minimere behovet for dyr administration og kontrol (med evt. tillægs-indbygget: angiveri, kratluskeri i såvel ind- som udland mv).

De derved frigjorte hænder kan passende omkonteres fra "kolde hænder" til "varme hænder", så vores plejekrævende ældre, syge og handicappede m.m borgere samt forskellige former for undervisning og andre borgernære serviceydelser mv. kan få det løft i arbejdsressourer, som områderne har så hårdt brug for.

Måske bliver der endda et arbejdsressource-overskud, der kan sendes vidre til "det private erhvervsliv", så arbejdsressourcerne der kan bidrage til yderlig "kageproduktion" til fælleskabets bedste ...


Mit håb for 2011 er, at både borgere og politikkere vil udvise rettidig omhu og virkelig besinde sig i bestræbelserne på at nytænke og reformere til fælleskabets bedste på en for alle retfærdig måde.


SKÅL - med håbet om et godt nytår for alle i dette land :-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 18:24   #16
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Også skål til dig, TimeGuest.

Jeg vil dog sætte mig nogle langt mindre nytårsforæstter for min egen person, da jeg ikke tør håbe på på dit:
Citat:
at både borgere og politikkere vil udvise rettidig omhu og virkelig besinde sig i bestræbelserne på at nytænke og reformere til fælleskabets bedste på en for alle retfærdig måde.
Jeg mener, også vi har brug for en simplificering af lovgivningen, men tror ikke den kommer, da det netop ikke er politikernes mål
Citat:
maximere gennemskueligeheden for både borger
. Uvidende og uoplyste borgere er jo trods alt nemmere, at lave spin med end det modsatte.

Ligesom jeg mener, det er tydeligt, at politikerne hellere vil sige noget nonsens el. slynge et tal ud (hvilket vi virkelig har set/hørt meget af i det forgange år) end indrømme de har fejlet i deres politik de sidste 10 år, og derved rette op på såvel dette som en enkel og forståelig lovgivning til alles bedste. Hvem er det, der har råd til ekspertbistand i forskellig lovgivning, når de har behov for at forstå? Ja, spørgsmålet er retorisk. Det er jo politikerne selv, som har et embedsmandapparet stillet til rådighed og den del af DK, som ligger i højindkomstgruppen.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Er "glad" for jeg bor i København i dette tilfælde.. Yanmik Politik og Samfund 8 27-01-2012 12:17
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Betyder dette at man er raskmeldt? "Praktikaftale" sane Jeg er kommet i praktik. 14 14-03-2010 21:11
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension